Handmade
Nu har vi de :) Handmade varor gjorda på våran beställning av ferret ideas. Gjorda av mjuk polarfleece i glada färger varor *av iller ägare för iller ägare*. Varor är sydda noggrant och med omtanke, bla hittar ni där sovställe, väska, hängmatta…
5% av varje köpt handmade vara går till SPF - organisation som hjälper illrar i behov.
Välkommen till att handla och hjälpa :)
Välkommen till ferretplanet.se :)
Skulle gärna vilja veta mått på varorna, om det gick o skriva ut på hemsidan
passar det storleksmässigt köper jag mer än gärna
Jag måste få tag på mått :)
Så nu alla mått till handmade grejer står på sidan.
Har ni några frågor och funderingar kring de skriv gärna på e-post :)
Var skickar man email till? :)
Nu kör vi eget linje av handmade produkter, de kommer att vara uppe på sidan inom kort.
Väskor med varning:
och madrass/ inne . väska gjort av vatten tätt material, lätt att rensa .
kompletter kommer i 3 olika design.
Vi tillåter inte att kopiera designen.
Vilka fina grejer! :)

fina saker. väskan var ruskigt cool. synd att mina monster lätt tar sig ut dessa =(

Snygga saker. Hade hellre velat ha en annan text på väskan

Är sakerna handgjorda går ju texten att ändra ;)
Nu är sakerna uppe på hemsidan www.ferretplanet.se :)
Som jag lovade till FerretCrow våra handmade sakerna följer inte med till ClassicFerret, det går bara att förbeställa/beställa dem på sidan.
Håller med Norrskenets hade också velat ha en annan text på väskan, Vissade bilden för min mamma som är livrädd för illrar och det första hon sa var "där ser du dom bits visste" kanske inte så bra att gå med här i stan då:P

#17 Tänker lite som dig där, det ger fel vibbar. Illerbiten eller iller älskare eller liknande istället ;)
#16 tack vad du är go ;)

Ett tips i all välmening, det ger ett mer seriöst intryck för försäljning om man inte särskriver, om du ska ha hemsida och så… Illerägare!! Inte iller ägare ;)
#11 Vad menar du med att ni inte tillåter att kopiera designen? Helt rakt av alltså med mönster och färger eller menar du funktion och formen? Det känns lite knepigt att förbjuda det om det är det senare fallet för det är ganska vanliga saker. Jag har sytt länge till mina illrar och vad jag kan se har flera blivit inspirerade av det jag har gjort när de har sytt själva. Det får man väl mest ta som en komplimang :)

#20 haha ja för ska man se det så har ju dessa kopierat mina tunnlar 
#19 tack tack :) lite svårt att veta vilket är rätt och fel när många skriver olika :)
#20 menade mönster och färger :) alltså tex. text från väska då det kommer mer i framtiden

om ett ord sägs ihop, ska det skrivas ihop… handväska, illergodis etc etc :)

#22 det enda du kan skydda är din text och om du har en företagslogga. för ferret bites texten finns på mycket i världen. Ska jag då sätta stopp att ingen får skriva ferret som jag gör?
Jag har också sytt saker (för typ 100 år sedan nu) som jag vet andra gjorde liknande saker. Visst var det så att en del frågade om de fick kopiera medan andra bara gjorde. Inte kan jag bli sur för det :) Jag får vara glad att jag var "först".. Förmodligen finns det redan liknande saker..
Sajtvärd på Iller.ifokus
#23 det var ett bra tips :) Tack så mycket ;)
#7: Om man nu ska kommentera det språkliga… vet inte om jag kanske läser det fel och missar något (?), men "ferrets bites" låter grammatiskt underligt på engelska. Plural och bites…
Har SPF någon hemsida eller kontaktinformation? Kan inte hitta något när jag googlar.