Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 146 ggr
Trolltott
0

Första badet

Inte första badet för Leiah någonsin, men första gången som jag badade henne, skedde idag!

Med det så kommer berättelse + fråga.

Berättelse:
Jag var osäker på ifall jag vågade bada Leiah eller inte, ifall hon skulle liksom börja bråka eller inte. Så jag testade först med att bara blöta handen och göra henne blöt på huvudet. När det gick utan problem så satte jag hela henne under kranen och började tvätta henne, det gick utan problem det med, jag schampoonerade henne och tvättade ur. Allt gick super. Sen var det dags för torkningen och den gick si så där, matte killades och allt. :P Sen så blev det som att själva fan tog över hennes kropp. Herre gud vilken fart hon fick överallt och studsade, lät och galopperade!
Sambon skulle ut och hämta ett par skruvar, så han öppnade dörren och Leiah var som skjuten ur en kanon och rymde ut i lägenheten där hon röjde järnet, runt runt runt. In i våran inneboendes rum och runt bland hans saker, ner i hans sopkorg och sen så in i vårt rum igen. :P

hahaha!

Men en sak som jag tyckte var så konstig var att hon liksom kliade sig vid rumpan hela tiden och vid baktassarna, vi kollade där men ingenting. Och nu gör hon det inte längre. Men varför gör hon så att hon kliar sig efter att hon badat?

Faxlin
0

Hon kliar sig inte. Hon torkar sig. Och fixar pälsen rätt igen. Kan gärna bli lite oordning på pälsens placering när den är blöt. Så de gnussar sig torra helt enkelt. Inget ovanligare än så.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Robinsnel
0

jadu.. haha.. säg det.. de gör sådär efter bad helt enkelt.. det blir en rallyvända för att bli torr tror jag..

TanjaS
0

Hehe minns då jag bada svea 9 år första ggr hon hade ALDRIG bada på ett år då jag hämta henne fy va hon lukta de första jag gjorde va o sätta henne i badet… Hon gilla ej att bada efter de…

Jag bruka torka mina illrar och sen bruka de får springa runt i ett påslakan och torka sig… de bruka vara uppskattat dock få man akta för svea tycker om att göra toalett då hon e sur… 

Som Åsa så torka säkert din iller sig och så måste de tvätta rent själva… :0)

AlbaStiffler
0

haha, det är alltid kul att titta på en galen nybadad iller. De blir helt spattiga. Passa på att utnytja situationen och lek ordentligt med henne!