Kabelbiltare...
Såg att det kom upp en fråga om kabelbitning och kom på att jag glömt att berätta en helt sjuk grej.
I höstas då mina valpar var runt halvåret och galna som få hände detta. Jag vaknade mitt i natten av att det lät BZZZZ BZZZ ungefär hemma. Min första tanke var att nu har lägenheten blivit invaderad av jättegetingar!!!!! Sen kände jag att det kultade bränt. Tittade ner under sängen och ser att det blixtrar under mitt skrivbord. Klätrar ner och tittar en stund på fläcken på mitt golv som det blixtrar och pyr om. Var tvungen att samla tankarna. Brevid står Cliff och ser livrädd ut. Efter att ha tänt lampan för att se bättre inser jag att någon har bitit i sladden så att kablarna är blottade och sedan har denna nägon (förmodligen den livrädda Cliff) kissat på sladden. Kortslutning. Drar ur sladden och torkar samtidigt som jag nu har sex mycket nyfikna illrar runt om som måste smaka på den brända sladden.
Den natten mellan tre och fyra släckte jag blixtar på mitt golv och kopplade om sladdar. Upp till jobbet kl sex just den dagen oxå. Morr morr. Är dock ett internskämt med han jag jobbade med den morgonen och vi skrattar som galna fortfarande när det kommer upp.
Kan inte låta bli att skratta! men ändå så obehagligt! Inget man vill bli väckt av! hellre jätte getingar!

Herregud vilken tur att ingen iller gick för nära där och fick sig en stöt.

Jag tror att han fick en stöt då han kissade på sladden… Garvar själv så fort jag tänker på det.

Jag kan hålla mig för skratt…. Läs det här.

Usch det hade kunnat gå illa som sjutton.
rikki, det där var riktigt hemskt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Usch vilken panik, jag hade dött på fläcken om det hade hänt mig och mina bebbar. Skakar i kroppen bara jag läste det. Fy säger jag bara.

Men vad konstigt att inte säkringarna och jordfelsbrytarn löst ut… Riktigt läbbiga saker det där, snacka om att illrarna haft tur… Måste vara lätt att dö som iller om man får ström, med tanke på hur lätt det är för oss människor att coolavippa.

När det väl hände var det inte kul någonstans, men efteåt när jag tänker på Cliffs min och hela grejen kan jag inte låta bli att skratta.

När det väl hände var det inte kul någonstans, men efteåt när jag tänker på Cliffs min och hela grejen kan jag inte låta bli att skratta.