Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 949 ggr
FerretCrow
0

Lacina, Miilo och Thyra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er alla hoppas allt är fin fint.

Här i norrland är det kallt och vi har haft första dagarna med lite snö som dalar ner så fint Flört

Här hemma har det jobbas med sammanslagning av illrarna sedan Classic.

och kors i taget det går faktiskt lite som på räls.

Första dagarna var det rejäla slagsmål med blod och skunkningar med mera mellan Thyra och Lacina.

Och idag hittade jag dom i samma puff och Lacina tvättade Thyras öron.

Självklart hade man ej kameran i närheten =(

Men sedan alldeles nyss så var det lite fräsande från Lacina så snart Thyra tittade på henne så dom är väl inte riktigt klara ännu.

Men Lacina ska bara inse att Thyra inte är farlig sålänge hon får bestämma.

Skönt nu att slippa ha 2 läger för nu har dom varit ihop på dagarna och delade på nätterna. så det återstår och se om jag har 3 hela illrar imorgonbitti Flört

Bilden är på Bus Lacina

Gottfridsson
0

Roligt att det går så pass bra. Lite gruff får du ju räkna med Flört

FerretCrow
0

KKallt har vi men så vackert ;)

FerretCrow
0

#1 ja jag hade faktiskt räknat med mycket mer. första gångerna fick jag ju bryta då Thyra verkligen skulle döda. Men bara hon märkte att Lacina inte sa ifrån gick det snabbt

UlrikaD
0

Skönt att de funkar ihop nu. Känns ju himla tråkigt att behöva dela dem i två läger när de bara är tre, då blir det ju en ensam. Så skönt att kunna ha dem ihop:)

Gottfridsson
0

#3 Det låter ju som om det kommer att gå riktigt smidigt :-)

Det ser kallt ut på bilden och jag längtar inte tillbaka till första Norrländska kylan :-)

FerretCrow
0

#4 jo det är ju de, men har haft det då Lacina var i sådann otrolig obalans då hon kom hem hit så ville verkligen inte stressa henne in i mitt lilla gäng.

FerretCrow
0

#5 Ja vi har upp mot -10 nu på nätterna ;)

UlrikaD
0

#6 Nej man får ju såklart ta det i den takten som passar illrarna bäst.

FerretCrow
0

Tittut vad gör du där under?

(Thyra är den överst)

FerretCrow
0

Nehe ska du bara fräsa åt mig Lacina då går jag och sover med Miilo istället.

FerretCrow
0

Miilo ville inte alls vara med på bild utan låg längst in i deras kojja och ville inte komma ut. Stackarn är väl trött efter damernas tjattrande Flört

Gottfridsson
1

#7 *hutter* fast längtan till Norrland lär nog komma, när du börjar slänga upp bilder på meterdjup fin snö. Det är så otroligt vackert, speciellt en sådan där gnistrande vinterdag :-)

FerretCrow
0

Thyra har fått en otroligt fin vinterpäls i år iaf. ibland när hon kommer ur en monster puff står all päls i ansiktet och på huvudet rätt ut och då är det som att se en dammvippa med två svarta ögon ;)

FerretCrow
0

#12 Ja visst är jag inte heller så glad på nyår att titta på raketer ute i -43 grader. Men som du säger en massa snö och en solig dag …. och åka med skoter ut på en is och grilla. det är härligt vill jag lova ;)

Ceciliaolucifer
0

Skönt att det artar sig! :)

Jag fasar inför den dagen Baby Dru ska bli kompis med flickorna Tyst

FerretCrow
0

#15 Va har dom inte träffats ännu?

Ceciliaolucifer
0

#16 Jo Tyst.

Mynta var ju så otroligt liiiiten när hon kom. Det gick bra med Theo och Blight men Druie var aningens för hårdhänt. Han hörde ju inte när hon skrek.

Sen att sätta ihop dom kräver tid, och Bernard vill ju inte vara ensam. Han och Druie är ju bästa kompisar. Sen jobbade jag så otroligt mkt när hon kom och jag kände att jag ville ha full koll om jag satte ihop dom, vilket jag inte hade om jag inte var hemma.

Sen kom Tim och hon var ju så otroligt osäker och bet riktigt hårt. Blight, Theo och Mynta var på henne ganska mkt även om det aldrig blev några nämnvärda sår. När hon blev stressad bet hon oss ännu hårdare. Idag har det lugnat sig i det lägret men Blight kan vara lite små taskig ibland.

Så att utsätta Tim för mer stress just då var inte på tal. 
Sen har det helt enkelt inte blivit av.  Obestämd

FerretCrow
0

#17 okej ja då förstår jag ditt läge. Var ju samma här på sätt och vis. Jag hade rätt till 100% av miilos reaktion på en ny iller. och hade kunnat placera honom med Lacina direkt. Men då blev hon lite skygg av att han var i närheten och jag ville helt enkelt att hon skulle få landa lite. Hon behöver bit/låd och selträning men det låter jag vänta lite tills detta är helt klart. och jag har kryat på mig. inge roligt att mysa med illrarna och vara rädd att smitta dom =(

Ceciliaolucifer
0

#18 Det bästa jag kunde göra var att spendera mkt tid med Tim. Även om hon högg. Idag är hon jätte fin :)

Men jag förstår att man vill ge dom tid, helt klart. Men det finns fördelar med att börja när dom är lite osäkra i den nya miljön.

Men det kommer att gå galant :)

FerretCrow
0

#19 Jo men Lacina är en sådann blyg tjej att hon kom inte ens fram självmant till mig så då valde jag att hon först ska få bli mer hemmavan så att säga. Och änsålänge har hon bara naffsat lite hårdare men ännu inget blog ;) eller nja hon lyckades göra hål i örat på Thyra ;)

FerretCrow
0

Åh sicken sur käring Thyra är. Nu busade jag och Lacina och hon hoppa och for och poppade på som en galning. Då kliver Thyra uoo ur bädden och far på Lacina och ger henne stryk. Typ som att hon sa: Tyst jag sover. Jaha då ville inte Lacina leka mer sedan =/

Gottfridsson
0

#21 Hon vill väl ha sin ostörda skönhetssömn :-)

FerretCrow
0

#22 haha ja det är väl det skulle jag tro ;)

FerretCrow
0

Ja ingen hade iaf tagit ihjäl den andra under natten och dagen har oxå flytit på bra ;)

Gottfridsson
0

#24 Det låter ju lovande. Hälsa Thyra att hon ska vara en snäll och artig dam Oskyldig

FerretCrow
0

#25 Ja det ska jag göra ;)

HannaM
0

Älskar när det går som man vill, tack för inspirationen=) Blev tokig på mina odjur som inte ville vara sams när jag läste den här tråden. Därav mitt nya sammanförningsförsök idag.

FerretCrow
0

#27 Ja det var härligt att få höra allt positivt från ditt gäng oxå på Fb chatten ;)

jonna_1234
0

hoppas de kommer snö här nere i skåneFörvånad

FerretCrow
0

Jahapp nu när Thyra och Lacina kan titta på varandra med mera utan att ryka ihop ja då sätter Miilo igång och blir sotis så nu är det han som ger sig på Lacina. Han är absolut inte lika hårdhänt som Thyra är utan mer markeringar och rump buffande. Men han fick skäll av mig efter att ha markerat på mig lite senare och detta har han aldrig gjort… så nu lär inte sur gubben vilja visa sig mycket idag…

Ceciliaolucifer
0

#30 Men det går framåt!

För någon dag sedan sov Theo, Mynta, Blight och Tim tillsammans. Det är snart 3mån sedan hon flyttade in! Har sett dom samsova några gånger efter det. Men det tog sin tid. 

Blight är ju den som har varit mest avis. Men nu är han rar mot henne. Han kan få för sig att mucka lite men det går över på 1-2 sek.

Man kan ju inte riktigt bli arga på dom, fast det är väldigt lätt att bli det i sånna här situationer. Kanske är ganska naturligt att Miilo började nu när Thyra och Lacina har gjort upp?

Det är svårt att inte bli besviken/arg/upprörd när man sätter ihop dom och ngn är taskig mot den andra. Oh my, jag har varit där och jag har varit så jävla förbannad! Men det underlättar inte för dom.

JossanH
0

Jag bara gav upp på allt muckande mellan gallret när det kom till Skit och Vicente. Skit och Marcello hade mycket lättare att komma överrens när dom väl "gav upp" men tror det berodde mycket på att Skit annars var ensam och att Marcello har en väldigt lik sinnesstämning som Pegasus hade. Dom är mycket lika till personlighet.
Vicente är inte alls på samma nivå. Det känns som att han har det lite mer "stökigt" mellan öronen. Har sett Skit och Vicente sova ihop 2-3 ggr och det har oftast slutat med att när Skit verkligen har vaknat till så flyger han på Vicente trots att han kan ha myst helt omslingrad sekunderna innan.

Ibland får man acceptera att alla inte gillar varandra, och ibland får man bara ge det tid.

Okastrerade illrar har en förmåga att visa brunstbeteenden eller helt enkelt börja förbrunsta redan nu. Även sådant spelar ju in när det kommer till rang och bråk.

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
0

#31 Ja påsätt och vis är det ju skönt att dom tar det i omgångar än att båda muckat på henne samtidigt men blev paff över Miilos beteende då han aldrig gjort så tidigare. Och alltså arg och skällde på honom menas att jag pekade finger åt honom och sa fy så får du inte göra då gick han själv iväg och skämdes. så ingen tror något annat ;)

#32 Jo någon avspärrning finns inte längre och sedan den försvann har det ju blivigt mycket bättre.

Ceciliaolucifer
0

#33 Nej! Menade inte att du hade gjort ngt olämpligt!

FerretCrow
0

ÅHHH finns det ingen som har en skit elak iller som kan posta den till mig jag lovar att posta tillbaka den direkt lite senare Flört Miilo skulle behöva ett riktig omgång stryk som han beteer sig nu =( Hua trodde aldrig detta om honom.

Ceciliaolucifer
0

#35 Vad söker du för kvalifikationer? Flört

FerretCrow
0

#36 Ja den ska hellst verkligen hata andra illrar Flört

Nej allvarligt ger sig inte grabben efter helgen så blir det 2 läger där han får vara ensam tills han lugnar sig.

HannaM
0
FerretCrow
0

#38 Haha ja men då PM jag min adress. du kan ju säga till då han beräknas komma fram så han slipper frysa i brevlådan för länge *fniss*

HannaM
0

#39 Äsch, han blir nog bara argare av att sitta i brevlådan ett par timmar…

FerretCrow
0

#40 hehe ja men inte mig han ska ge stryk ;) Hur går det hemma hos dig? några bak slag eller?

VeronicaKahlbäck
0

Tror Aylinh passar perfekt, hon visar fortfarande Nailia vart skåpet ska stå och då har dom växt upp tillsamman.
Dock måste nog jag följa med eftersom ingen annan får vara i närheten av henne än mej(enligt henne)..

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

FerretCrow
0

#42 Inga problem du är så välkommen. illrarna kan slåss så syr vi lite ;)

VeronicaKahlbäck
0

#43 Kanon, då hör jag av mej när jag har vägarna förbi;)

FerretCrow
0

#44 haha gör du de ;)

FerretCrow
0

YIPPIE!!! Miilo och Lacina har äte ägg gula från samma tallrik utan bråk. men Lacina var lite reserverade och prövade fräsa då han kom till fatet.synd man inte kan ge detta varje dag ;) Är iaf en stor tös jag fått nu om man jämnför med Thyra *fniss*

Ceciliaolucifer
0
FerretCrow
0

#47 Tack. Ska försöka hitta på mutar som dom gillar och ge lite av det varje dag för att få dom att vara nära varandra på ett positivt sätt. så kanske Miilo´s humör lägger sig snart.

Thyra som jag var säker på skulle vara problemet ja dom busar nu.

Men igår hade dom busryck töserna men Thyra gav upp när Lacina landade rätt på henne och man såg hur luften pös ut helt ur Thyra. ni kan ju tänka er lilla Thyra på 600gram få över 1kg över sig pang på bara *fniss*

VeronicaKahlbäck
0

Grattis till framstegen:)

Ceciliaolucifer
0

#48 Jag kan lägga upp en bild senare så ska du få se vad som händer här hemma :-)

Ceciliaolucifer
0

#48 Jag kan lägga upp en bild senare så ska du få se vad som händer här hemma :-)