Iller avföring
Undrar vad det kan bero på att avföringen är som små små korn? Har något sett det tidigare? Stellas mage har krånglat ett tag efter att hon åt en liten bit av en silikonsak. Vetrinären har röntgat och allt verkade bättre, hon blev bättre och bättre. Men inte helt hundra och nu har det gått några veckor sen hon blev sjuk. Själva bajset har en normal form och är lite torr och grynig kornig. Kanske beror på maten? Hon får lite royal canin kitten som jag blandat ut hennes vitalin med för att hon skulle äta mer. Vikten är normal nu iaf. Sen får hon lite kött varje dag..
Vad tror ni om kornigheten? Kan det bero på nån brist av någonting?? 
tack!
Vet inte vad det är men Rufus bajs brukar också se ut så. Men han mår hur bra som helst nu, jag trodde först det var köttet men jag vet inte vad det är.
Det kan bero på vad illern ätit. Vet även att det var mycket vanligt med kornig avföring första vändan med magsjukan.
Sajtvärd på Iller.ifokus
ok tack! misstänker att hon hade nån slags magsjuka också men den borde vara över nu.. men saken är att hon för några dagar sen blev väldigt hängig också. Följer efter mig och lägger sig platt hela tiden.. det blir nog en vända till vetrinären imorgon :/
Stella fick ta blodprov och hennes värden var perfekta. Men däremot såg dem gaser i magen på röntgen så hon fick stanna kvar så dem ska göra en skiktröntgen för att se om något kan sitta fast i magen lr tarmen.
Tomt här hemma.. inga små tassar som rasslar mot golvet ingen som följer efter en vart man än går. Hoppas hon blir frisk nu mitt lilla hjärta…
Jo, visst är det tomt när dom inte är hemma. Håller tummarna att det går bra för Stella!
Nu är Stella hemma :) Dem hittade inget fel på henne, värdena var perfekta och inget som satt fast.. då vet man det då till en kostnad av 4000:- men vad är pengar när det gäller ens lilla pälskling. Konstigt bara att hon varit så hängig och lägger sig platt. Tydliga förändringar i beteendet på massa saker… sovit hela dagarna, vaknar inte ens när man kommer hem, annars har hon legat under soffan och tittat ut 98 % av alla ggr man kommer hem..
men det kanske tar mer tid att återhämta sig antar jag.Men jag undrar vad den här plattgrejen handlar om?? hon brukade inte göra så innan.
Läste massor här på forumet om hur illrar ätit saker och så har det märkts månader efteråt och varit kritiskt när illern är slö..
Men när hon var hos vetrinären var hon pigg minsann.
Hon kanske behöver mer aktivering framöver, är hemma mkt och busar mkt med henne får hitta på nått!