ECE - Efterverkningar
Tänkte bara återigen slå ett slag för vikten av att ta ECE (magsjukan) på största allvar.
Den 1 september fick jag akut avliva min Àmor, endast 3 år gammal. Redan då var misstankarna efterverkningar av magsjukan (ECE) och/eller Lymfom (möjligtvis inducerat av magsjukan - men inte nödvändigtvis). Idag fick jag hans obduktionsrapport och där kan man konstatera att han inte hade lymfom eller andra sjukdomar utan det som blev hans död helt enkelt var efterverkningar av en tarminflammation (som bekant hade alla mina ECE för över 1 år sedan). Så därmed vill jag helt enkelt än en gång ge en heads up för vikten att ta denna virussjukdom på allvar. Mina illrar var aldrig särskilt påverkade av sjukdomen… de bajsade bara löst men allmäntillståndet var gott hos alla, men som bekant kan ECE ge kroniska tarmskador, vilket bevisligen är det som har drabbat Àmor
Bifogar obduktionsrapporten nedan för den som är intresserad:

Bra att du delar med dig av detta sarae. men tyvärr så går det ej att läsa så bra.
ajdå… här kanske det funkar bättre
http://i261.photobucket.com/albums/ii55/sara_e_k/annat/amor.jpg

ska läsa den noggrant ikväll då jag aldrig sett eller läst en sådann rapport tidigare. men syhörnan skriker på mig nu samtidigt som sonen vill spela bolibompa ;)
Beklagar återigen fina Amoré.
Otroligt bra att komma ut med sån här information. Många tar alldeles för lätt på magsjukan. Mitt gamla gäng hade magsjukan när den "slog" igenom och en del av dem blev riktigt dåliga.

Hur lång är inkubationstiden?
golf.ifokus.se