Vifftar på svansen?
tex när Malolo och Kola möts i illermotorvägen så brukar dom börja viffta på svansen. Vad betyder svansvifftningar på illerspråk? Kan täna mig att det inte alls är samma som på hundspråk.
Illrar gör så för dom är Upphetsade, dom gör alltså så vid tex Lek, och när dom jagar osv.
(det är typ en jaktinstinkt )

Okej, det vr ju konstigt för Malolo har alldrig gjort så innan Kola kom.

Tror att det är särskilt vanligt hos valpar… mina gjorde i alla fall det som mest när de var valpar och särskilt när de lekte med varandra i rör. Kan tilläggas att eddie (då ett år) började veva på svansen extra mycket då elliot (som då var valp) kom in i familjen…:)
Leo viftar nästan alltid när han ligger i bakhåll i sin kattvagga (en säng som ser ut som ett örngott som är spänt över en ställning) svårt att förklara hur den ser ut men han ligger i den och bakdelen sticker ut, När man rör vid vaggan med en boll eller leksak så att han hugger genom tyget går svansen som en propeller

Bonzo brukar skutta fram till mina fötter..sen tittar han på dom smaskiga tårna åsså börjar svansen vibrera & rotera som en liten propeller….sen provsmakar han! Å sen blir husse arg och Bonzo får ett nyp i nackskinnet och en utskällning…en utskällning som oftast går in i ena örat och ut genom det andra…*suck* 
Jag har Lilleman och Sheere Kahn som båda viftar på svansen, speciellt om dom ska börja bråka med varandra. Samma gör Nanook om han ser nått som han inte riktigt vet vad det är. Som när jag fick hem hans pappa för en parning med Nookies moster. Hade satt in Eilert i storarummet i hans transport medan jag letade upp Tiffanie. Nookie smög fram och blev minst 2 meter lång, och svansen gick i 110 på honom, jag skrattade så jag höll på att göra på mig. Men när jag släppte ut Eilert ett tag innan jag sen satte upp honom och Tiffanie på ovanvåningen, så lekte far och son som 2 tossingar. Dom brottades och sprang som galningar här. Så illrar och deras svansar är nått för sig det.
Trollet
ljudlöst poppande kanske