Iller iFokus

Iller

Etikettkunskaps-trådar
Läst 524 ggr
kickivift
0

Hej alla!

Hej alla här på iller.ifokus! jag är ganska ny på den här sidan. Jag på senaste tiden blivit helt totalt nerkärad i illrar, jag vet inte varför eller riktigt när det hände men det hände bara:P

Jag vet inte riktigt om jag ska skaffa iller förens jag flyttat ut, jag tror inte jag kan vänta. Jag tål inte de flesta pälsdjur och ska därför gå o testa om jag tål illrar var på vårdcentralen men de sa att man inte kunde testa de där, man skulle gå till en specblabla va det nu hette. så jag har fått nummer till en sådan och ska försöka komma dit så fort som det bara går.

Men innan jag skaffar de här djuret så skulle jag gärna vilja veta allt som går att veta om de:P hur de är att leva me? va de kräver? och allt typ..så skriv..skriv tills de värker i fingrarna! det gör inget om det blir långt eller så jag orkar att läsa, när det handlar om illrar så:P

Ni får gärna skriva i gb och allt sånt…hör av er så fort ni kanFlört

Kramar och pussar från kicki

sarae
0

Hej!

Jag är själv pälsdjurs allergiker, å tål nu förtiden inte illrar, men jag har dem ändå. ;) Saken är den att går du och testar dig för iller kommer det till 100% visa att du inte är allergisk mot iller. Detta för att man inte kan vara allergisk mot något man inte blivit utsatt för. Skaffar du däremot iller kan allergin komma att utvecklas med tiden. för mig tog det 2 år, sen blev jag allergisk. Så det bästa du kan göra är istället att utsätta dig för så mycket illrar du bara kan. Åk hem till fok, gå på träffar etc å sniffa på så många du bara kan- Ett test idag kommer inte ge dig mycket att gå på tyvärr…