Iller sökes
Hej! jag är en 18 årig tjej som letar efter en iller. Jag har alltid varit intresserad av en iller och har därför läst en hel del om dom och vet vad dom kräver av mig som matte. Jag har inte skaffat någon iller än pga att jag har haft häst fram tills nu och har inte haft så mycket tid över. Eftersom jag inte haft en iller tidigare söker jag en iller som är en bra "första iller". Hoppas ni kan hjälpa mig att hitta min framtida ögonsten :)
kolla inom omplaceringar/ säljes / köpes .. finns en del akutella där.
ja jag har kollat runt där men hittar ingen i närheten där jag bor. Jag bor i hälsingland men åker ofta ner till stockholm så skulle kunna köpa en därifrån också
Uttryck dig gärna det när du skriver annonsen så slipper du tjatiga människor som oss som skriver att du kan leta bland detta haha :D !
Äsch! Kan alltid kolla igen ;)
Då har jag han eller hon
en iller honna som hetter pho och 1 pojke som hetter pontus. dom gillar och vara i stallet och leka med katterna och hästarna<3
jag har 3 hästar som jag måste ta varge dag + mina sötta illrar har 4 stiken. men kener att jag skulle vilja bli av med min lilla iller pontus han e inte kastrerad men så söt och snäll gillar att leka och att vara utte och gå antingen med selle eller uttan<3
han går på låda om man steler de i ett hörn han kan vara litte slarvig
sen har jag en honna som hetter pho. men de e inte så akut med hon. för jag har 2 illrar hon kan vara med. hon brukar vara med pontus 
hon har haft valpar 2 gånger och de har blivit blandade färger
men var bor du ????????
Då har jag han eller hon
en iller honna som hetter pho och 1 pojke som hetter pontus. dom gillar och vara i stallet och leka med katterna och hästarna<3
jag har 3 hästar som jag måste ta varge dag + mina sötta illrar har 4 stiken. men kener att jag skulle vilja bli av med min lilla iller pontus han e inte kastrerad men så söt och snäll gillar att leka och att vara utte och gå antingen med selle eller uttan<3
han går på låda om man steler de i ett hörn han kan vara litte slarvig
sen har jag en honna som hetter pho. men de e inte så akut med hon. för jag har 2 illrar hon kan vara med. hon brukar vara med pontus 
hon har haft valpar 2 gånger och de har blivit blandade färger
men var bor du ????????
Jag bor i Hudiksvall! Det låter väldigt intressant! Hur gamla är dom och hur är dom med bitandet? Skulle vara roligt mes bild på dom också :)
Åh är han pastell? :) hur ser honan ut då? Och var bor du någonstans?
PHO OCH HENES VALPAR HELLSAR PÅ KANINERNA<3

Jag finns i Ånge (västernorrland) och jag kommer att ta en kull valpar till våren. För mer intresse maila på fireflameferrets@live.se
#12 Ursäkta men det är inte snällt att ha kaniner och illrar bredvid varandra!
Sedan hoppas jag att dina illrar inte bor i en liten bur (minsta lagliga yta är 5kvm).
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vart bor du någonstans? kanske skulle kunna komma ooch titta på dom?
jag har dom i en bur som e 9 meter på alla siderna:) + att dom springer som dom vill på gården när jag e utte<3
men dom 2 kaninerna jag har kan vara med mina illrar dom gör inget mot varandra
Men vart bor du?
uttanför helsingborg
så jag tror inte de går de e ju ret långt
Ja! Jag skrev ju att jag sökte någon i stockholm eller ovanför?
ja tenkte inte på de 

#11 OJ, om du vill ha kaninerna kvar i livet rekomenderar jag dig starkt att absolut INTE ha illrarna i närheten av dem! kaniner= illermat? illrar är rovdjur? oavsett hur söta/snälla osv osv illrarna än sen må vara så är det svårt att förklara detta för kaninerna. måste vara otroligt påfrestande för kaninerna att ha illrar så nära :O
När Hobbe var i väntrummet hos veterinären började vi prata med en matte till en kanin som var nyopererad veterinären kom ut och såg det och berättade att trots våra djur var långt ifrån varandra och kaninen var i bur i en stor ikea kasse så kan doften av iller stressa ihjäl kaninen.
#0 Jag tycker du ska skaffa en äldre iller/omplacering . Har du kollat med Svenska Illrevänner?. Vi fick våran Hobbe (han var då tre år) därifrån vi var akuthem och allt fungerade så bra så han fick stanna hos oss. Han är helt underbar och väldigt mycket lättare att ha och göra med än en valp.
Lycka till
Nedan en bild på Hobbe om det nu funkar o nej bilden är inte förstor ;)
Kaninerna på bilden ser ju inte alls rädda ut så det kanske funkar att ha dom bredvid varann. Att släppa ihop dom är däremot nåt som jag tycker borde vara straffbart……
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
#24 Nej jag har inte gjort det! tack för tipset