Våra illrar!
Tänkte att alla som vill kunde presentera sina små monster:) tror det var ett tag sen det fanns en sån tråd och nu är det många nykomlingar. Alla får skriva vad dom vill om sina älsklingar men gärna namn, när dom är födda, uppfödare. Gärna bilder, då kan man gärna göra en presentation per inlägg.
Så jag börjar;
Namn: Zebben/ Chaotica´s Cingo
Uppfödare: Chaotica´s
Född: 2006-05-08
omplacering
En smart kille som älskar snö, har bruten svans!
Namn: Aylinh
Uppfödare: okänd
Född: okänt (2009-07-15 gissningsvis)
omplacering
En liten vass dam som alltid ska vara först.
Namn: Nailia
Uppfödare: okänd
Född: okänt (2009-07-15 gissningsvis)
omplacering (tillsammans med Aylinh)
En riktig lat gosiller som minsann ska bli buren till lådan.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Hejsan!
Vilde, kastrerad herre född i mars -09. Viltfärgad.
Är ganska "klen" då han blev kastrerad tidigt.
Gosigaste, snällaste iller man kan tänka sig med en förkärlek till nyduschade fötter och strumpor.
Var ett impulsköp på en marknad *skäms*…
Min pappa hade jaktillrar när jag var liten och skillnaden på hur de hålls är enorm.

Hej hej! Jag tillhör en av de nyblivna för året, känns dock som att jag sitter och skriver här i forumet jämnt. ;)
Namn: Estor/Dashing Bouncer (mörkt viltfärgad)
Uppfödare: Susan som har uppfödningen Dashingferrets
Född: 2010-05-13
Ett riktigt litet monster, men som tur är inte mot matte. Gillar inte killar, förutom Tony som är det bästa som finns! Favoritmaten (om han nu kunde få tag på den, hehe) är klementiner. Fungerar som en mycket bra väckarklocka.
Namn: Tony (albino)
Uppfödare: Okänd, men finns misstankar om att han kommer från Gotland.
Född: Okänd, gissningsvis 2009-05-19
Omplacering Totala motsatsen till Estor, en riktig charmknutte som alla vill ta hem och behålla. Fanny och hennes kille som hade honom innan har gjort ett fantastiskt jobb! Estor är stora favoriten, men han är lite väl busig ibland. Att sova i badrummet och sitta framför matskålen är det bästa som finns! ;)
Just nu har jag ju bara lilla Willow, eller snarare Willa :)
Namn: Willow
Uppfödare: Antagligen Jan i Härryda
Född: Troligtvis 2010-05-11
En omplacering som fick komma hem till mig när hon var 10 veckor!
Detta är världens charmigaste iller, hon är en riktig gosegris och spenderar helst mesta tiden av dygnet i mitt knä..förutom när hon får sina fantastiska busryck som kan underhålla mig i timmar..kärlek!
Namn: Ixid´s Fat Fudge (Triton aka Skit)
Uppfödare: Ixid´s Illeruppfödning
Född: 2006-03-27
Färg: Pastell
En väldigt liten kille som inte drar jämt med alla i sin omgivning.. Älskar promenader under sommaren och hatar min pappa. Helt utan anledning!
Namn: Norrskenets Sunny (Marcello)
Uppfödare: Norrskenets Illeruppfödning.
Född: 2010-04-28
Färg: Albino
En myspropp som älskar att vara med där det händer. Det ska både promeneras, busas och mysas!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Mina då…
Skitos: Tomtebos Scaramanga
2005-04-05 Min äldsta kille. Köptes som valp av Paula och Tomtebos uppfödning. Viltfärgad. Gosgris som börjar bli gammal.
Cliff: Björkskogens Heathcliff
2006-05-27. Egen uppfödning. Viltfärgad och fortfarande superbusig.
Amon och Mary: Björkskogens Amon-Re och Merytamun
2008-04-05 egen uppfödning, två av de snällaste illrar jag haft, mina stoltheter ;) Viltfärgade.
Celadon: Starshine Ferrets Celadon Icestorm
2009-05-11 Kommer från Sara Edsler. Viltfärgad stor hanne. Klok som få och tillsammans med Cliff och Iza är han orsaken till 99% av mina huvudvärk. Men, en favorit här hemma då han är så annorlunda i sättet.
Ayla, Iza, Creb och Ranec. Björkskogens Ayla, Iza, Creb och Ranec
2010-05-10 egen uppfödning. Viltfärgade små moster :) Efter Celadon och Merytamun. Iza är lika klok som sin far men gör mer hyss, Ayla och Creb är gosesälar och Ranec är hyperaktiv och lite fel på alla sätt ;)
Inga bilder nu tyvärr ;)
Har haft alla sen de var valpar, eftersom jag fött upp sju av dem ;) hde jättesvårt att få in nya illrar i mitt gamla gäng, men kanske är det annorlunda nu. Tror inte det dock. Celadon som är den enda som inte är född här de senaste åren är fortfarande inte omtyckt av de som var här innan :( Utom Mary ;)
Namn Greve Leo Nord-heim
Färg:Pastell
Född: 28 Juli 2010
Uppfödare: Jan nilsson i Eslöv
En väldigt busig pälsboll som älskar fötter men som också tycker om sin husse och matte väldigt mycket. Han vill ha mycket uppmärksamhet och är världens mysigaste när han inte är busig. Han är världens finaste :)

Namn: Guteillerns Likair, Belsebub
Färg: Viltfärgad
Född: 19/6 2007
Uppfödare: Guteillern, Ammi Gottfridsson
Husses Bels alla dagar i veckan. Just nu under vintern är han en riktig tjockis och har en helt underbar päls. Han gosar gärna (framförallt med husse) och busar massor med sin älskade Valle. Det är sällan man hittar dom två killarna på olika sovplatser.

Namn: LeeLoo's Valrhona, Valle
Född: 4/6 2007
Uppfödare: LeeLoo's, Lee Eriksson
Aktiv go och glad iller som vill vara med på allt hela tiden. Helst sitta i famnen och bli runtburen medan man pysslar hemma. Sin långa härrydasnok (pappa är därifrån) stoppar han i det mesta, allt från moppvatten till hålfötter och öron. Förutom Belsebub har han två stora kärlekar i livet, kong och den stora röda plingbollen från ikea. Dom ska gömmas och INGEN annan får röra. Så det så!

Namn: Meja
Född: 17/5 2007 (vild gissning, men hon är född våren 2007)
Uppfödare: Lennart, Sjöbo
Fina fröken Meja kom som tio månaders omplacering. Skygg och fruktansvärt handrädd. Nu är hon en betydligt tryggare dam som busar med dom andra och kan tänka sig en gosstund med husse eller matte emellanåt.

Namn: Alinda (Alinda Skitfia Lillumpa von Diesel)
Färg: Silver än så länge
Född: 14/5 2008
Uppfödare: Ida Rahmqvist
Ja, vad ska man säga, eller inte säga. Det här är en iller med en stor personlighet. Hon är överallt samtidigt och helst så mycket in i allt som det går, i alla skåp, diskmaskinen, dina byxor, tröjor… Hon är charmig som få och ligger ofta på rygg nedanför avspärrningar eller utanför dörrar när hon väntar på den människa som gömmer sig ska komma ut och bara älska henne. Numera, när fröken lillskita börjar bli lite äldre kan hon faktiskt anse att matte är värdig lite gostid och ligga still i famnen. Det uppskattas.
Namn: Aviendha
Uppfödare: Smallbites
Född: 20060525
Husses prinsessa alla dagar i veckan. Härskar från sin tron (läs tvättkorg) över sina undersåtar (läs undertecknad), samlar pennor, älskar möss och revirbajsar på dörrmattan vid obehörigt intrång (läs alla som kommer in i hemmet utom husse och möjligtvis matte)
Namn: Phoenix
Uppfödare: Mikaela Björnberg
Född: 20070519
Mannen, musen, åsikten Phoenix. Smygskedar med Camaro varje natt (här muttrar han om ont förtal och att han inte kan hållas ansvarig för att han i trötthetsdimmorna misstar Camaros feminina former för att vara en varm, mjuk hona), smakar gärna en tå emellanåt (husses smakar bäst!) och är mammas attitydfördrävade mysmångo.
Namn: Camaro
Uppfödare: J. Karlsson Härryda
Född: 2009
Illern vars favoritcitat lyder: "det finns ingen uppriktigare kärlek än kärleken till mat" / George Bernard Shaw
Möss, kyckling, vattenmelon, jalapeno.. Mat, mat och åter mat är vad som snurrar i huvudet på 'maro. Han är med överallt och ska lägga sin lååånga härrydasnok i blöt vilket innebär att han även tar sig till ställen den inte räcker (till mattes förtret). Hans specialité är jämfotahopp och han har ett personligt rekord på 4,5 dagsgammal kyckling på under 30min.
Paulina
Namn: Pondusa
Uppfödare : Elisabeth
Född: 2010-07-25
Färg : Pastell
<3 ferrets is the life <3
Namn: Nikila (kallas Nicki)
Uppfödare: Okänd. Köpte henne av privatperson i Vimmerby.
Född: Okänt, men sommaren 2008 om det stämmer.
Allmänt:
älskar att slänga upp alla kökslådor och sova i bakplåtspapper.
Biter nykomlingar i tårna. Snor allt godis som finns att sno.
Har även byggt sitt eget hem i ett köksskåp (bestående av plastpåsar och bomull) som hon faktiskt varje gång stänger efter sig varje gång hon går ut eller in.
Namn: Dolly.Färg: Viltfärgad.
Uppfödare: Lennart, Sjöbo.
Född: 07/22 - 2009.
Matte, matte, matte. Ingen annan får ta i mig om inte matte är med - Då är det läskigt. Och jag menar inte att hon är aggresiv, hon känner sig bara obekväm med nya ansikten. Men när man lärt känna henne så är hon världens finaste och hon kommer mycket gärna fram och lägger sig i knät. Hon har världens mysigaste päls och lägger sig gärna och sover med mig under täcket. Hin är bra på att ta saker, jag har fått byta plånbok två gånger för att de försvunnit. Någon månad senare har de dykt upp igen.
Läser på om uppfödning, då en nära vän (föder upp illrar i Norge) gärna vill ta ungar på hennes hane Silvermont och Dolly. När Dollys Suprelorin chip har gått ut blir hon förhoppningsvis mor, om detta nu är möjligt. Håller på att kolla upp det på min APUplats nu (praktiserar nämligen hos min veterinär Marianne Tornvall), men det bör inte vara några problem.
Namn: Snus (Felix).
Färg: Viltfärgad.
Uppfödare: Okänd.
Född: -/1 - 2008
Snus kom till mig som en omplacerings iller den 2 November och jag fick inte så mycket information på honom. Han är världens goaste iller och han är överallt helatiden, han ska in i gaderoben så fort den öppnas och han är fort som vinden framme vid ytterdörren när jag sätter på mig skorna. han älskar nämligen att vara ute på långpromenader.
Namn: Guteillerns Bogey GWA
Uppfödare: Guteillern, Ammi Gottfridsson
Född: 2008-07-13
Lillmattes nallebjörn, han har inte gett henne ett enda nafs sen han var valp annat än vid bus. Älskar att vara ute, i.a.f. om det inte är för kallt. Går gärna sin egen väg och är duktig på att spåra. Att komma när man blir kallad på; Nä varför det. Det finns ju så mycket roligare saker att göra och undersöka.
Namn: Karma's Imie
Färg: Pastell
Uppfödare: Karma's illeruppfödning, Carola Ottosson
Född: 2010-05-07
Husses lilla tös och lillmattes pussgurka. Älskar bus och promenader. Gillar även att mysa men det duger inte med vem som helst. Helst ska det vara husse eller lillmatte och främlingar göre sig icke besvär. Kommer gärna springande om det vankas nått gott.

Namn: Silke
Färg: Ljust viltfärgad tomte
Uppfödare: Satmaran
Född: 2009-03-20
Köpt som valp
Allas kelmaskot. Är så oerhört mild och snäll mot precis alla. Älskar kel och mys, vara ute på promenader, välta saker på bord och nafsa i tår när människor har strumpor på sig.
Namn: Tigra
Färg: Skulle vara pastell men jag vill säga ljust viltfärgad tomte. Hennes ögon är svagt röda i mitten med mörk ring runt
Uppfödare: Okänd
Född: Okänt men skulle tro mellan januari-mars 2009
Omplacering, kom till mig runt sommaren 2009 efter att Illernastet hade räddat henne från ett hem där vanvård och misshandel bedrevs.
Var från början en riktig liten huggorm/piraya, men efter långt arbete och träning så börjar hon bli en riktigt mysig och nyfiken tjej. Mycket arbete kvar men det är en stor skillnad på henne nu om man jämför henne med bara för några månader sedan. Även pussar på nosen börjar nu uppskattas en hl del. Älskar att öppna skåp och riva ut allt som finns i skåpen.
Sitter vid fel dator för att visa en bild på Tigra, men kan kanske uppdatera senare. Men en bild på Silke kan jag skaka fram ett par :)
Undrar om mina får plats härinne :P
Dweia
Född: 2007-05-10
Uppfödare: Härryda
omplacering
Ludvig von Diesel
Född: 2007-08-04
Uppfödare: Härryda
omplacering
SF's Little Miss Oops a' Daisy
Född: 2008-03-06
Uppfödare: StarshineFerrets
Född hos mig
Diamond Ring Adria
Född: 2008-04-18
Uppfödare: Ungern
Thronos Rokke Àmor
Född: 2008-04-04
Avanti Bàtor
Född: 2008-03-27
SF's Lava of Thunder
Född: 2009-05-11
Uppfödare: Starshine Ferrets
SF's Cherry Blossom Hailstorm
Född: 2009-05-11
Aylen
Född: 2009-05-26
SF's Rain of Riot
Född: 2010-05-24
Ebony El Diablo
Född: 2008-05-01
Uppfödare: Tjeckien
White Fang Clematis Nox
Född: 2010-05-15
Uppfödare: Tjeckien

#12 Å min är syskon med din ! Pmár dig!
Namn : Klara i stamtavlan / Alba hos mig :)
Född : 25/7-2010
Färg : Pastell
Uppfödare : Elisabet ( granite white star ferrets )
En riktig liten vilding ! Som just nu soooover på operationsbordet ( blir kastrerad )
Min första iller och en riktig utmaning !
TOTTE
Född: 4 Maj 2010
Uppfödare: Sara Duholm (Optimus Ferrets)
Köpte honom när han var 10 veckor.
Totte är en riktig latmask som sover nästan hela tiden. Den lilla tiden han är vaken så är han duktig på att hitta på bus! Han är fantastiskt duktig på lådan så jag har inte behövt torka upp något bajs från golvet på flera månader. Han väger ca 2,5 kg, kanske mer till o med. Varje gång jag skall gå ut med honom så har han växt mer så att kopplet är för litet. Han är en riktigt vacker liten goskille!

Pepsi
Född: 2009-07-27
Uppfödare: Lennart i Sjöbo
Delphi
Född: 2007-06-04
Artax
Född: 2010-05-04
Uppfödare: Optimus Ferrets
Java
Född: 2010-07-04
Uppfödare: Mennydörgo Kennel, Ungern
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
Namn: Shaco
Född: 30/5 2010
Uppfödare: Raggarillern's - Denise Loeper
En tjock liten nallebjörn som alltid följer efter en och lägger sig på eller vid foten. Älskar att leka med golvmoppen och dammsugaren när matte & husse ska försöka städa upp. Älskar även att bli struken över öronen och kliad mellan skuldrorna :)
Han är inte den smidigaste illern så han håller sig hela tiden på golvet (precis lärt sig att komma upp i soffan dock med lite tur)
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Namn: Molly
Född: ?????? 2010
Uppfödare: Vet ej namn, dock en farmare.
En gosig liten tjej på cirka 600g som det alltid är på högtvarv och hon älskar att samla mat i sin koja där hon sover och att terrorisera Lo.
Namn: Lo
Uppfödare: ?????? 2010
En snäll och liten hane på dryga kilot som älskar att busa med hönsen, dock ej bita utan bara springer efter dom och när dom flaxar iväg så tror han det är någon sorts tafatt så när hönan springer på ena hållet så springer han på andra XD.
Bild på Lo när han var ute och sprang på isen.

Namn: Murgrönans Samson
Född 24/5 2010
Uppfödare: Murgrönan
En försiktig kille som oftast springer och gömmer sig. Förutom när han tigger vid kylskåpet och när han känner för att följa efter vart man än går. Då är han inte rädd minsann! Otroligt snäll trotts försiktigheten, extrem samlare av allt någon annan visar intresse av och saker som luktar illa.
Namn: Alba (hälsas oftast som "AlbaBalbaBus!" av samtliga i familjen :P) hette Klara hos uppfödaren.
Färg: Mörk pastell
född 25/7 2010
uppfödare: Granite White Star ferrets
Busig tjej som bott hos oss sen februari ungefär. Social, pigg och glad all sin vakna tid! Busig och orädd tjej som gärna blir så energisk så hon bits när hon pussas!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Skrollan
Född: 2006-05-08
omplacering
Snygga damens motto, kan själv! Med sina "dolda" vingar kan hon ta sig överallt! Matte och husses prinsessa :)
Groggie
Född: 2007-04-13
Färg: Albino
Uppfödare: Sonia ?
Lilla putte som charmar alla! Kan vara så sööt så man bara glömmer bort alla hyssen som han även kan göra ofta! Matte och husses lilla prins :)
Förlåt mig när jag skriver med fel- jag flyttade till Sverige halv år sedan
)
Nu presenterar jag mina två iller.
Valgetuhkur " Desiree"
Född:2010/05/09
Uppfödare: Valgetuhkur i Estland
Hon är kastrerad.
Valgetuhkur "Pipa"
Född: 2011/07/22
Uppfödare:Valgetuhkur i Estland
Okastrerad.

#27 åh har du Pipa nu från heleri, skulle inte hon stanna där? Jag har Lacina ;)