Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 368 ggr
babsan
0

Fråga om...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…..den där magsjukan som går nu…..Hur lång tid efter att man har träffat andra illrar kommer symptonen upp ??

För Bab´s spydde idag, men det var iaf ca en månad sen ja träffade alla illrarna…. Jag sitter här o är jätteorolig, så gärna lite svar :)

tack på förhand!

sarae
0

Det behöver inte vara magsjuka, där dyns oftast symptomen efter ett par dagar. Istället kan det vara främmande föremål i tarmen, och det är nästan allvarligare. Har hon gått på lådan på länge? hur äter och dricker hon? är hon pigg eller slöare än vanligt?

Robinsnel
0

När ngn kräks sätter jag dem i ett rum ensamna o rensar lådan. Sen ger jag 1 tsk parrafinolja tills de bajsat.. och bajsar de inte inom säg.. sex timmar är det dags att åka till veterinären… främmande föremål kan ta hårt på dem väldigt fort.

babsan
0

okey, vad bra att de iaf inte är magsjukan :).. men hon har bajsat, ätit o druckit som hon ska och hon är fortfarande lika lekfull :)… men ja håller ögonen på henne, rensade precis lådan ;)

babsan
0

jag klappade henne litenu o hon har börjat fälla litegrann, kan hon ha svalt massa hår när hon tvättat sej ??Förvånad

Robinsnel
0

ja, de kan kräkas av hårfällningen också.. Hårbollar kan bli lite jobbigt för dem, kan vara en ide att ge lite parrafinolja för att skörja maskineriet lite..

babsan
0

#5 vad skönt :)

men vad brukar man göra för att hårfällningen inte ska vara så förbannat jobbig Räcka ut tungan??

HannaM
0

vattenkamma=p blöt händerna och klappa igenom pälsen.. brukar fastna rätt mycket då, iaf på katter

Soffi
0

testa att borsta henne. eller gör som hund trimmare, ta tag i håret och ryck lite lätt och försiktigt så lossnar hur mycket som helst.

babsan
0

#7-#8  tack ska testa :)…

Sara
0

Tror det är Velsan som plockar sina. Det verkar väldigt effektivt.

Sara