Lillkillarna behöver nytt hem.
Mina två små illerhanar behöver ett nytt hem pga min allergi. Vi befinner oss i Skåne, de är fem månader gamla och väldigt sociala och mysiga.
Då jag vill att de ska komma till så bra hem som möjligt tänker jag inte ta emot pengar, jag vill att de ska komma till illervana ägare och helst att de kommer till samma hem.
Om någon är intresserad så hör gärna av er.
bilder?
Har skickat ett privat meddelande till dig.
albinokillen ser ut som han har öronskabb.
Jo jag vet, jag har kollat upp det. Det är min andre lillkille som slickar honom i öronen för mycket :p
Hejsan! jag är intresserad av dina illrar finns dom kvar?
#5 Jaha okej :-)
#6 Hej, en eventuell köpare kommer hit i veckan och tittar, men de finns kvar.
Men om hon inte ska köpa dom så är jag jätte intresserad av dom :)
//Melissa
#9 Hejhej, de är fortfarande kvar och hon har inte hört av sig.
Vart i skåne finns du?
Har plats för en till pälsskrutt ;)! så frågan är då om dom behöver komma till samma hem.
jag bor på landet utanför helsingborg och har 4 illrar och skulle kunna ta dom :d gud vad söta de e <3 men om dom kommer till mej så får dom springa lösahos oss :D
Alltså ursäktta men du säljer dina illrar, och ska nu köpa fler?
Och du har angett i annan annons då en tjej ville köpa illrar och du skrev att du hade 2 av dina till salu, sen så bor dina illrar i en bur.. i bara ett nät ifrån kaniner ?
Detta angav du i "iller sökes" av QhristineB .
#12 I en annan tråd skrev du att du hade dom i en bur i stallet. Och du har även sagt att 2 av dom är till salu. Är det då speciellt smart att skaffa fler? Ibland måste man tänka efter innan!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#14 håller med, lite halv skumt.. :/
ja sa att dom var i en bur ja nu e de kallare så dom bor inne och går med mej utt i stallet. och ja jag har 2 till salu men de e inte mina dom bara bor hos mej och jag hjälper en som har de svårt. hennes kille har lemnat hon och hon har knser i bröstet. så sej ni de ni vill om mej. men jag har dom hos mej men hon ville att dom skulle komma till olika stelen. och att dom skulle komma där de fins fler illrar. hon sa att jag kunde ta dom. men hon sa okså att hon ville att dom skulle komma till nyt stelle med nya vänner. ni beter er som om jag e en idiot:( och jag tiker inte de e ret men okej. som ni vill. men om kaninerna och illrarna inte gör nåt mot varandra när de e lösa. så e de ingen fara. mina illrar får illermat och i bland en bit frukt. mina illrar e utte och springer och leker som dom vill om dom vill in i huset så kommer dom in. dom har ren päls och dom har inga skader eller nåt sånt. de e inte agresiva. de kan gå lösa med katter och kaniner. och alla andra djur. men jag blev ledsen när ni sa så
ni beter er som om jag nte tar handom dom. de e inte mit fel att hon kommer att dö de e svårt nog med de. jag försöker hjälpa djur att få de så bra som möjligt och ger dom den tiden dom be höver.
jag villa att pontus ska koma till ett hem där de bar fins 2 illrar för hans skull!!!!!!!!!!!
#16 Låter ju onekligen smartare att behålla dom som är hos dej nu än att dom ska behöva flytta igen. Å ja, vill man riskera att kaninerna blir illermat är det ingen här som kan göra nåt åt det. Jag tror att dom flesta här ser kaniner som sällskapsdjur och finner det underligt att man släpper ihop illrar med levande "mat"..
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
då får jag vell ta ett foto på när kaninen och 1 av mina illrar sover tillsamans
ska göra de i morgon
#16, Jag tror du är lite ung för att förstå, illrar ska inte vara i närheten av kaniner och det finns ingen bild som kan bevisa det. Vad för illermat ger du dom ? Varför har du inte vaccinerat djuren ? Jag får en känsla av att illrarna inte är hanterade på rätt sätt, förlåt men jag blir upprörd av att läsa dina inlägg :-(
#16 som sagt det finns ingen bild som motbevisar det, en iller är en iller och en kanin är en kanin .. kaninen=mat , och en vacker dag kanske det smäller.. det är en ren chansning att hålla dom ihop sådär.. om man är rädd om sina djur och vet historien i sig, låter det rent dumt att hålla dom två arterna ihop faktist :/
#18 jag undrar det med.
#17 du säljer 2 men ska köpa 2, då är det väl bättre att dom får stanna hos dig en att dom ska flytta som ovanstående sa, och varför vill den personen inte ha kvar dom hos dig kan man ju okså fråga ?
Vi menar inget illa, men man reagerar.. och det är ytterst vanligt.
#17 sen angav du till mig att dom inte är kastererade och hon fått 2 kullar.. och när jag även fråga om hon var kastererad så sa du nej hon är van vid det.. eller liknande du kan ha glömt skriva mer en vad du gjort för det lät inte som det hade något sammanhang.
Men vi frågar och undrar precis som vanligt folk 
illrar ska inte äta frukt

#16 det är svårt att få allt rätt på ett forum, men det är ingen här som kallar dig för en idiot! absolut inte, däremot vad "vi" reagerar på är att du har illrar tillsammans med kaniner, kanin ingår i illrar kost vanligtvis eftersom dom är rovdjur. oavsett hur många bilder du har så förnekar inte det det faktumet att illrar ser kaniner som mat och kaniner ser illrar som faror och hot (det ligger genetiskt) och detta är inte för att vara elak mot dig utan bara för upplysning.
Jag var på en husdjursmässa en gång där en kanin kastade sig mot gallret så många gånger att den dog pga illerlukten/stressen över att ha illrar 50 meter därifrån där illermänniskorna hade sin "monter".
Frukt är inget jag skulle rekomendera alls till en iller, bättre att ge dem sitt torrfoder alt kött/kyckling, känns det endå som att du vill ge dom något extra i godisväg finns det Lets´bite som jag mer rekomenderar.
Iaf jag har lite svårt att förstå dina inlägg, vilket gör att det kan uppstå missförstånd. du har inte skrivit annars att de 2 illrar till salu inte var dina eller bakgrunden till det så då är det inte så konstigt att man börjar reagera, hos mig låter det som att du ska sälja 2 av dina illrar bara för att svara på en massa omplaceringsannonser och ta in nya illrar, då är det klart att man blir fundersam.
Det är ingen som vill något illa här, över ett forum så är det supersvårt att skriva så alla förstår eftersom man inte kan läsa av kroppsspråket, men försökt att inte läsa allt negativt =)
#19 Ärligt talat, man måste ju få fråga när du skriver så olika saker. De får alltså vara lösa i huset med dig inomhus under vintern, men sitter i bur i stallet under sommaren? Det kan ju vara bra att säga hela sanningen då ifrån början än att säga det ena i en tråd och det andra i den här tråden.
Endel illrar klarar av att flytta flera gånger men jag har sett många illrar som mått dåligt, blivit deprimerade etc av att flytta runt så tycker absolut att du ska behålla de du har istället för att göra dig av med dom och ta hem nya. Det kanske är "kul" att hela tiden få något "nytt", men man får ta sitt ansvar som djurägare och tänka lite på djuren också. Mår djuren bäst av att bara flytta runt, eller mår de bäst av att bo på samma ställe och få vanor, bo med sina illerkompisar och ha en trygg tillvaro?
Ja, kaniner och illrar går säkert att ha ihop vid enstaka tillfällen, men illrar har instinkter! De kan slå igenom precis när du minst anar det. Att sätta ihop kaniner och illrar visar på väldigt lite mognad och förstånd när det kommer till kaninernas bästa. Det är knappast illerns fel om den plötsligt känner sig för att ha ihjäl kaninen. Då är det ditt fel, du som djurägare, som lät det hända.
Du kan visa 15 bilder på kaniner och illrar. De är inte mindre rovdjur för det.
Att ge illrarna frukt, mer än kanske någon pytteliten bit vid enstaka tillfällen, är som att be om insulinom..
Varför kastrerar och vaccinerar du inte dina illrar? Vet du vad som kan hända med en okastrerad illerhona?
Sajtvärd på Iller.ifokus
honan e vaccinerar har jag sakt
sen hennes illrar har jag ingen ret till att stika i väg och vaccinerar. och dom 2 illrarna går inte så bra i hop med mina. och ägaren kan dö när som hellst. och hon vill se att de kommer till ett hem där de kan stana tills de inte årkar mer.
och om hennes sista önskan är att dom ska få ett bra hem så får jag hälpa hon eller. sedan vill jag hälst att den nya ägaren vaccinerar dom. eller hon som äger dom skikar med 5000kr för att dom ska få bra mat och vaccinerar sipade. och att dom ska bo på ett bra stelle. och hon kommar prata med den nya ägaren om hon hiner. men jag fatar inte att ni börjar klaga över at dom får en litten bit äpple i månaden om dom gillar de så får dom ätta de. jag tvingar dom inte :((
de äter Totally Ferret
Bara för att de gillar äpple så betyder inte det att de ska äta det!
Frukt innehåller både fibrer och socker som kan göra illrarna väldigt sjuka. Har du otur kan de även fastna i tarmarna på dem då de inte kan bryta ner frukt och döda dem.
#28 alltså ursäkta, och förlåt mig.. men jag kan knappt få ett sammanhang på det du skriver.. du skriver väldigt "ovårdat" eller hur man ska förklara det bra, slarvigt kanske är bättre ord
#28 Men varför kan dom inte bo kvar hos dig? De flesta illrar gillar inte eller accepterar inte varandra på en gång.
Och jag håller med SannaHalldin, det är lite svårt att förstå vad du menar ibland. Försök att läs igenom din text högt för dig själv innan du postar den så kanske du märker om något låter fel så du kan ändra det så kanske vi förstår dig bättre :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#33 Det får vi hoppas :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#28 Bara för att dom "gillar" äpple så betyder det inte att dom ska äta det. Dom flesta djur tycker choklad är gott, men alla vet att det inte är bra för dem.
//Belinda aka Zandrama