Träffar mm
hej, tänkte kolla mer er på iller iFokus om det är några av er som varit på iller träffar, hur det går till och vart träffarna brukar hålla hus? Min alice har aldrig träffat någon annan iller bara katter, hon är alltid jätte nyfiken på nya katter och ev hundar hon träffar, och kommer bra överens med dem (från hennes sida iallafall) därför tänkte jag att det kanske var dags att hon får träffa en iller :)
Tänkte också passa på att kolla vad man kan göra för att få sin iller i bättre form. Alice är en liten slöis som inte är överförtjust i promenader, därför tänkte jag om man kan göra något annat för att få henne att hålla igång?
tacksam för svar !
/ Emma 
Vem som helst kan hålla en illerträff, bara man har tid och ork.
Vi hade en här hos oss på vår baksida våren/försommarn -09. Tyvärr har tid och ork inte riktigt räckt till för en uppföljare.
Vi tillsammans med några andra illerägare som bor ganska nära bjöd på lite dryck och tilltugg men man kan lika gärna ha ett knytis. Så här annonserade vi på Iller när det begav sig. länk
Kom ihåg att det är en gammal tråd. Inte lönt att skiva i den så den puttas upp.
En träffar har varit typ knytis i någon park i staden.
Det är väl bara din fantasi som sätter stopp egentligen.
Det du kan göra är att annonsera här på iFokus om det finns någon som vill ha en lekträff med bara dig och din iller.
När jag skaffade iller 2003 tyckte jag att illerträffar var superkul! Illrarna fick träffa andra illrar och jag fick träffa andra illerägare.
På senare tid har jag dock åkt på träffar utan att ha med mig mina illrar.
Nu på senare tid har det uppkommit en del sjukdomar som kan smitta mellan illrar som går på samma ytor, även om illrarna inte träffas. Därför håller många sina illrar kvar hemma och bara träffar de som de vet inte är smittade. Att folk tar med sjuka eller smittbärande illrar på träffar beror oftast på okunskap eller att personen i fråga inte har en aning om att illern är smittbärare. Det jag talar om i första hand är ECE som du kan läsa mer om här på iFokus.
De som anordnar träffar brukar oftast ha träffarna utomhus, eller delvis utomhus. Alla är välkomna. Med eller utan iller.
Ibland bjuder man på fika, mat eller annat tilltugg, ibland finns chans att köpa grejer från illerbutiker som närvarar och ibland anordnas det tipspromenader med olika vinster!
Jag tycker verkligen du ska lägga ut en annons om lekträff om du vill att din iller ska få träffa andra illrar! Om någon nappar kan ni ju bestämma ett datum och om någon mer vill närvara är det fritt fram. Då blir det inte så mycket att ta in på en gång. Kanske ni tom kan anordna en "riktig" illerträff tillsammans sedan!?
Mina egna illrar har aldrig varit jätteglada i andra illrar så det har resulterat i ännu en anledning att inte ta med dom på träff.
Jag ser därför att illerutställningar passar mig bättre. Då får man klämma och känna på andras illrar (men att man då spritar händerna emellan) och prata med illerägare. tyvärr händer ju inte det så ofta.
Hoppas du får napp :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
tack för svaren ! jag ska absolut posta ett forum om illerträff inom snar fremtid :)