Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 606 ggr
[MissCaandy]
0

Två honor omplaceras.

Ronja; viltfärgad, 5år
Nala; pastellfärgad, 6 år

Ronja och Nala är två otroliga små tjejer. Nala är den lugnare som mest vill mysa. Hon kan mysa med vem som helst vart som helst. Hon sover gärna i sängen! Ronja är den med mest energi som älskar att busa och allt nytt som kommer innanför dörren är jätte intressant.

Ingen av dom bits alls längre. Ronja kunde nypas när hon var yngre men har slutat helt nu.

Jag tog hem en illervalp som dom välkomnade med öppna armar! Dock fick jag hem magsjukan och han avlivades tyvär men Ronja och Nala klarade sig fint.

Om ni vill så får ni med allt. Transportbur, lektunnlar, matskålar, lådor, favoritleksaker. (Ronja ÄLSKAR sina leksaker).

Vill du veta mer om varför jag omplacerar, pris o.s.v. så skicka ett PM!
Är väldigt mån om mina illrar och det här är jätte svårt för mig. Jag kommer vara noga med vart dom hamnar och kommer vilja ha kontakt med den nya familjen i framtiden. Finns det ingen som jag anser lämplig för mina små fisar så kommer jag behålla dom tills jag hittar det.

Jag bor lite utanför Stockholm.

[MissCaandy]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har inte så mycket bilder på den här datorn men här är en bild på Ronja när hon sover.

FerretCrow
0

Hur längesedan är det dom hade magsjukan?

UlrikaD
0

Inte för att "förstöra" sin omplaceringsannons, men i och med att Satyr dog i juli så bör de inte flytta till någon som redan har iller hemma.

Rekommenderas ju ca 8 månader i karantän först.

[MissCaandy]
0

Okej, TACK!!! Visste inte det. Då får alltså ingen med iller hemma adoptera Ronja och Nala på ett bra tag.

UlrikaD
0

#4 När du skrev de gamla trådarna om när de blev sjuka så står det där om karantänstid.

Och säljer du dem till någon som inte har iller så får du vara noga med att tala om för dem att de inte får träffa andra illrar ännu i och med att dina kan vara smittbärare.

Förlorade ju själv en iller i december i magsjukan så jag vet vilken katastrof det är.

FerretCrow
0

Jag skulle ge rådet att du har kvar dom tills karantän tiden iaf har gått ut. Långt efter kan ju en iller visa skador på magsjukan.

FerretCrow
0

Läsa Sarae´s tråd ECE - Efterverkningar. hon fick 1 år efter att hon haft magsjukan avliva en iller som blivit så pass skadad av magsjukan.