Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1597 ggr
sokkertoppen
0

på rymmen? :(

igår kväll hade jag lite folk här.
kom in i köket och upptäckte att någon hade glömt stänga fönstret.
tänke inte så mycke mer på de.
men nu hittar jag inte min Drifty :'(
jag har letat under soffan där dom brukar sova, i alla skåp, i tvättkorgen, i/under sängen, har letat överallt :'(

gick även en sväng runt utanför där fönstret stod öppet.

vad ska jag göra? hur har ni gjort när era rymt? 
helt knäckt :(

ElinaPersson
0

Tips är att sätta upp lappar och prata med så många som möjligt.. Lägg ut på facebook, få folk att sprida det i området.. Det gäller att folk förstår vad en iller är så lappar ÖVERALLT är att rekommendera.

Vet att några tagit hjälp av hundägare i närheten (även de hundar som kan spåra) för att kunna få ett hum om vart illern kan ha gått..

Har Drifty någon favoritleksak? en pipleksak eller något? Det kan vara lyckat att gå ut och pipa med denna för att försöka locka fram h*n om illern är i närheten..

Mer tips kan jag tyvär inte komma med för tillfället men jag hoppas att Drifty dyker upp och att han är välbehållen! Rynkar på näsan

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

VeronicaKahlbäck
0

Ring polisen och anmäl som saknad samt hör ifall dom fått in honom.
Berätta här inne (om du vill såklart) var du bor, när det hänt, hur killen ser ut så kanske fler kan sprida på fb samt hålla koll ifall de är i närheten.
Om det finns pälsfarmer i närheten kan det vara värt att kontakta dom för att se om någon hört/hör av sej och trott att det varit deras.
Om det finns andra illerägare i din närhet så kan du kontakta dom ifall någon hört/hör av sej till dom.
Om du har möjlighet så kan du ställa ut en bur med mat och vatten samt sovplats så kan du ha turen att hitta honom där eller att han iaf kommer och äter, ett tips är att ställa den där han anser att det är säkert att vistas.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Lillfemman
0

Lappar jättemånga lappar överallt åt alla håll runt huset och på äffären busskurer m.m där mkt folk rör sig! Det hjälper verkligen precis som 1# skrev så förklara kort om din iller och gärna en bild!

Hoppas du hittar Drifty.. att han är i närheten. Min tjej försvann i somras men folk var jätte hjälpsamma och jag hittade henne efter tre dagar några km bort!

Ett bra tips är även att fråga alla hundmänniskor du ser, sånna som är ute mkt och på olika tider.

JossanH
0

Sätt upp lappar i trappuppgångar runt dig så ingen har tagit in honom utan att veta att han är saknad.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Gottfridsson
0

När du anmäler illern som saknad hos polisen, kolla att dom meddelar angränsande polisdistrikt. Om dom inte gör det, be att få tel. till dessa, ifall din iller skulle bli inlämnad hos ett annat polisdistrikt. Tyvärr är det sällan polisdistrikten underättar varandra om anmälningar om försvunna djur.

sokkertoppen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för alla tips!

folk är mycke hjälpsamma och har varit ute och letat med hund. och jag med min andra iller och pipleksak.

jag har ställt upp porten och lagt en filt och skål med mat i porten och utanför. och lappar är uppsatta överallt.
ska även anmäla henne saknad.

jag bor i hallstavik, tror de är 4 mil från norrtälje.

sokkertoppen
0

jag har läst om medium som hittat djur. 
någon här som vet något om de? lr kanske till och med har ett nummer till något sånt?

AnkiÅ
0

Så jobbigt… Tycker så synd om dig :(

Hoppas hon kommer tillbaka fort !!

Skriv gärna ihop typ en efterlysningsannons som vi kan hjälpa till att lägga ut på facebook.

Vilket datum den försvann, Vilken färg den har, Vad den heter, Vartifrån den försvann, osv…

Och gärna med bild.

Så hjälper iallafall jag gärna till att dela den på min logg på facebook :)

Kan vara någon hjälp om fler hjälper till på så sätt.

All lycka !!

/Anki

sokkertoppen
0

va gulligt av dig! 

min iller tjej Drifty försvann från envägen i hallstavik kvällen den 15 dec.
hon är viltfärgad, inte skygg, handtam men lyssnar nog ej till namnet. pipleksaker är ett bra sätt att locka på henne.

Hittelön till den som hittar henne!
om du sett henne eller hört något ring mig på 0737177544

sokkertoppen
0
Sarah
0

Jag har haft en del kontakt med Norrtäljepolisen om mina illrar som rymde och det var ganska knepigt. Ring dem och se till att de lägger in det i datorn!!!! Först ringde jag och de skrev upp det i sin mapp… sen när folk ringde till dem hade de ingen aning. Jag ringde tillbaka och skällde ut dem och då la det in det i datorn. Efter det har även stockholmspolisen ringt mig. Mina ligger fortfarande i datorn så hör de av sig till mig ska jag föra vidare det till dig!

sokkertoppen
8

tack alla! hon är hittad och hemma igen :')

en kompis mitt emot mig skulle ut och röka och hittade henne :D
nu ska inga mer fönster va öppna!

Lillfemman
0

Åh sköööönt! Grattis till dig och lilla bus-illern :D

AnkiÅ
3

Härligt !!!

Såna här gånger det är bra att ha vänner som är rökare ;)

Ha en bra kväll nu !!

/Anki

Madde
0

Gud så skönt att läsa att hon har kommit hem igen. =) Sånt gör en riktigt glad.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

HannahRönn
0

Så härligt att logga in och se att tjejen är hemma igen!

VeronicaKahlbäck
0

Skönt att hon kommit hem, be om ursäkt från mej att jag bytt kön på henne:/ En vän till mej kallas Drifty från vi var små och han är en han!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Gottfridsson
0

Skönt att hon har kommit tillrätta Glad

sokkertoppen
0

tack alla! :) 
#17 hihi de gör inget hälsar hon ;)

Zmellda
0

Skönt att hon är hemma igen! När vi ändå har en tråd igång med bra tips för rymlingar vill jag bidra med ett. När Sam försvann grävde vi i sopkorgen och hittade gammalt kött (luktade inte rosor direkt) och la ut i transportbur som vi ställde vid porten. Tog inte mer än en halvtimme innan grannen ringde på å sa att han gått in i buren så hon kunde stänga :)

sokkertoppen
0

# 20 de va ju ett bra sätt! :D

ElinaPersson
0

Skönt att hon kom till rätta! :D

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Doktor-och-Designer
0

Verkligen skönt att höra att hon är hemma igen. Glad

sokkertoppen
0

trodde jag aldrig skulle få se henne igen.. men hon ledsnade nog på äventyr ;)

[Nathalie62]
0

Så skönt att hon är hemma och välbehållen :-)