Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 3260 ggr
sarae
0

OT symaskin

Tänkte höra om det finns någon här som har någolunda koll på symaskiner. Skulle vilja ha en mycket enkel och billig maskin…typ enbart för att sy enkla iller grejjer….nån som har några tips? E det något särskilt märke man bör unvika…osv?

Madde
0

hahaha trodde du hade en iller som var en symaskin. =))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

sarae
0

hihi men det har jag oxå vissa dagar hehehe ;) Så fel har du inte!

Madde
0

nä men jag uppfattade det hela lite fel med just titen. =)))

Faxlin
0

Men Sara, de på OBS är inte så dåliga. Annars har vi en bra symaskinsaffär här i Gävle som säljer begagnade maskiner för bra pengar ;-)

Skulle väl sagt något när du var här knäppis. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

#4 hehehe jag e senilvisste du inte det?

hmm….OBS? Ok…jag e ju så borta så jag vet knappt vad en symaskin kostar…

Faxlin
0

Jodå min vän, det visste jag väl. Men jag nämde faktiskt OBS redan när du var här. men du dissade det förslaget och sa att du tyckte att din kära mamma skulle köpa en ny. Eller ja något sådant ;-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

#6 fan..kom du ihåg den? suck…..tror inte min kära mor har planer på att skaffa nån ny…å gör hon det lär inte jag få peta på den då den gamla dog när den befann sig i min omedelbara närhet…

Nettan
0

Jag köpte en symaskin på onoff för 1795  (tror jag). Den är jag väldigt nöjd med faktiskt.

Madde
0

Det var inte dyrt nettan. Symaskiner brukar vara svindyra.

Madde
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nettan
0

nej sådan är det inte. Min heter Yamata FY900. Den ser lite annorlunda ut

sarae
0

Ingen som har några tips? Vågar man köpa begagnat på tex blocket eller tradera?

TottsiGirl
0

Själv har jag en riktigt gamal husqvarna.. Den fungerar just nu bra men ja har fått skruva i den några gånger för att få den att fungera..  Ofta kan begagnade symaskiner oxå kosta en del om man köper från en firma men blocket/tradera så kan det nog gå på båda hållen ett kalas köp eller ett kasst köp.. Men e de bara någon enklare maskin finns det ju som den madde hitta tex som inte kostar så mycket då har man i alla fall garantin.. men som sagt du kan säkert hotta nån bra begagnad om du har tur.. ja håller tummarna

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

sarae
0

tack ;) Problemet e bara att jag inte har en aning om vad man ska leta efter. Jag kan tex köpa en för 149 kr på tradera å tro att den e bra ;) kan verkligen ingenting om symaskiner…å att 1700 kr för en symaskin var billigt hade jag ingen aning om ;) tycket det lät dyrt..så du ser hur lite jag vet om dem ;)

sushi
0

Det finns ju billiga på COOP FORUM för typ 1000 kr. Dom är tydligen helt okej, enkel att använda och inte en massa extrafinesser.

sarae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns väl ingen chans att en sån här skulle funka va? Den e väl för liten å lätt?

märke: Redcats Nordic

sofie
0

#16 Hahaha en sån har jag. Köpte min för 100 kr på jysk. Den funkar bra här hemma :)

Sara
0

# 16 har oxå en sån. Funger om det är tunna tyger.

Sara

sarae
0

#17 + 18 kan man sy i fleece med den?

sofie
0

Jag har sytt i fleece och det har funkat bra.

hannis
0

Jag har en begagnad symaskin som min mamma köpte till mig. När hon var ute och kollade på nya maskiner och frågade runt så sa dom att en ny maskin och en gammal maskin för samma pris, ca 2000 kr kunde skilja väldigt mycket i kvalitet. Enligt dom var en äldre Husqvarnamodell med det priset mycket bättre än en ny med samma pris. Jag är supernöjd med min bruna begagnade sak.. Men hade jag fått önska så kunde den vara snyggare.. och kanske rosa :) För mig var det viktigt att maskinen var ganska stark och orkade sy i flera lager och så.. har man inte det kravet så går det nog att sy i de felsta tyger på de flesta maskiner.

NinaS
0

Jag har en Pfaff (kommer inte ihåg vad modellen heter…), den gillar jag skarpt! Men de är väl inte de billigaste symaskinerna.

Faxlin
0

sarae om du vill kan jag försöka kika förbi den affär som säljer begagnade maskiner och kolla vad de har inne och vad de tar.

Audiatur et altera pars

sarae
0

#23 jaaaaaaa snälla ;) Du får en godis!

TottsiGirl
0

#16 Har ingen erfarenhet av sådana maskiner men för min smak ser den lite liten ut, men det beror på vad man ska sy.: Ska man sy större grejor kanske det kan bli lite knöligt i en såpass liten maskin men det är bara mina funderingar..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0

#24; haha, du bara lovar du. hihi

Audiatur et altera pars