Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 509 ggr
ferretgirl
0

Ögonlysning

Var idag på ögonmottagningen i Helsingborg, hade blivit kallad för att dom (på njurmot) misstänkte att jag kunde ha förändringar på ögat pga att jag har diabetes. Men glad blev jag när det inte visade något, mina ögon var hur friska som helst *JIIIPPPPPIIII*. Men just nu så känns det lite obehagligt då mina pupiller är lika stora som mina irisar, för att släppa in så mycket ljus som möjligt när dom fotograferar nathinnan. Nått kul som jag upptäckte när jag fick se mina ögon i ett lite annorlunda perspektiv, var att den sk. gula fläcken inte alls är gul, den är gråaktig. Och den som jag trodde var den gula fläcken i själva verket var den blinda fläcken, och det är in hit alla nerverna till hjärnan går in. Häftigt värre alltså. Synd bara att man inte kan få bilder med sig hem, för dom var faktiskt ganska så vackra att se på, dom fototna i färg såg nästan ut som en stor solros är väl det närmsta jag kan beskriva det som. Den svart/vita bilden liknade mer som en måne.

Trollet

AlbaStiffler
0

Vore coolt att ha sett! Grattis till de friska ögonen! :)

ferretgirl
0

Tackar så mycket, var jätt kul att få se något man inte ser varje dag precis, även om man ser sina ögon så är det ju utifrån *HAHA*

UlrikaG
0

ah vad häftigt :)

Sara
0

Så skönt att dina ögon är bra!

Sara

ferretgirl
0

Jag är glad för det lilla, med tanke på all annan skit jag har så är jag tacksam för att jag inte ska bli blind också, iallafall inte just nu*HAHA*. Min dr säger ju att jag utöver mina njurar även har åldersdiabetes, men detta visar inte sig i höga sockervärden som på "normalt" folk. Har aldrig över 6.4 (som ligger under det understa värdet för diabetes som är 6,7 eller så) och aldrig under 4,3 (detta värde ligger lägre än det normala värdet som ska var 4,8 om jag minns rätt), men enligt läkaren så ska jag alltså ha åldersdiabetes ändå, men det behandlas inte just nu iallafall. Ska "bara" hålla efter vikten och kanske gå ner några kg. Vilket vi alla vet är lättare sagt än gjort, har iallafall beställt tid här nere på gymet, så får vi höra vad dom säger där.