Verkligen…kan se nästa annons. Säljer min iller eftersom jag vill ha en hund istället…

det är ju bara så taskigt mot marsvinen :(
#1. håller me!

1000 kronor styck!?!?!?

Min syster lät mig ta hand om hennes iller Towa här 1997 för hon han skaffat hund som fick all uppmärksamhet och Towa blev ju sotis och bet Tippex… Jag hade illern Tussana så… Men jag skulle ALDRIG göra mig av med mina små nutter även om de skulle skänkas bort som i min och min systers fall… Men hon valde ju hund iställe för iller…
Fasar om man skulle bli dödsjuk och var tvungen att låta mina illrar omplaceras… De är ju som mina små babysar ju….
RIP Lilla Nora
ja, det är ju inte första gången man läser en annons där någon vill byta ut sina gnagare mot en iller… och det skulle inte heller vara första gången om hon sedan sätter ut en annons där hon måste sälja sin iller pga nya djur..
Sajtvärd på Iller.ifokus

åh herregud!!
1000 kr st e lite dyrt :P e väl för att ha råd med en iller, hehe.
eller så menar hon per bur med 2 marsvin i varje..
Sajtvärd på Iller.ifokus

det är ändå dyrt :S ett marsvin kostar ju liksom inte mer 2-300 o buren är ju dyr, kanske 1000 men ändå :S:P
*marsvin är inga gnagare…
Usch, så gör man bara inte..
Helena
det kan ju hända att hon köppte djuren när hon var mindre, yngre personer har ganska lätt att tappa intresset helst för ett djur man inte kan göra så mycket med
min kompis köppte evelina och gav bort sin katt, men det var ju iaf av den anledningen att hon var tvungen att flytta från hus till lägenhet och han inte trivdes med att inte kunna gå ut som han ville så nu bor den gullepojken hos hennes mamma på landet och trivs hur bra som hellst =)
#11 ja, men det finns sjukt mycket folk (barn/tonåringar) som väljer att omplacera gamla djur för att ha något "nytt att göra" och jag tycker att det är förskräckligt!!
Om ett barn eller ungdom får ett djur så ska det banne mig visa att han/hon klarar av att sköta djuret under hela dess livstid!
Tycker det är skillnad om man omplacerar djuret för att det ska få ett bättre liv eller pga ändrade familjeförhållanden. jag tex gav bort min katt till mina föräldrar just pga att han vågade gå ut när han var hemma hos dom och då ville jag inte längre ha honom som innekatt. Han är en hittekatt som var livrädd för att bli lämnad ute igen så i början gömde han sig under soffan när man öppnade ett fönster…..
Sajtvärd på Iller.ifokus
ja det ör det jag menar att kan dom inte sköta ett djur ska dom inte ha ett annat heller… men jag baar skrev det för att det oftast är så att dom tröttnar på dom gamla djuren eller vad man ska säga.