Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 658 ggr
[bandit]
0

Skadad klo

Hej, skulle uppskatta lite hjälp.

Igår kväll när jag kom hem la jag märke till massa blod där min iller sover, när jag tittar närmre ser jag att han har slitit bort en bit av klon. Tror det är pulpan som ligger fritt. Ringde akut nummret till djursjukhuset och hade plats nr 1 i en timme. Då jag inte kommer fram nu så skulle jag gärna vilja ha lite tips och råd av de som kanske varit med om detta. har slutat blöda och ser inte ut som det blödigt på hela natten.

HannaM
0

Japp, Meja råkade göra detsamma i somras. Hon hade ju ont någon dag sådär men sen verkade det inte vara någon fara så och vi såg till att det var rent och fint och att det inte blev infekterat.

Ceciliaolucifer
0

Kan tipsa om ett pulver som heter stop bleeding som man kan köpa på djuraffärerna. Det stillar blodet om man skulle råka klippa för långt in på pulpan tex.

Haft en iller som av blivit av med en klo, vet inte när, var eller hur det gick till men han verkade mer eller mindre oberörd.

TottsiGirl
0

Fiona gjorde samma sak för några år sedan, men ja gjorde bara som HannaM och såg till att de inte blev infekterat och tvättade klon lite. Sen växte det ut en ny klo som dock fick en liten tjockare form än dom andra men hon verkade aldirg ha ont av de mer än precis när de hände..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Wisby9211
0

om man klipper av pulpan eller att den blöder kan man ta vanlig potatis mjöl det gör vi på alla våra djur när det händer något

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Jessica Holländare
0

#4 Tack för tipset! :)

Wisby9211
0

var så lite :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!