Skadade morrhår
Hur är det egentligen med morrhår? Växer de ut igen om de blir skadade? Hade en busglad kille som hoppade rakt mot ett värmeljus igår och brände bort några på ena sidan. Googlade lite och tyckte inte jag kunde hitta något annat än vad skadade eller saknade morrhår medför hos djuret..
Yes, skadade morrhår växer ut igen, det kan ta lite tid, men de kommer :D
Vår Imie brände morrhåren på vår kakelugn förra vintern och såg lite lustig ut ett tag men det tog inte så lång tid innan det hade rättat till sig. Jag har nog en bild på det. Ska se om jag kan lägga upp den när jag sitter vid en dator igen.

Vilken tur! Vore jobbigt om han fick nedsatta förmågor.
Tim har morrhår som ser klippta ut sa domaren på classic ferret, och jag är beredd att hålla med! 
Kan gå av pga olika orsaker, men växer ut snart igen :)
#5 hoppas hon lärde sig något av missödet.
#6 Det betvivlar jag starkt.
Hon är fortfarande drumdristigt nyfiken och stoppar nosen i princip allt.

#5 Aaaw, så ser det ut på Estor också! Man vill ju gärna tro att de lär sig något av sina misstag men ofta bevisar de en fel. :P
#7 nyfiken i en strut och envis… 'jag testar igen, det kanske inte bränns denna gång' 

Har varit med om att en katt fattat eld (inte min) så här finns det inga levande ljus som djuren på något vis kan komma åt, inte ens om jag har ljusen under uppsyn.
Katten klarade sej utan större skador, hon tog eld under magen på köksbänken så var bara att välta ner henne i hon men det var nog just därför skadorna "bara" blev lindriga.
Det är något jag aldrig kommer glömma…
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

#10 Usch låter inte alls kul. Nu var det bara topparna som skadades på Estor, men det blir nog inte så mycket mer levande ljus efter det här..
Vi har aldrig levande ljus som illrarna kan nå, men i Imies fall så hade vi eldat i kakelugnen och luckan hade blivit tillräckligt varm för att krulla hennes morrhår när hon var där och nosade.
Vi hade fakktiskt inte sett det förrän jag tog bilden och vi kollade på den.

#11,12 ni får inte tro att jag menade att ni inte är rädda om era djur!
Hade troligtvis själv haft det som "vanligt" folk om jag inte upplevt det jag gjort, var bara något jag ville berätta.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus