Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 1289 ggr
FerretCrow
0

O.T HJÄLP

Snälla hjälp oss i våran by att få tillbaka denna underbara familj.

Efter 11 år i sverige kom polisen nu imorse och satt dom på ett plan till ett annat land där dom inte har något alls.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14072166.ab

11år här och barnen vet inget annat än att sverige är deras hem.

Föräldrar med jobb och barnen var duktiga i skolan och olika sporter och skötte sig otroligt bra och finns ingen i byn som inte vill ha hem dom igen.

För Ånge är deras hem.

Precis som det står i tidningen så grät skolorna idag och folks samlades idag kl 15 på vårat torg och grät över att förlora sina vänner.

Ska det få gå till såhär?

Jag skäms över att vara Svensk.

Gråter

Snälla hjälp oss att skriva under och få hem familjen hela våran kommun tycker om.

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?savethedanielians

[Virvelvindsflickan]
0

Handlar det här om illrar?

emoflickan
0

#1, det står under off topic!

Jag tycker också det är hemskt. Läste det förut under dagen. Dock har jag mer insikt hur svårt det kan vara då jag tar min socionomexamen om 4 veckor och har en klasskompis som praktiserat på migrationsverket. Det finns oerhört många lagar och regler som ska följas och allt är inte alltid så enkelt! Jag tycker att många saker ska ändras på, men de som arbetar på migrationsverket följer bara regelverket tyvärr!!

[Nathalie62]
1

Om jag får säga min åsikt så bodde dom faktiskt illegalt här och dom nekades tillstånd båda gångerna, familjen visste om att dom skulle tillbaks men inte när så jag tycker inte det var fel att dom då utvisades.

[Virvelvindsflickan]
0

#2 Tack! då förstår jag.

FerretCrow
0

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14074033.ab

#2 ja mycket måster verkligen ändras varför inte bara utvisa dom direkt när dom kom hit då. det är fel att låta dom bo här 11 år innan dom tar det beslutet. detta drabbar barnen mest.

#3 Nej dom visste inte när. Så du tycker det är okej att barn får leva som svenskar i 11 år för att dom högre idioterna i sverige ska komma på just ju dom har vi glömt sparka ut så vi gör det nu 11 år senare. för barnen är detta deras hemland. Försök tänka dig in i sittsen om du skulle vara ett av barnen.

Jag tycker såhär att sparka hem dom som inte sköter sig.

Dom som är kriminella som mördar, våldtar, misshandlar you name it för dom finns det gott om vill jag lova, men låt familjerna som sköter sig stanna.

UlrikaD
0

Om Sverige har tagit 11 år på sig för att komma på att de ska utvisas så kan det väl lika gärna kvitta.

Familjen jobbar ju och går i skolan så det är ju inte direkt som om de har gömt sig för myndigheterna i 11 år.

Ska någon utvisas får det ju göras direkt isåfall.

Bogey
0

Jag sympatiserar inte normalt med SD, men det är i.a.f. en sak som de har rätt i och det är att svensk invandrarpolitik suger och är inhuman.

Invandrare får komma hit på väldigt underliga, lösa och difusa grunder, alltså inte bara flyktingar enligt FN konventionenh, men det värsta är att de kan utvisas på lika underliga, difusa och lösa grunder efter hur många år som helst i landet.

Kritiserar man sen invandrarpolitiken så klassas man som rasist, för Sverige behöver sina invandrare säger de.
Ja jag håller med att Sveriges lilla befolkning behöver invandrare, men det är de utbildade, produktiva invandrarna vi behöver, inte de analfabeterna och brottslingarna som vi alltför ofta behåller. Så där håller jag med #5

Med risk för att jag ev. drar igång ett flame war. Cool

#1 Nej men det står också OT = Off Topic i början på trådnamnet vilket betyder att tråden inte har med illrar att göra.

FerretCrow
0

#6 Precis så tycker jag oxå. som sagt har inte familjen gått under jorden och levt i flyckt för att gömma sig som vissa gör utan dom har levt ett normalt liv och anpassat sig. dom har svenskan som sitt modersmål iaf barnen och föräldrarna kan knappt heller språket. och inte ens någon har tagit emot dom i nya landet utan dom sitter fortfarande på flygplatsen.

#7 jag tror att alla människor och länder behöver varandra för att det skall fungera helt enkelt. och ska då sverige skicka ut oskyldigt folk på grunderna du skriver då kan dom lika gärna sätta helt stopp för invandringen.