Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 952 ggr
Jessica Holländare
0

Jag har en hamster!!!! >.

Igår satt jag med Göran i parken i Borås när två damer kommer fram. "Åh, vilket gulligt djur! Är det en hamster??" Jag trodde jag skulle dö av skratt!!!

Har era illrar blivit kallade för något roligt??

[Eleya]
0

Jag har också fått frågan om det är en hamster..och då var jag tvungn att kontra med att jag har en vildsint, köttätande hamster.
Tibia har även blivit kallad för råtta, katt, chihuahua, mink, kan inte komma på fler..

Alltid lika roligt!

TereseStromberg
0

Plexus blev kallad för Tax för ett litet tag sen, haha Skrattande

Med Vänlig Hälsning

TereseStromberg

http://www.tezzstromberg.n.nu/

JossanH
0

Hamster, råtta, ekorre, grävling, olika hundraser, kattunge, utter, mink, vessla, hermelin..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Jessica Holländare
0

*skrattar* Helt sjukt ju!!! Tungan ute

fridaas
0

katt, chiuhaua (stavningen??), bäver, mink, vessla, abborre, kanin m.m.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Jessica Holländare
0

#5 Abborre?? *asg* Det var nog roligare än hamster!! :)

Zmellda
0

Näbbdjur, hamster, mus, "vad är det för ras?" och chihuahua.

Nilam
0

Sitter ofta och pratar med syster över skype och hon har två döttrar som säger "vi vill se råttan/musen!"

SwilMer
0

Fått höra saker som:
"Är de inte såna där som aktivister släpper ut" (syftar på minkar)
Och "Vilken fin råtta"Tungan ute

Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner
www.bjornbackenskaniner.weebly.com

Nilam
0

Stod med Lyssa och väntade på metron, hon satt på mina axlar, så kom en kille fram och frågade: "Vad är det där?" "En iller" "Vad är det för nåt?" "Öh…."
Hur svarar man på det? Vad är en iller för något? Säger man "en släkting till skunken" så flyr ju alla ;)

sokkertoppen
0

min har fått bli en tvättbjörn + de "vanliga" hund, kanin, mink…

Gottfridsson
0

#10 en släkting till Minken, brukar jag svara.

Jessica Holländare
0

Underbart!! Folk är så konstiga.. Tungan ute

HannahRönn
1

Det knäppaste jag varit med om är 2 djurrätts aktivister som kommit fram till mig med en bild på en iller där det stod förbjud päls! och frågade mig om jag visste om att det var olagligt att hålla minkar som husdjur, då jag hade en mink i koppel. Ja sa jag men detta är illrar och pekade på min Dollar och deras klistermärke.

Men annars det vanliga "vad har hänt med din katt?" "Titta en fläskfile med päls!" "Söt ekorre.." men tycker folk är förvånansvärt bra på att veta att det faktiskt är illrar.

Strumpan
2

Jag var ute med min första iller Athlaz, i spöregn och vi träffar på en kille i området som frågar om illern var riktig. Nä han går på batteri fick han till svar  Tungan ute

Mvh Jenny

Mixxy
0

Det värsta jag har hört är nog "är det ett vildsvin?" Då fick man kämpa för att hålla sig för skratt :D

JossanH
0

#14 Jag håller med! Man blir nästan förvånad över hur många det är som faktiskt vet vad man har i kopplet :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Hanneliina
0

Jag har fått höra att min lilla Luna ser ut som en liten gris.. vilket är väldigt mysko då jag hade henne på axel och vem går omkring med en gris på axeln, seriöst xD

FerretCrow
0

#18 vet man aldrig. har lärt mig att det finns folk till allt möjligt tok ;)

sokkertoppen
1

haha folk är ju bra kul! :)

jag får ofta höra när dom ligger i luvan, vad är de där ? är de en iller? så rör han på sig… LEVER DEN?!
ne jag går runt med en död iller i luvan ;)

Lillfemman
2

Haha! Jag har också fått frågan om det är en hamster, av en kille som stod med sin pitbull :) Fick lust att säga nått roligt tillbaka om hans hund, typ vad har du där då en varg? Men jag skippade det :)

Har fått höra av en mamma som sa till sina barn "Titta barn, en utter!"

Den var skön! :) Har fått höra utter, bäver, grävling, hund, hamster, hermelin, råtta och mink.

Men min Stella sprang bort i somras och var på vift i 3 dagar, då satte jag upp lappar överallt där jag bor och nu när vi är ute och går så frågar många är det där Stella? Så kul att dem fortfarande frågar efter i somras och minns henne :) Kanske har gjort att en del har lärt sig något om illrar man vet aldrig :)

[malin12345678910]1
0

När jag går ut med min iller så brukar dom säga hund,bäver,katt,råtta,marsvin,kanin.

Men vissa vet redan att det är en iller.

Aviendha
0

Det märkligaste jag fått mina kallade är bäver och orm.

Saga85
0

Tja, den mest udda konversationen jag har haft var när en kille kom fram och frågade om det var en "mango, en såndär som dödar ormar". Tror bestämt han syftade på mungo, och inte "mongo" som jag undrade om han menade Skäms

Sen har mina illrar allt blivit kallade de flesta av ovannämnda ord. Eller som en liten flicka som glatt skrek - Muuuus.Muuuus! Nej, det är en iller sa hennes mor. *blink blink blink* …muuuus musss!

Nilam
0

#24 Hrm, ja barn kan ju kläcka ur sig roliga saker.. Min systers dotter sa senast "VISA MUSEN!" Jag började förstås apgarva och hennes mamma försökte få dottern att säga "iller", men Lyssa är bestämt en mus! ;)