Jävulskap
Jag tänker skriva det här i en glad ton, för skriver jag det i en negativ ton så kommer ni alla ändå bara att skratta åt mig och säga "vaddå? Är du förvånad?" eller liknande. :P
Men så här var det, vi håller på att renovera hemma, flytta runt saker och fixa och dona. Det ska nämligen komma 2 inneboende till oss, så det är saker överallt. + att nu bor Leiah inne i vårat rum, hon har tidigare bott i ett helt eget rum.
Hur som helst, vi höll på att fixa och dona, men så kom maten och vi lämnade rummet, men la upp sakerna som vi höll i handen på bordet. 10 minuter senare hör vi en väldans massa ljud ifrån vårat rum, jag springer dit och kollar, och ser då att min solros är uppäten och det är jord överallt. Jag tar en djup suck och tar upp Leiah för att fråga henne vad det är hon tänkt med det här, var det inte en tillräckligt fin blomma för henne?
Då ser jag det hemska.. Det är HEMSKT roligt enligt mig, men inte enligt min sambo. Leiah har då lyckats komma upp på bordet på något magiskt vänster och dragit ut ALL jord i jordpåsen och TOTALT begravt min sambos arkadsticka(en grej till playstation 3 som kostar runt 1000 kr). Den är begravd från topp till tå och ett glas juice är utspillt över bordet och ja, det ser förjävligt ut. Allt detta inom loppet utav 10 minuter. Han är fortf. arg på mig just nu (sambon) och det här hände för snart 4 timmar sen det hela hände.
Men jag tyckte det såg för himla roligt ut att hon just valde att begrava hans dyraste pryl. :P
Senare medans vi höll på att fixa undan hennes jävulskap så stack hon iväg och dök ner i jordpåsen igen! MEn den här gången så hann jag dra ur henne därifrån och borsta av jorden innan sambon såg mig. :P
Att ha iller är verkligen ett heltidsarbete. *phuu*

*Asg* Japp att ha iller är ett heltidsjobb. Men detär tur de är så söta ;-)
Kan förstå att han är lite upprörd över sin pryl. Men har han testat om den funkar?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
vi kan ju bara hoppas att den funkar

Jag hoppas också att den fungerar utan krångel och att inte knapparna är "grusiga" som han muttrade fram.
Men oj! Jag kunde verkligen inte sluta skratta när jag såg den begravda stickan. ^^
haha kan inte heller låta bli o skratta, sa d till killen som är spelnörd, han sa att han förstog din kille fullt ut.. =)
Tänk hur det är att ha fler än en iller :)
Jag har 9 illrar, och här är det full rulle varje dag med bus och hyss. Som idag när illerpilleri var nere för att titta på sin nya valp. Så skulle naturligtvis Jazz visa vad han går för. Han hoppade upp på ett litet bord jag har i hallen, här hade jag för dagen satt upp ett liten doftlampa. En sådan där man häller doftolja och lite vatten i, den hade stått där hela morgonen. Men så när vi fikade ca 1 timma efter det att Ulrika hade kommit hit, så for han upp på bordet och slog naturligtvis ner min lampa. Så ut for sterinljus, vatten och olja. Jazz själv for iväg som en oljad blixt *HAHA*

Jag kan tänka mig att det är mkt "värre" med två illrar. :P
En sak jag tänkte på var, när vi dammsög upp all jord, så skulle Leiah prompt trycka in nosen i dammsugarmunstycket (när den var igång) och såklart sögs hela nosen in, hon drog ut den och fnös till, men sen så skulle hon börja igen och igen och igen. :P + att sen blev det roligt att bita i dammsugaren och slicka där luften sugs in. :P
Har ni varit med om detta?

#7: Ja jag har också så tokiga illrar. Kan kanske inte direkt säga att de är sååå smarta de små liven ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Härliga små liv vi har………..