Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 2453 ggr
FerretCrow
0

Syr så det rycker ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp efter norge sa jag att jag inte skulle ta i min maskin och ville bara kräkas.

MEN… vad gör jag nu jo jag syr, syr och syr ;)

Vad tycks?

Detta kommer finnas för försäljning i skara om någon är intresserad ;)

FerretCrow
0

Denna har lite olika mönster på varje sida

FerretCrow
0

Bäbis blå ;)

FerretCrow
0

Kuben som kommer sponsras till Classic

FerretCrow
0

Tillhörande hängmatta

FerretCrow
0

Lite annat pyssel som är på G

kredka
0

Wow! Super fina grejer Du syr! Dreglar lite till den 1 ;)

Välkommen till ferretplanet.se :)

FerretCrow
0

#6 Tack. haha ja du får dreggla mer i skara då ;)

kredka
0

Känns som om jag måste ta lite extra timmar på jobbet så att det ska inte sluta bara på dregel och att mina pojkar får nåt snyggt ;)

Välkommen till ferretplanet.se :)

HannahRönn
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Oj så nice! Jag vet vad jag ska köpa! kommer bli mycket shopping i Skara känner jag, folk är så duktiga på att sy!

FerretCrow
0

#8 haha jadu jag känner samma här hemma som tim vikarie ;)

#9 hihi något av dessa *Nyfiken*

Om ett intresse finns för något av det jag visar här så hojjta till kan jag få till flera av samma om jag har material hemma ;)

Kan även hända att lite scarf´s hoodies och hood selar kommer finnas på plats.

HannahRönn
0

KOmmer det komma mer saker med iller tryck eller tass i andra färger?

Ceciliaolucifer
0
FerretCrow
0

#11 Vad är du intresserad av och i vilka färger? Flört

Ceciliaolucifer
0

Undrar om jag ska sy lite Oskyldig

FerretCrow
0

#14 vad ska du då sy för roligt?

Ceciliaolucifer
0

Hm… ngt som klår dig ;)

Nej, hm.. vet inte.. tips?

FerretCrow
0

#16 Öh varför ska du klå mig lixom? bara fråga lixom. Jag har enbart tidigare sytt åt mig själv men har nu blivigt tillfrågad lite olika saker och skall nu sälja även lite i skara för en billig slant. ska du oxä göra det eller?

Ceciliaolucifer
0

#17 Nej, slappna av :) Skojade bara!
Jag syr inte för att sälja. Ville bara retas lite, som i andra tråden om din lille tjej som kommer i November. Skrattande

FerretCrow
0

#18 ja men det är bara roligt om fler syr hemmagjorda saker och säljer ;) Jag anser att då kan man köpa mer unika saker. Jag kan ju även sy puffar med mera men har kikat lite på vad andra säljare som är där ska sälja. Vill ju inte att 5 st säljare ska stå med exakt samma saker Flört

Ceciliaolucifer
0

Jag tycker att det är fantastiskt att du orkar sy för att sälja :) Jag tappade min skapar glädje när jag började få beställningar. Syr åt mig själv och ger även bort en del.

Men jag uppskattar att andra gör :) kul att köpa egengjorda saker.

FerretCrow
0

#20 Ja ska jag sy kuber som kanske är utan mönster tröttnar jag snabbt. Men varje grejj nu har ju lite olika mönster som gör att det fortfarande är roligt ;) Ja hellre en unik hemmagjord sak än att beställa en sak från fabrik som alla kan få ;)

HannahRönn
0

Cecilia: haha man kan aldirg ha för mkt iller saker ;)

Ferretcrow:typ den där kubliknande gömstället/puff med tass o den där illerfiguren i mer subtil färg såsom militärgrönt/mörgrönt brunt eller beige.

Vad tar du för skaerna eller vad kommer du ta för sakerna

FerretCrow
0

Kuberna kommer kosta 150kr en enkel och med mönster 175kr.

Då är det dubbelt tyg och även mellanläggsvadd. Inuti är det fleece och utanpå olika tyger beronde på färg och mönster då.

sedan kommer jag ha 2 olika dubbel hängmattor. som det kommer bilder på senare då sonen somnat.

där blir det nog 75kr utan mönster och 100kr med mönster.

dom med mönster blir dyrare då det är mycket mer jobb då det mesta då sys för hand för att det ska bli så snyggt som möjligt.

kommer även bilder på hoodies senare.

Vad tycks om det priset?

Höll på att dö i norge då jag såg folk sälja hemmasydda hängmattor för 300-370 svenska kronor.

FerretCrow
0

OBS detta är ca priser och kan komma att ändras till classic. måste räkna lite mer på material kostnaderna.

Jessica Holländare
0

Jättefina grejer!! Vill ha alltihop! Glad Tycker det var billiga priser. En nyfiken fråga bara, syr du fast mönstrena eller limmar??

FerretCrow
0

#25 Jag limmar lite lite granna och sedan syr jag fast för hand. Hatar nämligen att nåla därför använder jag en klick limm ;) men som sakt är det ca priser ännu bara.

HannahRönn
0

Ah låter som riktigt toppen bra priser, får se vad det hamnar på sen, men här kan du absolut räkna med en kund spec om det kommer i lite mer subtila färger som sagt ;)

FerretCrow
0

Ska ikväll även försöka fota lite av det material jag har så ni ser lite olika färger ;)

#27 Vill du ha en kub som på ena sidan har en tass och den andra sidan har en iller eller?

HannahRönn
0

Låter mkt nice, skulle gärna vilja köpa 2 stycken i olika färger

Jessica Holländare
0

Åh, syr du för hand?? Vilket jobb du lägger ner, men som sagt, det blir riktigt, riktigt fint! Om det blir så att jag och sambon åker till classic kommer jag garanterat vilja köpa. Skrattande

FerretCrow
0

#29 Jo men ska försöka sy i lite mer av dom färgerna du skrev så kanske något faller dig i smaken. Ska även försöka ta mig till närmsta stad och inhandla mer material.

#30 Ja mänstren syr jag för hand dom iller tassen med mera. resten med maskin. tycker att det blir snyggare för hand där sömmar syns ;)

FerretCrow
0

Lite av materialet jag har.

FerretCrow
0

Trekantig-dubbel hängmatta.

FerretCrow
0

Dubbel hängmatta

FerretCrow
0

Hood sele ------ vanlig hoopie

Häng tuben som finns på bild… sådanna ska jag försöka hinna med att sy och ha med mig oxå.

Ceciliaolucifer
0

Jisses :) duktig du är!

Jag tycker ang priserna att du ska försöka sätta så att det blir lätt att växla. typ 175 kr är ett jobbigt pris. Ta 180kr då eller 160? Jobbigt om du ska behöva tillhandahålla en massa växel, typ mynt :)

Billigt! Tassarna var ju hur charmiga som helst.

FerretCrow
0

#36 Tack och vad smart du är angående massa växel…

Ceciliaolucifer
0

#37 Ibland så tänker jag till :)
Jag har sytt faktiskt, blev en liten reflexsele!

FerretCrow
0

#38 jag såg det. och superfin blev den Glad *Tummen upp*

Ceciliaolucifer
0
FerretCrow
0

Kan tillägga att jag även har lite stuvbitar av snorgrön och knall orange med mera om man vill ha en tass eller iller i annorlunda färger ;)

Jessica Holländare
0

Alltså jag vill ha alltihopa, en kub, en hängmatta, en trekanthängmatta, en tub.. ALLT!!! *frossar i illersaker* Måste se till att komma.. Skrattande Sen har jag en nyfiken fråga till, du får ursäkta att jag är så himla nyfiken.. Vart köper du ditt tyg och hur mycket kostar det?

FerretCrow
0

#42 Det är lite olika butiker faktiskt. Åker på olika ställen som säljer tyger i sundsvall och köper det som faller mig på ;) Så jag har ingen speciel butik.

FerretCrow
0

#42 har du speciella önskemål på färger och mönster av det jag har?

Jessica Holländare
0

Jag älskar tassarna och illern är supermysig, tycker även om classic ferret grejerna. Glad För min del älskar jag rosa, men känns liite elakt mot min iller Göran. *hihihi* Nej, färger har jag inte direkt något krav på, tycker det var fint alltihopa. Jag får se vad det blir när jag kommer dit… Vet att jag är ledig den helgen och Skara ligger typ 2 timmar härifrån tror jag. Borde kunna muta sambon. Flört Illrarna får dock stanna hemma denna gången…

FerretCrow
0

#45 Ja tyvärr kommer ej classic sakerna att säljas utan kommer enbart att sponsras till prisbordet. så får man dom så vet man att man verkligen är ensamma om dom ;) Anser ju att jag inte har rätt att använda deras logga till andra saker utom det jag fått lov till för att sy till just dom.

Jessica Holländare
0

Jaha! *hahaha* Vad trög jag är!! Du har ju skrivit att det var sponsorgrejer.. Ibland blir jag nästan rädd för mig själv vad trög man kan vara.. Då får ju Göran vara med och tävla om jag ska lyckas få en classic ferret kub med hängmatta.. :)

FerretCrow
0

#47 nej jag skulle gissa på att dom hamnar på lotteri bordet faktiskt. dom flesta tävlingar brukar har liknande priser på alla klasser nämligen.

Jessica Holländare
0

Åh, då har jag ju chans att vinna en! Skrattande

FerretCrow
0

#49 ja troligtvis. ;)

Jessica Holländare
0

Nu kommer jag med en dum fråga i fel forum igen.. Skäms Har kikat runt massa på en bur som jag vill ha till utställning, men inte hittat någon som faller mig i smaken. Därfär undrar jag vad det är för märke på din bur? Den är mysig och den går väl att fälla ihop?? Om jag blir för frågvis får du säga till.. Är ganska förvirrande med allt vad iller är även om jag läst i typ 10-12 år innan jag skaffade min Göran.. Underbara djur!!

FerretCrow
0

#51 ingen fara man kan inte hålla koll på precis allt Flört Buren är en midwest home bur och jag har länge velat ha en sådann då dom är så praktisk när dom går att fälla ihop och bli så liten. det är även hjul på dom så lätt att flytta runt oxå.

http://www.vanersborgtorget.se/index.php?action=show&show_id=38561&show_torg_namn=uddevalla&search_word=&l=&l2=

Här är du en annons iaf. jag fick min skickad via bussgods och det gick på ca 300kr bara.

Jessica Holländare
0

Tack, vad snällt!! Skrattande

FerretCrow
0

#52 var så lite så. för om jag inte missminner mig bor du där i närheten.

[Mikkiz]
0

Vad duktig du är!! Är super kär i kuben på första bilden!! Kommer det finnas fler av den på utställningen i skara?

Är så avis på er som har denna talang! Önskar så att jag hade en symaskin för jag skulle verkligen vilja lära mig att sy saker tll mina pluttar!

FerretCrow
0

#55 Nej endast 1 kub av det tyget sedan har jag igår sytt lite hängmattor i samma tyg. Men tyvärr är det tyget slut nu så det är först till kvarn ;)

Kommer lite mer bilder ikväll på nya hängmattor och lite scarfar jag sytt ;)

[Mikkiz]
0

#56 Ajdå, då ligger jag rätt långt ner på listan nu då :) Men hoppet är det sista som överger än :)

FerretCrow
0

#57 det finns ingen lista utan det är först till kvarn på classic helt enkelt ;) Annars står jag och håller på saker till folk som kanske inte ens dyker upp och köper dom.

[Mikkiz]
0

#58 Sant, tänkte mer om det var nån som ville ha den skickad nu innan classic :) Men du ser, som jag sa så är hoppet det sista som överger… :D

FerretCrow
0

ja visst kan jag skicka oxå om köparen betalar frakten, men man sparar ju mycket i frakt om man ändå ska till classic.

FerretCrow
0

Min maskin börjar att ge upp =(

[Mikkiz]
0

Nej de va ju inte bra!Rynkar på näsan Håller tummarna för att den enbart behöver en liten paus!

FerretCrow
0

#62 Gubben har nu lekt mekaniker så nu hoppas vi han fick till den någerlunda. Men ska iaf ringa dit jag köpte den imorgon och se om dom kan ta in den på lagning eller jag kan få en ny på garantin. Jag kan sy rak och sick sack sömmar men inget annat då strejkar den totalt =( i början på augusti började jag sy med den så direkt inte utsliten heller.

FerretCrow
0

Hängmattor

FerretCrow
0

Lite scarfar jag sytt idag

Jessica Holländare
0

Jättefina grejer! Hoppas du får en ny maskin.. Alltid lika tråkigt när det ska krångla..

FerretCrow
0

#66 ja jag hoppas på att direkt kunna få en ny maskin då butiken ligger 12 min bort enkel resa. och dom har en tendens att ha saker på lagning bra många veckor =/

[Mikkiz]
0

KÄÄÄR!!! Ojoj måste spara mycket pengar till Skara märker jag :)

Jessica Holländare
0

#66 Tackar så mycket för tipset på annonsen!! Buren fanns kvar och hon ska kika upp bussgods, jag har liksom inget körkort.. Obestämd Så jag hoppas att jag ska få köpa den! Skitroligt! Har redan funderat ut ett tema för inredningen. Så jag ska med försöka sy massa roligt. Skrattande

FerretCrow
0

#69 det var så lite så. jag är supernöjd över min bur och köpte ju den i augusti kommer aldig någonsin sälja den ;)

FerretCrow
0

#68 ja risken finns ju ;) Känner samma sak själv. gick några tusen i norge då jag var där ;)

Jessica Holländare
0

#71 Hur har det gått med symaskinen förresten??

FerretCrow
0

#72 jo den lever fortfarande iaf

Jessica Holländare
0

Alltid nåt..

FerretCrow
0

hehe killen pratar nu om att han kanske köper en bättre maskin åt mig i present och julklapp ;)

Jessica Holländare
0

Ah!! Perfekt!! Kan behövas ju.. Min sambo pratar om att köpa en kamera till mig! Tungan ute Tur att han är så teknikgalen.. Eller tur man skaffat snäll sambo.  *hihihi*

FerretCrow
0

#76 maskinen är död. R.I.P är väl överhettad. ska bara hitta kvittot så ska jag begöra pengarna tillbaka men idag beställer jag troligtvis hem en husquarna maskin ;)

Jessica Holländare
0

RIP lilla symaskin!! Själv blev det Pfaff denna gången. Den är jag helnöjd med faktiskt.

FerretCrow
0

ja jag kikade på dom oxå men fasstnade inte riktigt för dom

Jessica Holländare
0

Jag hade begränsat med pengar och den uppfyllde mina krav, annars är jag med en husqvarna-människa. Men är faktiskt överraskande nöjd! Men det hade ju varit riktigt nice med en sån maskin som kan sy bilder!!! *hihihi*

Ceciliaolucifer
1

Jag har en Singer Confidence som är datoriserad och jag är såååå nöjd med den :) Mkt roliga förinställda sömmar såsom blomblad osv.

När jag köpte den kostade den runt 6000kr. Men det var några år sedan och nu kostar den runt 3300kr och det är fri frakt på den här sidan.

http://www.clasalenius.se/symaskiner/snger_symaskiner_datoriserade/singer_confidence_7463

Jessica Holländare
0

Nice! Skrattande

FerretCrow
0

#81 Tycker inte om datoriserade =( Vill ha mekanisk och satt igår kväll och läste många omdömmen om singer som gör att jag känner att den nog tyvärr inte passar jusst mig. men tack iaf för tipset ;)

FerretCrow
0

https://www.symaskinskungen.se/product.html/husqvarna-viking-h-class-e20?category_id=23

Nu är denna påväg hem till mig. så i helgen får jag roa mig med att måtta, skissa och klippa så jag kan sy i massor när den kommer ;)

Jessica Holländare
0

Så fin och så billig!!! Nästan så jag vill beställa en, men jag har ju en som fungerar.. Kanske den "råkar" ramla ner från bordet…? *hihihi*

Ceciliaolucifer
0

#85 Man kan aldrig ha för mkt av saker man verkligen behöver Skrattande.

Jessica Holländare
0

#85 Problemet är bara att jag har typ tre symaskiner som inte fungerar ståendes här hemma.. Tror sambon blir galen om jag plockar hem en till! Skäms Men tycker att han ska laga min husqvarna, han är ju faktiskt elektriker..

FerretCrow
0

#87 har du ingen i din närhet som servar maskiner då?

Jessica Holländare
0

Om jag har lust att betala så.. Flört En är mormors gamla så den är från stenåldern.. Sen är det en som är en billig skit från gekås, som säkert skulle fungera med lite service och sen är det min husqvarna som åkt i backen och behöver sättas ihop.. Gråter Den ska få komma till service någon gång. Har ju en som funkar för tillfället..

FerretCrow
0

Ja men serva dom alla och sälj ivög till någon annan för en slant ;)

Jessica Holländare
0

Borde jag göra faktiskt.. Har massa gammalt skräp som bara ligger och tar plats.. Tungan ute

FerretCrow
0

#91 ja säljer man saker man inte använder kan man ju sedan med gott samvete köpa nya saker ;)

Åh är lite less nu att sy för hand kan jag lova. men men tur är att jag baar syr en demo grejj för hand

Jessica Holländare
0

Har med sytt lite idag. Jag får nog snart kläm på skiten.. Hoppas din symaskin kommer snart så du slipper sy förhand i all evighet! Glad

FerretCrow
0

#93 det skulle ta ca 4 arbetsdagar så tisdag eller onsdag skulle jag gissa på ;)

FerretCrow
0

vad har du sytt för roligt förresten?

Jessica Holländare
0

Em kub eller vad man kallar det också håller jag på med en hängmatta. Det blir drakar på dom för min kära sambo älskar drakar. Glad Så jag håller med på och syt lite för hand, men lagt ner för idag. Tänkte jag skulle sy något mer men vet inte riktigt vad, ett rör kanske eller ett runt sovställe eller något.. Jag tycker det är lite svårt med storleken på allt, vet inte riktigt vad det brukar vara för mått på iller-grejer…

FerretCrow
0

#96 syr du alltså dessa kuber som jag syr? Nej alltså jag måttar alltid efter hur jag själv vill ha det ;)

Jessica Holländare
0

Ja, jag försökte göra sån kub som du gör för dom är så himla mysiga! Tänkte sy en mjuk dyna att lägga i för jag har inte fodrat kuben. Vet inte ens om mina gillar sånt för de verkar mest gilla filtar på golvet eller i sitt sovhus.. Finns ju runda såna som man kan hänga upp med som jag tänkte försöka sy..

FerretCrow
0

#98 okej. mina älskar dessa. då det blir lugnt och skönt i dom. blir som ett litet bo

Jessica Holländare
0

Dom får lära sig att gilla dom för jag ska ju köpa av dig på classic ferret också ju!! Tungan ute Också ska jag vinna en sån med loggan på för den var dömysig. Så dom får helt enkelt vänja sig. *hihihi* Tänkte hänga upp något i köket som de kan mysa i när dom är där på dagarna..

FerretCrow
0

ja det är mycket mys man kan göra hemma. hänga saker under bord och stolar med mera ;) så du ska inte ställa ut på classic utan bara dit och kika?

Ceciliaolucifer
0

När jag sydde kuber och badmössor så använde jag typ sladdar för att få upp styrseln. Min kille jobbar med data och vi hade hur mkt nätverksladdar som helst. Så mkt av mina äldre saker som jag har sytt har en bit nätverkskabel i sig.

Jessica Holländare
0

Jag har mailat idag men såg att sista betalningen var den första oktober och man skulle få info om betalning inom en vecka… Undrar om dom går med på att jag betalar när jag fått mailet..? Hoppas det i alla fall. Hade varit roligt ju. Aldrig varit på något sånt här.. Hur funkar det när man kommer dit? Just med plats i utställningslokalen tänkte jag.. Blir man tilldelad en plats eller kan man placeras sig vart som?? Resten har jag ju läst mig till…

Jessica Holländare
0

#102 Smart!! Min sambo jobbar på fabrik som gör kablar.. Kanske man skulle tigga till sig lite! *hihi*

FerretCrow
0

#103 ja dom lär vara snabba med mailet till dig oxå, så det är nog ingen fara alls. ja alltså det är igentligen bara hugga en ledig plats. Bord brukar vara märkta ifall speciella butiker skall vara där men oftast plockar dom fram innan utställarna kommer

Jessica Holländare
0

#105 Okey, vad spännande det ska bli!!! Sambon ville att vi bara skulle dit och titta men jag använde valpögonen och tyckte att Göran är ju såååååå söt och jag vill ställa ut honom. Så det fick jag. Men hans lilla Pärlan ska tydligen inte ställas ut. Får se om han vill ha med henne som sällskap till Göran, men tror faktiskt att han skiter i vilket. Ganska nonchalant iller. Han är som en bulldozer som drar fram och har ingen hänsyn om något är ivägen.. Tungan ute

FerretCrow
0

#106 kom ihåg bara att vare sig illern ställs ut eller går som sällskap måste man betala för djuret.

Ceciliaolucifer
0

Vad gör ni uppe nu? :)
Jag tentapluggar tills imorgon. Men är sugen på att åka iväg och köpa godis och redbull.. Orka klä på sig för lite godis? Eh, ja!

Jessica Holländare
0

#107 vad jag kunde läsa mig till gick sällskapsiller gratis med skulle visa upp vaccinationskort.. Men jag kan ha missuppfattat…

#108 Jag väntar på att min förlorade sambo ska komma hem så jag kan sova. :) Och ja, godis måste man ha när man tentapluggar!! Det var tider det.. *drömmer* Lycka till på tentan!!

FerretCrow
0

#108 haha jag lägger mig aldrig före kl 01 cilla ;) Jag sitter och hand syr lite. vad pluggar du?

VeronicaKahlbäck
0

#109 om du ställer ut får du ha med en "sällskapsiller" gratis om de delar bur:)

#108 Godis ska man alltid ha, är precis påväg ner till kiosken - ska slänga Zeb på axeln så får han en liten prommis hem:)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Ceciliaolucifer
0

Nu har jag köpt redbull i mängder och choklad Skrattande.

Hann förbi Sibylla också och köpa mozzarellasticks, galet gott.

Jag pluggar ABR just nu, hjärnstamsaudiometri. Gjorde min kliniska tenta i veckan och det gick bra så jag känner mig lite pepp.

Crow, aha. Lyxigt att kunna få ha tiden till att sy. Själv tog jag fram symaskinen när sambon åkte iväg på affärsresa till Indien för 10dagar sedan, och tyvärr har den inte använts. Obestämd

FerretCrow
0

#112 jo pojken lägger sig ju vid 19 tiden här så efter det kan jag sy som mest så då ligger jag i ;) Grattis till den klarade tentan

Shortforcrazy
0

Gud så fina grejer, blir alldeles glad i magen! :D

bambiiii
0

har en fråga? vet du hur man gör en väska som man kan lägga djur i?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

FerretCrow
0

#114 tack

#115 beror ju helt vad man vill ha för väska

FerretCrow
0

#114 tack

#115 beror ju helt vad man vill ha för väska

FerretCrow
0

puff

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.