Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 2456 ggr
UlrikaD
0

Vill ha!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om jag hade fått önska mig en enda sak i julklapp så hade det varit ett klös/klätterträd till illrarna och katterna.

Antingen det här.

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eller det här.

Fast jag har aldrig någonsin fått något djurrelaterat i present.

Och det är ju det jag skulle tycka var roligast att få. Mycket märkligt.

villhailler
0

den svarta var fräckast .. ja du ulrika hadde ja vare miljonär hadde ja köppt den till dig

Hanna
0

Haha, jag har önskat mig saker tll mina ödlor ja Flört

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

UlrikaD
0

#2 Det första är mörkblått. Kollade på det för det hade matchat mina gardiner i vardagsrummet:)

Ja, tänk vad mycket (mer) saker man hade kunnat köpa till djuren med lite mer pengar på fickan. Det finns ju inget roligare att shoppa än djursaker.

FerretCrow
0

lätt den första

villhailler
0

ja håller med dig ullis kan ja kalla dig ullis … ^^

VeronicaKahlbäck
0

klösträd är på inköpslistan här, exakt den beiga fast bara halva:)

Tänkt korta rören så den blir mer illervänlig, gjorde det för ett tag sen åt en katt (inte min) som blivit äldre och inte riktigt orkar hoppa så högt längre och det var lättare än jag trodde!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

UlrikaD
0

#6 Låter som om jag gick i lekskolan.Flört

#7 Ska alla få plats här så får man ha så stort som möjligt. Skulle väl behöva en hel långvägg.

Det är verkligen någonting jag velat ha jättelänge, ett sådant stort. Men det är ju lite opraktiskt att strunta i hyran och köpa klösträd.

Vet inte riktigt vilken vägg jag skulle ställa det mot sen:)

villhailler
0

ja har en önskan att om bli lycklig

Gottfridsson
0

Ett sådant skulle passa perfekt i illerrummet Tungan ute

[Nathalie62]
0

Hihi, jag är girig, vill ha båda :-D

Gottfridsson
0

#11 skulle ju inte vara helt fel med två Glad

Madde
0

Det var ena riktigt stora klös/klätterträd. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[littleoldme]
0

Jag kan helt klart rekommendera det första klösträdet du har lagt ut bild på. Har ett exakt sådant, fast mitt är mörkgrått (passar perfekt till min soffa i vardagsrummet :P), till mina två katter.

De älskar det. Springer de inte upp och ner och fram och tillbaka i det så ligger de och sover någonstans på det…

Hittade det för 1600 kr inklusive frakt, ett riktigt kap enligt mig :)

Doktor-och-Designer
0

Har ni märke på eller länk till den första? Den skulle vara perfekt för våra små som gillar att klättra överallt :)

UlrikaD
0

Jag hittade den första antingen på e-bay, tradera eller blocket.

Tror faktiskt den jätten var på blocket för ett tag sen för jag minns att den kostade 1900kr.

#15 Ska bara säga att får era en sån i julklapp så tycker jag att era i sin tur kan ge mina en.Flört

Jag har just nu en iller och två katter som sover högst upp i bokhyllan, jag borde verkligen få ekonomiskt understöd för det här.Tungan ute

kredka
0

heheh min tur…precis när jag auktionerade bort saker som jag köpte innan för att inreda rum för pojkarna och Nikodem fick sin operation så får jag ett brev att vi fick beviljad en ny lägenhet så pojkarna får ändå sitt rum :) Nu har jag beställt åt mig en sådan: klösträd så dom ska ha lite roligt innan jag ska planera hur det ska se ut i deras rum :)

Välkommen till ferretplanet.se :)

Doktor-och-Designer
0

Ja den fanns på blocket :) Jag är tveksam till att vi har råd och jag tror inte heller vi får något sådant i julklapp, men det går alltid att önska sig :)

Om vi ska fortsätta föda upp illrar som älskar att klättra så kanske det är mer eller mindre vår skyldighet att förse dom med ett träd :P Så kanske vi kan få dom att klättrar mindre på kläderna i hallen, fast det är nog bara önsketänkande. Isa, liksom sin mamma, står ofta och balanserar på galgarna där.

Ja får våra en sådan så får vi prata med dom angående att vara givmild i jultider, synd bara att de inte har något träd nu att ge bort Obestämd

UlrikaD
0

Mina är ju också högt och lågt. Har ju mindre klösträd men inte sådär roliga.

När jag skaffade illrar så satte jag skorna i hatthyllan för de rev ur sulorna. Sen kom Molly och då hade jag helt plötsligt illrar i hatthyllan också. Då blev det knepigt.Flört

Blueshift
0

Jag har sett diverse träd i den storleken säljas för så lite som 500-1000 kronor på tyska Ebay. Frakt brukar ligga på ca 250-300 kr för mellanstora träd. Kan löna sig att titta utanför Sverige.

UlrikaD
0

Jag har kollat på e-bay men de stora träden jag har hittat har då istället haft dyr frakt. De med billig frakt har varit mindre.

För jag vet att en hel del folk med katter beställt stora träd därifrån billigt. Jag har väl bara inte hittat rätt ännu.

Gottfridsson
0

#18 hmm.."förse dom med ett träd", jag kom att tänka på bollhav.

4 väggar (fuktsäkrade nedtill) och fuktsäkring mot golvet. In med jord och plantera ett träd Skrattande

Ceciliaolucifer
0

Får jag komma med ett råd?

Ta reda på avståndet mellan pelarna & avsatserna innan ni köper. Man vill inte att illrarna chansar att hoppa till en annan avsats när det kommer till höga höjder.

But thats just me! Skrattande

FerretCrow
0

Jag ska nog ge mig på den dumma iden att bygga ett eget sådant träd. inte fullt så stor men vi får se i framtiden hur det går ;)

JossanH
0

#24 Det brukar kännas smart och som en "billig" lösning tills det man faktiskt ska bygga det, då brukar det bli nästan lika dyrt som att köpa ett :S

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

By the way! För att göra roliga saker för kissemissar kan man köpa en bit heltäckningsmatta och sätta fast som "tapet" så att katterna kan klättra på det. Köp ett par hyllor och sätt fast på väggen, även de inklädda i heltäckningsmatta!

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
0

#25 Japp men det som behövs är tyg och snören att linda stolpana med. Vi har nämligen egen skog och eget snickeri så trämaterial är inga större problem ;) Men detta får vänta tills våren kommer. inge roligt att snicka i -15grader ute i snickeriet ;)