Foder
Jag gav min iller Totally Ferret for ett tag sedan men han fick riktigt fula tander av det och jag ar inte riktigt fortjust i innehallet och eftersom jag inte kan hitta Vitalin eller fa tag pa Carnia Lynx kattfoder undrar jag vad jag ska ge honom istallet?
Jag funderar pa Orijen men det ar sa dyrt och jag kan bara kopa 8 kilos sackar sa maten hinner bli gammal innan den tagit slut men jag kan fa tag pa James Wellbeloved ferret men ar det nagonting som ar bra?
Jag matade honom med mjau och bozita blotmat samt mycket kott i Sverige men mjau ar inte det lattaste att fa tag pa utomlands och jag kan inte fylla upp svarforaldrarnas kyl och frys med kott.
Finns det nagot kattfoder som ni kan rekomendera annars? Forutom Orijen och Carnia Lynx och Royal Canin kitten tycker han inte om 
Medarbetare på matlust
Du kan väl köpa en bra foderburk som håller maten fräsch? Jag har en kille på torrfoder (Oriijen) och här köps det också 7,5kg i taget och det håller sig fantastiskt bra i en ordentligt stängd burk/fodertunna.
Många illerägare utomlands rekommenderar wild cat etosha,karoo eller cheetah och bäst att blanda alla 3 i proportioner 1:1:1 . Foder utan spannmål och med höga kött halter kostar 5 euro för 500 g
Välkommen till ferretplanet.se :)

TS: Carnia hittar du hos Foderbilen.se. Har själv beställt där och det funkade kanonbra. De har f.ö. specialpris på Carnia Lynx just nu.
Wild Cat som Kredka nämner ovan kan du hitta här.
#7 Hon bor inte i Sverige ;)
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
#8 & #10 Ok jag missade att du bodde i Nederländerna, sry.
Wild cat kan du hitta på www.healthfood24.com
Välkommen till ferretplanet.se :)
James Wellbeloved är ett bra foder, det ger jag till mina så köp det om du får tag på det! :)
#15 Kan du få tag i James Wellbeloved Ferret Complite, så har du ett bra foder. Tyvärr säljs det inte i Sverige längre.
Gör det! :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag skulle helt klart gå på James Wellbeloved för det är ett jättebra foder. Önskar man kunde få tag i det i Sverige. Innan Vitalin kom in så använde jag bara JWB med bra resultat.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.