Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 2140 ggr
[amper]
0

Allergisk mot iller

Hej, jag har nu haft mina småpojkar i tre månader. De är verkligen ljuset i mitt liv. Men sedan jag fick hem dem så har jag haft utslag som kliar väldigt mycket och ser ganska så illa ut. Jag gick inte till läkaren direkt eftersom jag fruktade vad det var men nu har jag fått svar, jag är allergisk mot päls. 
Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till eftersom jag vill ha kvar mina småpojkar. Men jag tror att jag är tvungen att sälja dem..

Då kommer jag till min fråga, ska jag lägga upp en annons på blocket eller här? Jag vill ju klart att de ska få så bra hem som möjligt och komma till illervana ägare. Jag vill helst också att de ska bli omplacerade tillsammans eftersom de är brödrar och levt hela deras öliv tillsammans. Jag kan tänka mig att ge bort dem om det blir till rätt familj.

Tack på förhand!

bambiiii
0

aasså blocket vet man ju inte om man verkligen ska ta hand om de de! men här tror jag du kan lita på mer,men därimot så tror jag att de säljs snabbare på blocket!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Ella
0

så hemskt… min mamma är alergisk mot mina råttor men hon kan vara i närheten av dom och mysa en stund för hon får bara utslag, men är du alergisk på något annat djur?

jag tycker att du ska slänga ut en annons här först men om du inte får dom sålda lägg då lägger du ut på blocket :)

jag sörjer med dig.. kan inte leva utan djur..

VeronicaKahlbäck
0

Finns rötägg här och på blocket, det viktiga är att man granskar intressanterna noga.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

VeronicaKahlbäck
0

Har du provat någon behandling mot allergin?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Primarosen
0

Jag har 2 vänner som också är päls allergiska. Hon ena rider varje dag plus att hon har en hund, men hon tar tabletter varje dag också. Och den andra har jättes och tar också tabletter varje dag. Visst kostar det några hundralappar i månaden men det struntar dom i. Så det finns andra sätt också:-)

Ella
0

det beror helt på vad du tycker och känner för, om du inte vill äte massor av tableter så sälj dom :(

men om du inte alls kan slita dig i från dom och vill behålla dom för allt i världen och skiter i vad du kommer behöva så ta mediciner :)

bambiiii
0

jaa,om du så gärna vill ha de så tycker jag att du ska ta mediciner du älskar de och de älskar dig<3

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

JossanH
0

De flesta är mer känsliga för valpar och okastrerade djur. Finns det möjlighet att ta någon medicin och vänta tills du kastrerat båda (förutsatt att de är okastrerade nu)?

Du kan ju även göra saker för att underlätta din allergi. Städa ofta, skaffa en bra dammsugare som har ett filter som samlar upp päls, damm och kvalster. Ha inga illrar i sovrummet och framförallt inte i sängen.
Har du tillgång till torktumlare så tumla alla illrarnas saker så den mesta av pälsen försvinner från alla filtar och sängkläder.

Bor du så att du kan ha en utebur till dom så kan du ha dem där delar utav dagen så får de både stimulans och all päls hamnar inte inne hos dig.

Bestämmer du dig för att omplacera så är det upp till dig vart du vill annonsera. Både här och på blocket dyker det upp en massa folk som inte har en aning om vad iller är för djur men bara ska ha en till varje pris. Risken finns väl att du får fler oseriösa svar om du annonserar på blocket men det kan ju även innebära fler seriösa svar också.

Lycka till med dom små!

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

Jag undrar också ifall de är okastrerade? Jag har elva illrar och jag tål kastrerade illrar hur bra som helst, men min hane som är okastrerad är jag jätteallergisk mot. Det kliar jättemycket när jag gosar med honom.

Vissa personer är ju naturligtvis allergiska även mot kastrerade illrar men det kan vara värt att testa det först.

Var man annonserar spelar ju i stort sett inte så stor roll, folk som läser här, läser ju på blocket också. Och det finns jättebra djurmänniskor som inte har en aning om att illerforum finns som kanske hittar en på blocket.

Det är ju upp till en själv som säljare att välja det bästa hemmet. Sen spelar det ju ingen roll på vilket sätt man hittar det.

Strumpan
0

Jag fick utslag på kroppen av mina illrar de första 2 åren, ögonen svullnade upp och kliade något så fruktansvärt. Men jag använde 1%ig kortisonsalva. På ögonen hade jag kortisonet blandat med lotion. Nu har jag inte haft utslagen på över 2-2½ år. Antar att det kan komma och gå, men nu e det som sagt länge sen

Mvh Jenny

[amper]
0

Min kompis hade en kasterad iller som jag passade och lekte med i ca två veckor innan jag fick hem dem, redan då blev mina armar helt röda och jag fick utslag som kliade jätte mycket. medicin har jag fått men det verkar inte fungera men har bett om att få pröva något starkare och ska se om det fungerar.

UlrikaD
0

#11 Då måste jag ju fråga, och ta det på rätt sätt. Varför skaffade du illrar om du visste innan att du var allergisk?

[amper]
0

Jag visste inte från början att det var päls jag var allergisk mot utan tänkte att det måste vara något annat, eftersom jag haft katt innan. Fick svar idag om att jag är allergisk mot päls.
Hade jag förstått det från början hade jag inte skaffat iller.

klarsferrets
0

Det finns allergi tabletter som man kan ta 1 varje morgon och då håller du det i chak . Själv är jag pälsdjur allergiker men strunt samma jag älskar mina djur i alla fall så dom stanar . som alla andra har skrivit damsug varje dag våt torjka golven varje kvaäll det tar inte många minuter att fixa detta vädra ganska ofta, Se bara till så illrarna inte smiter ut . Sätt in en luft fuktare där illrarna är då blir inte luften så torr och kvalsteret och håret stanar på golvet det virvlar inte så mycket om louften är lite halv blöt.

Framför sallt töm toaloderna varje morgon och varje kväll det äer kisset som oxo gör att du inte mår så bra om man nu är pälsdjurs allergiger så moste man välja melan päst eller kolera jag valde båda och har alldig  ångrat en stund med mina små franosser och fransykan , för mig är det allt

Madde
0

Oj vad jag känner igen mig. När jag tog hem min första iller 2006 så slutade det med att jag fick utslag inom bara några dagar.

Men själv så vägrade jag ge upp min dröm om att ha iller så jag gick i mer än 2 månader med utslagen. Det var riktigt jobbigt. Hade hela armarna fulla i prickar och hade eksem runt ögon och mun. =( Så jag förstår hur du känner dig.

Jag hade tack och lov turen att mina utslag gav med sig och att jag kunde behålla mina pälsar här hemma.

Hoppas du hittar det bästa alternativet gällande omplacering.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[malin12345678910]1
0

Hej har du sålt dom?

[amper]
0

#16 Hej, nej de är inte sålda ännu.

[malin12345678910]1
0

#17 Okej,jag har själv en illerhane som är två år och kastrerad.

Har tänkt länge om jag skulle skaffa en till iller som sällskap till honom,just nu har han sällskap av familjens hundar.

Hur gamla är dina illrar?

Var bor du?

Hur mycket kostar dom?

[amper]
0

Jag har bara en kvar nu dock, men han är fem månader albino. Jag bor i Skåne och jag är villig att ge bort honom om det är ett bra hem. Pengar är ingenting jag bryr mig om.

[malin12345678910]1
0

Oj det var ganska långt bort men har du någon bild på honom?

[amper]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det har jag.

[malin12345678910]1
0

Han var jätte söt.