Fråga om...
Det behöver inte vara magsjuka, där dyns oftast symptomen efter ett par dagar. Istället kan det vara främmande föremål i tarmen, och det är nästan allvarligare. Har hon gått på lådan på länge? hur äter och dricker hon? är hon pigg eller slöare än vanligt?
När ngn kräks sätter jag dem i ett rum ensamna o rensar lådan. Sen ger jag 1 tsk parrafinolja tills de bajsat.. och bajsar de inte inom säg.. sex timmar är det dags att åka till veterinären… främmande föremål kan ta hårt på dem väldigt fort.

okey, vad bra att de iaf inte är magsjukan :).. men hon har bajsat, ätit o druckit som hon ska och hon är fortfarande lika lekfull :)… men ja håller ögonen på henne, rensade precis lådan ;)

jag klappade henne litenu o hon har börjat fälla litegrann, kan hon ha svalt massa hår när hon tvättat sej ??
ja, de kan kräkas av hårfällningen också.. Hårbollar kan bli lite jobbigt för dem, kan vara en ide att ge lite parrafinolja för att skörja maskineriet lite..

#5 vad skönt :)
men vad brukar man göra för att hårfällningen inte ska vara så förbannat jobbig
??

vattenkamma=p blöt händerna och klappa igenom pälsen.. brukar fastna rätt mycket då, iaf på katter

testa att borsta henne. eller gör som hund trimmare, ta tag i håret och ryck lite lätt och försiktigt så lossnar hur mycket som helst.

#7-#8 tack ska testa :)…
Tror det är Velsan som plockar sina. Det verkar väldigt effektivt.
Sara