Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1315 ggr
fruktskum
0

Illerhona till omplacering

Hej!

Jag har lagt ut en annons tidigare om min illerhona på 1år. Jag letar fortfarande seriöst hem åt henne. Hon behöver ett hem med tid och kärlek och mycket illervana och tålamod.

Finns det någon som kanske känner sig intresserad av att ta en till iller? Anledningen till att jag säljer henne är pga förändrade familje förhållanden, annars skulle jag inte ens tänka tanken på att sälja henne. Men nu vill jag bara att hon får det bästa möjliga och ett bra hem är viktigare än pengar.

Mvh/Matilda

zickan
0

Lite mer information om henne, kanske en bild?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

oskar91
0

är hon vaccinerad? vart finns hon och kommer hon bra överens med andra illrar för att jag har själv en hane. är hon kastrerad?

[stefan&krister]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

fruktskum
0

Jag kände bara att det stod om så mycket annat än om vad inlägget egentligen skulle handla om. Inget illa menat, jag gillar när folk är uppriktiga, men det kan vara svårt för någon som kanske är intresserad att urskilja infon om Roxie från andra inlägg.

Jag bifogar lite info om henne här istället så blir det mer sammanhängande att läsa Glad

fruktskum
0

Vi letar fortfarande efter ett bra hem med seriös "köpare". Lilla Roxie är livlig och egensinnig, åt gångerna :). Något jag tror de flesta illrar är. Hon är emellanåt rumsren fast det beror helt på vilken dag det är. Hon är ganska van vid andra illrar, dock är hon lite osocial mot hanar. Hon gillar barf mat och gurka. När Roxie kom till oss var hon rädd och skrek och sprang och gömde sig om man gjorde för snabba rörelser. Nu är hon helt omvänd och springer fritt och leker med oss och för sig själv, med ett mycket bättre självförtroende. Jag tror inte att hon kommer vara lika reserverad i sitt nya hem i början men man bör ha tålamod med henne och ge henne lite tid. Hon får fortfarande "valpryck" och kan springa fram och nafsa en i foten och sedan springa undan, men då är det bara för att hon vill leka. Hon har blivit lite mer bitig nu än förut, men det är pga. att jag och min pojkvän har "separerat" och då han inte håller på med henne så får hon för mycket överskotts energi och det räcker inte med dom få gångerna jag kommer över för att släppa ut henne. Därför letar jag efter ett hem som hon kan komma till inom ganska snar framtid, däremot vill jag upprepa i vad jag skrivit innan att jag är kräsen med hem, ett bra hem är absolut viktigare än pengar så jag kommer inte göra förhastade beslut oavsett hur situationen ser ut just nu.

Ni är jätte välkommna och höra av er om detta låter intressant, nu när jag skrivit lite mer om hur hon är,

Mvh/ Matilda

fruktskum
0

putt*

Lupin
0

Gärna en bild om det finns?

www.vovvensdagis.se

zickan
0

#3 inte intresserad… ville bara hjälpa henne att göra annonsen lite mer intressant för att hitta köpare

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Nilam
0

Det har ju gått över en månad nu utan att vi hört något nytt, får man fråga hur det gått med tjejen?

Jag kommer leta efter en illerhona som sällskap till den jag har, efter våran flytt. Dock vill man ha mer info om illern än bara personlighet, vill gärna veta om hon är vaccinerad, kastrerad (chip/operation), varifrån hon kommer från början, osv.

Gärna en bild också :)

UlrikaD
0

TS har inte varit inloggad på iFokus på en månad.

Faxlin
1

Kan berätta att jag som uppfödare har omplacerat denna tös. Och hon har garanterat flyttat klart. Så allt ordnade sig bara bra för henne så fort jag fick reda på vad som hänt :)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ceciliaolucifer
0

#11 fantastiskt! Välkommen hit! :-)

VeronicaKahlbäck
0

#11 Som jag sa i andra tråden, vad roligt att höra! Då låser jag den nu.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer