Transport
Hej! Har kollat på en iller nere i Göteborg men behöver hjälp att få upp henne till Hudiksvall! tänkte höra om någon ska uppåt snart? :)

säg gärna till om du skaffar denna iller så jag vet att du längre inte har intresse av en valp. det skulle vara snällt av dig så dom efter dig på listan kan få en större chans när valparna kommer ;)
Pröva transport.ifokus

Har du träffat illern innan?
Djurtransport.ifokus är ett tips annars.
Jag säger som #1, och blir dessutom lite förvirrad över att du verkar stå med på flera valplistor. Ska vi anta att du inte längre vill stå med på vår valplista?

#3 Jaha stod hon på fler listor det visste jag inte =/ Det tycker jag faktiskt man skall meddela att man står på flera. Är ju inte fel att stå på fler då allt kan hända och det finns många bra uppfödare. Men jag tycker man nämner det till varje uppfödare för att vara ärlig.

Eftersom du aldrig haft iller skulle jag råda dig att åka ner och träffa illern först. För att se hur du och illern klickar. Annars kan du få hem en iller som du absolut inte kommer överens med och stackarn får en svängdörr i rumpan. Alla är vi nybörjare och inget fel med det. Men jag skulle inte våga chansa att få hem en iller till dörren om jag inte haft erfarenhet av iller
# 4 Jo precis, vi visste inte heller det. Jag tycker också det är väldigt viktigt med ärlighet och öppenhet. Ett tips är också att ju bättre intryck man ger gentemot uppfödare, desto troligare är det att man får köpa en valp.
Jag skulle aldrig som nybörjare köpa en iller, speciellt en omplacering, utan att träffa den. Av egen erfarenhet kan jag säga att det verkligen är en chansning på omplaceringar även om man har kontakt med nuvarande ägare innan. Allt kan låta jättebra, vilket det ofta gör, men det är inte säkert allt är det ändå. Vi har chansat ett par gånger, och då hade vi redan 4 illrar och ena gången gick det helt fel med en iller som inte gick att hålla i alls när vi kom och skulle hämta den (efter en resa på ca 80 mil enkel väg).
Angående transport har du annars fått bra tips ovan.

Var därför jag skrev i mitt inlägg och frågade om hon träffat illern. Man vet ju aldrig, bäst att fråga:)

#6 jo precis ärlighet varar längst. men kanske inte något TS tänkt på bara. som sagt vet man ju själv hur det va att vara ny i denna värld ;)
Jag ber om ursäkt att jag inte sagt det men som jag uppfattade på midnattssolens uppfödning så var det många som stod i kö och stälde mig därför även i kö på FerretClows uppfödning, det är ju inget bestämt eftersom jag inte har någon skjuts upp hit men skulle ju absolut medela det till er! Men det är inget jag har försökt hållt hemligt eller så! hoppas ni förstår hur jag tänker?
När man väntat på en iller i ca 10 år vill man ju vara säker på att det lilla livet en dag kommer :)

#0 förstår hur du känner jag såg min första iller vid 7 års ålder och sa direkt att en sådann ska jag ha ;) och allt fick jag vänta tills jag flyttade hemifrån så du har tur att familjen går med på ditt val ;) Men nu vet du i fortsättningen iaf att det kan vara bra att berätta att man står i flera köer.
Jo vi förstår hur du tänkte och att det inte var medvetet att hålla det hemligt. I fortsättningen uppskattar vi öppenhet så vi får lättare att bedöma läget och meddela andra valpintresserade hur situationen ser ut. Det är tråkigt om vi nekar andra om det egentligen finns större möjligheter än vad vi tror. Så skicka gärna ett mail eller pm om/när du inte längre vill stå med på valplistan.

Tycker ändå det är otroligt viktigt att träffa illern man ska köpa först.
Kan bli hur galet som helst annars.
Ja jag hoppas bara ni inte tycker jag verkar oseriös eller oansvarig bara för det här. För så är det verkligen inte. Jag visste bara inte att man skulle säga det, jag har ju inte stått i kö till något liknande tidigare men man lär sig av sina misstag :)

#14 nej absolut inte från min sida iaf. precis som jag skrev alla är vi nybörjare någon gång. och eftersom du lyssnar på råd och verkar ta till dig det vi skriver så visar du då oxå att du är seriös ;)
Sen har jag hört uppfödare uppmuntra till att man ställer sig på kö på flera listor…
Sajtvärd på Iller.ifokus

#16 Ja det är alltid bra att ha flera man kan tänka sig. Man blir så otroligt besviken om honan går tom eller om något händer. har själv varit i den sittsen =(
#14 Det viktiga är att du tar till dig och lär dig, det bör man göra (rent allmänt) om man ska skaffa iller och klara av allt nytt som väntar ;) Du står fortfarande kvar på vår lista också, så får vi se vad som händer :)