Minnestavla

Jag har ett minnesskåp med deras urnor och minnessaker från dem ex leksak, foto etc. Just nu är de i bokhyllan med glasdörrar men får skaffa ett vitrinskåp för nu börja de bli trångt!
Jag ska göra ett Tass avtryck från Lus, Hugo, Tigern och Bernz i lera. Men ska även pröva med bläck. Får se vad som bli finast!
Jag försökte att få Aslans tassavtryck i pastell/oljefärg, men det blev inget fint. Tror nog att det måste ha blivit ett fint tryck i lera #2#. För i färg blev det kasst, kan tänka mig att det blir samma i bläck. Man kan ju även testa gips, det är något jag har tänkt mig att jag ska testa. För där har man ju tassen indränkt först i olja innan man sätter ned den i gipset, och jag tror att det kan bli bra.
jag och stitch målade (kladdade!) en tavla ihop ;) Inte så vacker kanske men ett roligt minne och den matchar övriga inredningen här hemma

Tycker knapparna var ett fint sätt att minnas dem på. Andra förslag är kollage med foton av dem då de gör sina favoritsaker. Kanske gräver ur mattes blomkruka. Stjäl en tampong eller vad de nu älskar mest att göra.
Att göra en minnestavla var en fin tanke i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ok, lite läbbigt kanske, men jag brukar klippa en tuss av den dödes finaste päls och knyta ett band runt, som jag sedan hänger på ett foto av djuret. Hittills har jag tussar från 3 hundar och 1 iller. Det känns rätt mysigt att minnas dem genom att sniffa på den där tussen ibland och känna hur mjuk den är/hunden var. Är dock lite läbbigt när man väl står där med saxen i hand och klipper från den dödas fina päls…*rys*
Jag har kort på Gustav som jag ramat in och har på en tavellist med lite stearinljus…
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#4 Tavlan var ju jättesnygg :D
#8 tack ;) synd bara att stitch e så tjock..det blev mer släpmärken av magen än tassavtryck ;)

#9 Ja jag kan ju inte säga att jag ser så jättemånga tassavtryck =D Men den är jättefin!!!