Nybörjariller sökes!
Hej!
Jag har velat ha iller sedan jag var liten men av olika anledningar har det inte varit rätt tidpunkt för det. Däremot har jag haft andra djur i hela mitt liv, hamster, marsvin, fåglar, hundar och katt.
Jag bor i Stockholm i en stor lägenhet tillsammans med min son som är 8 år och är hos mig varannan vecka. Min son är väldigt fin med djur, omtänksam, lyhörd och kärleksfull.
Just nu jobbar jag hemmifrån med annimation men kommer att fortsätta min utbildning nästa termin. Hur som helst är jag hemma mycket.
Jag vill alltså ha en förstagångsiller eller vad man ska säga. En som inte kräver så otroligt mycket illervana helt enkelt. Den behöver alltså inte vara valp men helst inte för gammal heller.
Jag vill gärna ha en som är veterinärklar och det skulle ju vara fantastiskt om den kom från en bra uppfödare oxå. Ett annat önskemål är om förra ägaren vill ha kontakt och se hur det går för illern hos oss och i allra värsta fall ta tillbaka den om det inte fungerar, om illern inte mår bra hos oss eller om min son eller jag skulle visa sig vara allergiska eller liknande. Men nu önskar jag hejvillt här:)
Alla som kan tänkas vilja ompacera/sälja en passande nybörjariller, tycker jag ska höra av sig helt enkelt, oavsett omständigheter och ålder! Vi längtar verkligen efter en till familjemedlem att ösa kärlek över. Så har du en sådan till oss eller vet någon som kan tänkas ha det så hör av dig eller skriv här!
Varma hälsningar
Sara
Du kan ju kontakta dem som letar hem åt Nalle :)
Blocket annonsen finns här:
http://www.blocket.se/stockholm/Underbara_illern_Nalle_soker_ett_hem_36697813.htm?ca=11&w=1&last=1
Men det finns även en tråd om honom här:
http://iller.ifokus.se/discussions/4e8d7388d4ebea3ec600dc57-nalle-soker-hem#discussions-1
Lycka till i jakten på en egen pälskorv :)
//Belinda aka Zandrama

Nalle är verkar ju vara en perfekt nybörjar iller,
#2 Ja det tycker jag med han verkar vara :)
Hade jag inte haft våra två tjejer så hade jag nappat direkt xD
//Belinda aka Zandrama

#3 ja samma här faktiskt. För illervana kanske inte alla har men finns ju dom som läst på många år som iaf kan grunderna teoretiskt ;)
Tack för svaren! Ska träffa Nalle på torsdag!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ÅH!!! Hoppas Nalle får ett hem hos dig!! Det är han värd. 

vad roligt ;) lycka till
Ja det känns jätteroligt, vi är jätteglada och pirriga! Han är så söt och verkar va så go, vi vill så gärna att han ska trivas med oss! Jag är så rörd oxå av hela Nalles historia, hur alla ställt upp på honom! Så mycket kärlek! Jag hoppas att vi får fortsätta ge han den kärlek och omsorg han behöver
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#8 Jag är nalles förra ägare och jag hoppas verkligen att han får komma till ett livslångt hem för mkt kärlek och gos det är han värd! hoppas att han blir din iller :) han är verkligen en mysig liten krabbat. 
Lycka till! och hoppas att nalle får ett hem!
nu är vi ledsna… det fungerade inte så bra med Nalle, han blev förmodligen orolig av situationen och min son fick ett bett och ett ordentligt rivmärke. rivmärket framkallade någon slags allergisk reaktion och det blev svullna små blåsor kring det. jag fick oxå ett litet nafs som även det fick svullna blåsor omkring det och det kliar jättemycket i näsan.
vi är alltså allergiska 

vi är så himla ledsna, hade verkligen varit så inställda på iller och hade (dumt nog inser jag nu) byggt upp så mycket förväntan och hopp kring just Nalle… ja, kasper har gråtit och hhållit hårt i sin gosedjurshund och jag har gråtit en skvätt med… för nu blir det ju ingen iller för oss.
vi ska försöka hela oss från detta, vilket faktiskt är en sorg och sen ska vi pricktesta oss hos en läkare, kanske kanske kan vi ha katt eller iallafall devon rex katt som kan vara bättre allergikatter. jag vill verkligen att vi ska ha djur i vår lila familj.
tack för alla råd och svar ni har gett här!

Gud så tråkigt. Hoppas iaf ni hittar ett annat djur som kan förgylla er vardag. vet hur det är när drömmar krossas. Men låt tiden läka såren och på med nya tag sedan. kram
Sara.P: Kan även tipsa om den Sibiriska katten som även den ska vara allergivänlig..
http://paviljongen.net/bed&breakfast/Snoa_Fideli/fanny.htm
Denna kvinna säljer nästan ENBART till personer med allergi :)
Vi hade planerat at skaffa en inom familjen, men lillebror fick 7/10 på allergitestet (pricktest) mot katter så mina föräldrar bestämde sig för att lägga ner istället för att kolla om en allergivänlig katt faktiskt funka :(
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
#11 Vad tråkigt!! Kanske ni kan ha kanin eller marsvin om inte katt funkar? Dom kan man ju faktiskt med lära att vara rumsrena och ha lösa.. Hoppas verkligen ni hittar något som passar er. Jättetråkigt.
#15 har ju mycket med höet/spånet att göra också i själva buren ;)
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

#17 Alla är olika ;)