Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 686 ggr
Sophey
0

Hur mycket?

Hur mycket fett protien och annat behover ett foder innehalla for att illern ska ma som bast?

Medarbetare på matlust

illernettan
0

#0 Kan du få tag på ett foder som liknar Vitalin så klarar du dig långt. I %-sats så innehåller Vitalin 40% protein, 20% olja, 2% fibrer, 10% aska mg/kg, vitamin D3, vitamin E och  koppar 18 mg/kg.

Vitalin är gjort av kyckling, kycklingmjöl, helt ris, fiskmjöl, helt ägg, kycklinglever, sockerbeta, vitaminer och mineraler.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Bogey
0

En bra tumregel att hålla sig i är, ju mer animalisk och ju mindre vegetabilisk innehåll desto bättre.

Jfr. även med Carnia Lynx och Orijen Cat som båda är bra kattfoder som även duger till iller.

JossanH
0

Precis som Bogey säger så är det viktigt att gå på ingredienserna. Det spelar inte så stor roll om det är högt proteininnehåll om alla proteiner kommer från vegetabilier som illrar har mycket svårt att tillgodose sig. Så ju fler animaliska produkter i innehållsförteckningen (gärna de 3 första ingredienserna) desto bättre!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sophey
0

Jag vet det och har ett bra foder till min iller men jag undrar hur mycket protein, fett och annat en iller igentligen behöver liksom om jag funderar på att barfa mer i framtiden kan det vara bra att veta.

Jag är mest intresserad över hur mycket fett en iller behöver.

Medarbetare på matlust

kredka
0

#4 gå in på www.ferretta.pl och använd translate google. jätte bra sida med alla viktigaste information gjord av en mycket duktig uppfödare :)

Välkommen till ferretplanet.se :)