Frukt och Grönsaker
Kan illrar äta alla frukter och grönsaker?
Skriv villka frukter och grönsaker de inte kan äta. 
De kan, men de bör inte. Min maggie älskade sallad och gurka och fick det någongång, visa gillar melon och får smaka lite på sommaren.
inte någon frukt lr grönsak vad jag vet. dom kan inte smälta det.
Okej bäst att jag inte testar det då
som #1 de är väl okej med en liten bit nångång :)
okej
Som mat ska man inte ge grönsaker till iller för de kan inte tillgodogöra sig näringen, men om de gillar vissa saker som t.ex. gurka och melon så är det ok att ge lite som godis.
Ger man för mycket blir de lösa i magen av fibrerna i grönsakerna.
Man ska dock inte ge avocado och lök för dessa innehåller ämnen som t.o.m. är giftiga för de flesta djur. Vi människor klarar dock att bryta ner dessa ämnen.
Choklad är visserligen ingen grönsak men även det är giftigt för våra husdjur.
Sen lär det visst finnas risk för akuta njurskador på hund av vindruvor och russin. Hur detta påverkar iller har jag inte hittat nån uppgift om men jag skulle nog i.a.f. vara försiktig med det.

Ser ingen anledning att ge alls. Vill man ge godis så finns det nyttigt godis.
#7 Jo sant men det är svårt att stå emot en söt iller som gör allt för tigga till sig en liten bit vattenmelon som de känner doften av.

jo visst är det så :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag kan inte se någon anledning till att ge dom grönsaker eller annat som inte tillför dom något, när det finns bättre alternativ. speciellt inte hemma hos mej där de lyckas få tag i både det ena och det andra i mellanåt haha.
Ne om jag ska var lite mer seriös så skulle jag aldrig ge en iller något för dem onödigt om de i övrigt har en bra kost och alltid haft.
Då tjejerna fick husmanskost av sin förra ägare och Zebben levt på whiskas så är jag inte lika hård, ja vet borde egentligen tänka helt tvärtom men det händer väldigt sällan kanske en gång i månaden max att de får en pytte pytte bit ost lr liknande.
Man får även ha i åtanke att en illers magsäck är ungefär lika stor som en valnöt och något som är pyttelitet för oss ofta är ganska mycket för dom.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Det kommer mer och mer godis som är välanpassat till rovdjur i butikerna. Tänker främst på de som enbart innehåller kött, lätt torkat men inte stenhårt. Många illrar (och katter med för den delen) brukar dessutom tycka mycket om det :) Detta märket finns i flera olika smaker, en påse kostar ca 30kr, och jag har sett det i flera djuraffärer. Det innehåller rent kött och mina älskar det.
Let's bite är ett annat exempel, det kan bla. beställas från hungryferrets.se. Också en storfavorit här hemma.
Paulina
#11 Det godiset har vi också till vår iller (Planet Pet) =) Kycklingfilébitarna som är lätt torkade är favoritsorten här hemma!
Det händer att mina stjäl till sig en smakbit av det mesta som inte övervakas med hökögon.. Det vill säga det som går att slicka i sig på tallriken när vi försöker äta…
Skit som är gammal, går på medicin och är sjuk ger man en extra godbit ibland men han äter nästan inget utöver sitt torrfoder och kycklinghalsar så det blir en liten snutt paprika eller gurka ibland.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag har haft mycket torkat kött framme om jag är borta över natten, men det slutar oftast med att ena katten sätter sig och äter upp allt ;)
lägg in det i buren

Vilken bur? Illrar ska inte bo i bur!!!
nej jag menade ett littet ställe de kan komma in i men inte katterna.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Illrar är carnivorer (köttätare). I vilt tillstånd äter de ju inte frukt och grönt så varför ge dem det över huvudettaget? De ska inte ha varken frukt eller grönsaker då de inte smälter dem.

Här hemma handlar det inte så mycket om att vi ger det som godis utan att det snarare är omöjligt att de inte snor gurkbitarna osv. Lilly kan hålla på hela middagen, och snabb är hon.. så hon brukar alltid hinna få med sig en bit :p