Fodervärd sökes
Vi skulle behöva en fodervärd under en period.
Jag och min sambo håller på att separera. Som om inte det var jobbigt nog har vi nu fått klagomål från grannarna att de tycker att det luktar iller ute i trapphuset. Hyresvärden har varit här på besiktning och var nöjd med lägenhetens skick men var rädda att bli anmälda av grannarna om vi behöll illrarna här. Av rädsla för vräkning letar jag nu efter en lägenhet där jag har kort kötid och har stora förhoppningar om att få en innan årskiftet. Men tills dess skulle vi behöva en fodervärd tills allt har ordnat upp sig med lägenhet och separation.
Det är 3 hanar (varav en okastrerad) och en hona. Vi är bosatta i Stockholm och skulle verkligen uppskatta om det fanns någon i närheten som skulle kunna tänka sig att ta hand om dem så det är lättare att hälsa på dem. Men huvudsaken är att de får bo i ett bra hem med någon som är illervan.
Vi vill helst undvika att dela upp dem då det kan uppstå problem när vi ska föra dem samman igen. Det är annars en sista utväg.
Om någon känner att de vill hjälpa till kan ni antingen skriva här i tråden eller mailen. Kan även maila på my.bergman@live.se eller ringa/sms:a på 073-5911822

Tråkigt att höra :(
Nu gillar inte en av era busar alla våra busar men vi kanske kan hjälpa till ändå på något sätt. Tex ta med dom på promenad/utflykt om fodervärden behöver en paus och vill ha hem trötta och lugna busar
eller transport av Illrarna, dom väger ju ett ton tillsammans ;)
Vad jag vet så kan inte hyresvärden vräka er enligt lag om han bara är rädd för att dom andra hyresgästerna ska anmäla. Om ni står båda på kontraktet/eller inte kan ni förhandla om vem som behöver lägenheten mest förslagsvis den som har "vårdnaden" av illrarna. Har ni kontaktat Hyresgästföreningen?
Linda & Andreas
puttar hoppas det är ok 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Puttar, just nu bor de i min friggebod och det är allt annat än optimalt…

Ja, de är inte helt nöjda med tillvaron som det är idag, Men jag fortsätter att jaga.

Nu har vi busat en längre stund, de är lite gladare :)

Jag får ta och busa av dem ordentligt i helgen så det är trötta i en vecka efteråt ;)
putt putt
det är supermysiga illrar alla 4.

I födelsedagspresent fick jag av min mamma bidrag till att bygga något liknande en friggebod till djuren som ska smackas upp ute hos pappa. Så nu verkar det som om det har löst sig :) hoppas bara att det hinner bli klart innan marken blir för hård och snön börjar falla.
Det ligger förvisso en bra bit bort, men det blir till att pendla. Vad gör man inte för de små liven :)