Hur ofta byter du vatten?
Satt jag pratade med en vännina om vattenbyte till djuren.
Jag behövde nämnligen djurvakt och började rabbla upp hur man tar hand om mina djur bäst!
Insåg att en "djurvakt" under en helg inte hade den tiden. Bara som en små sak som då vattenbyte, det gör vi minst 2 gånger om dagen. Morgon och kväll.
Hur ofta byter du ut vattnet till dina djur?

när det tar slut, ligger en iller iskålen eller när dom laggt ner alldeles förmycket pellets..genomsnitt en gång om dagen =)
Jag har en vattenautomat som jag rengor en gang i veckan.
#1 Hahaha! 
Här sker det en gång om dagen om inget annat gör att det behöver bytas tidigare.
Paulina

I och med att jag har både katter och illrar som delar på skålarna så byter jag nog vatten minst tre gånger om dagen. Tycker det snabbt hamnar päls i skålarna.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Planen är att byta vatten och diska skålen en gång om dagen men händer ofta "oförutsedda" saker som badande illrar eller andra föremål i vattenskålen så blir nog oftast två byten..
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
En gång om dagen. Har 2 skålar som byts varje kväll.
Sajtvärd på Iller.ifokus
morgon och kväll byter jag !
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Morgon o kväll :) men om det är ovanligt mycket skräp i (som foder xD) så blir det ibland oftare :)
//Belinda aka Zandrama

1 gång om dagen om dom inte fixar dit en massa skräp 
1-3 ggr dagen. Hänger mycket på om hundarna varit hemma. De föredrar att dricka ur små skålarna än sina egna.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag häller ut allt vatten varje morgon när jag serverar färs och äggula, sedan fyller jag på när det börjar sina. Har alltid en petflaska med vatten ståendes på rummet - så slipper jag fylla egna glas när jag själv blir törstig 
_No way! Yes way!
Två ggr om dagen, Göran gräver ju ur vattnet så det behövs fyllas på.. :)
Här byts allt vatten ut morgon och kväll. Har tre vattenskålar på olika ställen i rummen. Kan inte ha för mycket vatten i dom då jag har sälar som älskar att bada i vattnet. Sedan älskar katten att dricka ur illrarnas skålar. Han har en alldeles egen men föredrar illrarnas skålar.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Jag byter 1 gång om dagen i regel, har två stora keramik skålar. Ser jag dock att det är skitigt, ligger päls/köttrester/torrfoder/pellets i så rengör jag givetvis så ofta det behövs. Så det blir runt 2 gånger om dagen ändå.
Jag har ju även en badlåda som skrubbas utan och innan varje dag.
När jag skrubbar gör jag det ordentligt, är noga då jag inte vill ha problem med bakterier eller dylikt.
Jag byter vatten morgon och kväll, samt vid behov. Det händer ju att det skvätts ur ibland :-)

så ofta som möjligt e ju bäst för då e de ju färskt. Men ja kan lova att illern inte kommer att dö om vattnet byts en gång om dagen. sedan kanske de behövs oftare på grund av små insedenter såklart.
Jag byter 2-4 gånger/dag
Mvh Jenny
Jag har fått instruktionerna att jag ska byta vatten minst 2 ggr/dag Hobbe verkar gilla vattnet nytt och kallt han brukar stå och vänta på oss att vi ska byta. Han sätter sig vid vattenskålen och stampar i golvet tills husse och matte skyndar fram han har pli på oss lilla underbara skrutten 
#18 Låter som Vicente när han tycker att det är dags för kött ;) Han har husse så pass virat runt lillfingret att matte fick gå och plocka ruttnande kycklingvingar förra veckan..
Sajtvärd på Iller.ifokus

Har fontän med rengöringsfilter och fyller på när det behövs. Oftast varannan dag.

Här är de inte bortskämda, de dricker ju ur lerpölen i utegården ;P
#18 Ahh han låter precis som sina syskon. Helst sätter dom sig på brickan så man inte ens hinner sätta ner vattenskålen, så bråttom är det här hemma :)
sarah har du din fontän på dygnet runt? Vart köper man nytt filter?
köpte en fontän för länge sedan jag plockade fram varje sommar, dock verkar pälsarna vilja ha kvar denna nu, men tycker kontakten blir så varm efter några timmar!

Ja dygnet runt. vet inte vart filterna finns… inte bytt ännu, men jag antar att de finns på djuraffären.