Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 252 ggr
kyken
0

ilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är söt ilder som jag hittade på ett norsk sida.Skulle vilja ha en ilder jag med man jag måste läsa på mera om dom som söta djuren inna man skaffar sig en för annars så står man där och inte kan något om dem och så kanse måste man omplacera djurt och det är väll inte så bra eller?.

AlbaStiffler
0

Vilket roligt action-kort!

Du har så rätt så rätt. Häng kvar här och lär dig mer. Frågar man så lär man sig… :-)

kyken
0

okej!jag ska försöka låna lite böker om iller så man lär sig mera om dom.

AlbaStiffler
0

Du lär dig säkert mer här än i böcker… Men båda är självklart bra!

TottsiGirl
0

Sen finns det väl tyvärr inga bra illerböcker på svenska… Det är väl engelska böcker som finns eller har jag fel?

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

sarae
0

Ja, det finns viss abra engelska böcker….men man får läsa dem med en nypa salt, då de anser att illrar ska bo i bur etc..mne annars mycket vettig info. Glöm inte att titta in på Artiklarna här, där finns mycket bra att läsa. (puttar upp boktips tråden)

kyken
0

okej!hur ska en iller bo och vad ska den ha för mat,mm?

sarae
0

En iller skall bo lös i hemmet, möjlightvis i ett iller rum…de bör ha mysiga sovställen i form av små krypin, hängmattor, fleecefiltar etc. Maten är oerhört viktig. Man får abolut inte ge dem torrfoder från mataffär så som friskies, whiskas etc, det kan ta livet av dem .istället skall de ha högkvalites kattunge mat eller högkvalites iller foder. Man bör vara mycket noga med vilket foder man väljer, De ska ha högt protein och fett innehåll och lågt fiber innehåll.

En iller bör även kastreras, vaccineras samt hållas försäkrad, så det kostar en hel del iaf det första året.

Det finns mycket bra artiklar under artikel fliken högts upp, du kan kika runt där lite å se vad du hittar ;)