Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 220 ggr
Mia_R
0

Hjälp!

Jag köpte en illerhona för tre veckor sedan. Mannen jag köpte henne av sa att hon precis hade gått ur ett löp så när hon blev lite tjock trodde jag att hon var skendräktig.

Imorse upptäckte jag att hon fått valpar!

Så nu har jag lite panik eftersom detta inte var vad jag väntat mig. Har ingen erfarenhet av illeruppfödning och det hade jag inte tänkt heller, men…

Hon har fått tre valpar varav två har dött. Vet inte om det finns fler valpar.

Vad jag behöver veta är hur man vet om det finns fler valpar kvar, hur jag ska sköta henne osv.

Finns det någon som kan hjälpa mig? Jag vill inte förlora henne för att jag inte vet hur detta ska skötas…

KerstinL
0

Diar valpen som är kvar??

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

KerstinL
0

Ring mig.. 08-7704115

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

illernettan
0

#0 Du har ett PM från mig.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Sara
0

Håller tummarna för att det går bra för dig, honan och valpen som är kvar!

Sara

monicany
0

Håller tassa och tmmar för att allt går bra

Mia_R
0

Fick vägt valpen. 9 gram. Vet inte om hon är färdig. Jag tittar till henne hela tiden för hon hon försöker gå på lådan hela tiden, men det kommer inget så jag vet inte om hon är färdig.

NoraDede
0

håller tummarna

Mia_R
0

Än så länge är det bara en valp, men det krystas fortfarande här. Om det är valp eller moderkaka ska jag låta vara osagt.

Läste lite om ersättning. Vad är det för ersättningni använder på valpar? Och hur ger ni dem det?

Även om allt var mycket oväntat så vill jag ändå att detta ska gå bra. Mamma tvättar och bär omkring med valpen men jag vet inte om hon ger den di då hon krystar så mycket.

[jenkass]
0

ojoj stackars dig när det är något som man verkligen inte väntar sig och kommer så plötsligt oxå! hoppas att allt går bra !

Alwyn
0

Håll oss underrättade, jag är nyfiken på hur det går. Var finns ni, så man vet ifall du behöver hjälp eller vill ha sälskap å snacka iller.

sarae
0

#8 Man kan ge dem ersttning för hunvalpar och kattungar. Men den för hun är bättre då den är fetare.

Faxlin
0

Jag tycker inte det hr låter speciellt bra. Håller dock tummaran för att allt går bra. Kanske finns det någon uppfödare i närheten av dig som kan hjälpa dig på plats?
Hörby såg jag att du bodd i, så någon i närheten av dig vore bra om vi kunde skaka fram.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mia_R
0

Ja, inte var detta planerat men jag blir inte gladare för det…

Den sista valpen dog inatt, och helt plötsligt känns allt så tomt, både för mig och för henne.

Tack till alla som hjälpt oss och kommit med goda råd.

Nu ska vi slicka såren här hemma lite.

AlbaStiffler
0

Aj, vad tråkigt… Hoppas mamman klarar sig bra. kanske är det för det bästa, man vet ju inte… skulle själv bli skitchockad om min nya iller plötsligt började föda. Klantigt av förra ägaren att inte ha bättre koll… Lycka till i framtiden med din nya iller!

Faxlin
0

#13: Håll bara koll på henne nu. hon kan ju ha någon kvar. Och då kan det gå så illa att du förlorar honan med.

Beklagar så eran förlust.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mia_R
0

Här är det stenhårdkoll på henne nu, lilla Tequila.

Just nu har hon lagt sig för att sova efter att ha letat efter sina valpar hela natten.

AlbaStiffler
0

Du kanske kan ge henne en substitutvalp, en tygleksak eller liknande… Kanske kan funka som låssasvalp. Så slipper hon leta. Så gör de ´väl när de är skendräktiga, så då kanske det funkar även på riktiga dräktiga, utan valpar…?