Blocketannons, valpar!
Två små korvar finns i Malmö!
lät ju seriöst :P

http://www.blocket.se/vi/11707953.htm?ca=15_s
*aktiverar länken*
hmm chipmärkning och stamtavla där åtminstonde namnet på föräldrarna står tycker jag verkligen att man borde få för 1500kr :S Vaccination också helst.
Står inte när de är lev. klara. Inte ännu hoppas jag..

Ah bra, AlbaStiffler :)
Födda för typ en månad sedan så fyra veckor borde det ju bli…Men händer de så mycke på fyra veckor me dom små? Ni med valpar som vet?
#4 ja absolut. det är ju under de första 10-15 veckorna som det händer mest!!! Tänk på att dom blivit sådär stora på 4 veckor till skillnad mot när dom föds.. Små grisskära tummar typ… ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

ojojoj! Ah då förstår man de som tar kort mest varje dag när det händer så mycket :D

Så söta

Mamman heter Ida och fadern heter Atlas..
Carpe Diem

Tack för förklaringen Emmi! Till er andra…..
Anledningen att jag skriver ingen stamtavla är för att jag inte vill sälja valpar till självutnämnda rashygienister. En viss Adolf H sysslade med sådant för 60 år sedan, Det var ingen bra idé då och inte nu heller enligt min mening. Min son föddes av kärlek och valparna kom till världen för att vi älskar Ida. Vi ska behålla en flicka som heter Maya och om hon blir go och snäll, kanske hon också får känna av glädjen i att bli mamma. Såja nu har ni fått lite att snacka skit om, resten kan gå in på min personliga sida, för det kommer snart in fler bilder på Idas goa valpar.
Tjingeling från Lillan
#9 att man bifogar en stamtavla är inte för att man ska kunna skryta om vilka som finns eller inte finns med i denne.. det är för att förvisa sig om att illrar (som kanske är tänkta till avel) inte hamnar "i säng" med en släkting.. för inavel finns det redan gott om.. och på så vis slipper vi illrar som lider i onödan pga ärftliga defekter.. Sen kan det vara bra att kunna gå tillbaka i stamtavlan för att se om det finns illrar med kända sjukdomar.. då kanske man som illerägare ska hålla ett extra öga efter just dessa åkommor..
Sajtvärd på Iller.ifokus

#9> Ursäkta mig, men jag har då aldrig sett ett sådant ****** inlägg. Rashygienister, skämtar du? *gapar av förvåning över hur man kan kalla avel på illrar för Hitlerfasoner* Det är just såna dumma tankar som sabbar illerstammen i sverige.
*håller till 100% med JossanH:s inlägg*
******= redigerat av ÅsaF sajtvärd

Jag tror mer hon syftade till att alla illrar är lika mycket värda, vare sig de har stamtavla eller inte. Visst ska man motvera inavel, men då kanske man ska börja titta lite närmare i alla stamtavlor där det finns ett flertal fall av inavel väldokumenterade ifrån registrerade uppfödare. Så är då dokumenterad inavel bättre än wildcards?
Sedan kan man likna det vid hitler om man vill vara drastisk, i överdrift kan jag tycka men jag försyår din poäng satmaran.
vad jag vet så är ida iaf en fantastisk mamma åt sina valpar
Carpe Diem

över till den huvudsakliga tråden..
de underbara välpisarna :D
Carpe Diem
Vet inte om jag ska ge mig in i denna diskusition….. men vad tusan. Det är väl så…. rätta mig ni som vet mera…. Att vaccination på valp ska göras från det att dom är 12-16 veckor gammla, om valpen kommer från en vaccinerad mamma???!!! Detta är vad jag har läst överallt…. och då är 10 veckor för tidigt med att vaccinera en valp. Har också hört med min veterinär, och han säger att valpen ska vara mellan 12-16 veckor om han/hon kommer efter en fullvaccinerad tik, i annat fall så ska valpen vaccineras när den är mellan 9 till 12 veckan. Jag själv lämnar inte ut valpar som är vaccinerade då mammorna är fullvaccinerade. Däremot så är dom alltid chipade och veterinärsbesiktigade när dom säljs, och då naturligtvis med stamtavla.

Mycket bra skrivet ferretgirl.. Klart du ska ge dig in i diskussionen :)
Så länge som man talar om för köparen hur landet ligger så tycker inte jag att några hinder föreligger
Carpe Diem
#14 det kanske stämmer det du skriver.. men var det inte avsaknad av stamtavla som diskussionen handlade om…
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag tyckte att hela ferretgirls inlägg åsyftades till vaccineringen, och att stamtavla och chippning var det som hon valt att utrusta sina valpar med, eller?
Inte undra på att det blir diskussioner här inne om man bara läser det man vill läsa? :)
Carpe Diem

#14: Jag har puttat upp artikeln om vacinering med det nya vacinet. Det du säger stämmer på det gamla vacinet inte på det nya. Så jag är ledsen men jag rättar dig lite där.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars