Välkommen hem Tango!!
Igår kom han då äntligen. Ända från Holland hade han knatat…nåja, kanske inte knatat, men åkt bil och tåg iallafall. Inte så illa gjort av en liten iller tycker jag. Och dessutom gjort Köpenhamn osäkert ett natt också:)
Contango som han heter på riktigt är en 1-år gammal albino-angora som nog måste vara den snällaste klump jag har träffat någon gång.
Han pussas, han slickas, han gosas, han sov i min famn halva natten och han gick bara rakt in i min flock och blev kompis med precis allihopa. Inte ens Freddie hade någonting negativt att säga om nykomlingen. Lite bekymmer hade jag ju ändå räknat med.
Det är en stor kille som jag faktiskt trodde vägde mycket mer än vad han gjorde med sina 2.1kg. Han är i stort sett dubbelt så stor som Gwen som följer honom som en liten skugga. Se bilden.

Men ååååhhhh så söt, mysig och alldeles underbar xD
//Belinda aka Zandrama

Grattis till en stilig och bastant grabb ;)

Tack! Älskar stora, mysiga pojkar!
Återigen, grattis till en fin grabb!
Jo, vad betyder hans namn på Holländska? 

#9 Tack igen, Cilla!
Ingen aning faktiskt, tror inte det betyder nåt. Men det finns däremot en prisvinnande häst i Holland som heter det. Kanske är döpt efter den?
#10 Google translate var inte att rekommendera.
Men namnet är jätte sött. Kul med speciella namn. Men Tango är också fint och väldigt lätt att säga.
Så bedårande vacker, grattis till nykomlingen :-)

Välkommen till vårt kalla land då Tango=)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Underbart söt
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

#11 Det är att rekommendera om man vill skratta lite.
#12, 13 Tack så mycket!
Alla ligger och sover nu, gick och kikade och Tango ligger i botten av en hög som består av Gwen, Oliver och Misool. Undrar om de gillar sin nya fluffiga kudde.

Välkommen! Va skönt att de bara klickade:)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Gud så söt han är!!!! Härligt att allt gått så bra.

Jag har aldrig tyckt blondinskämt är särskilt kul, men vete fasen, jag får nog ändra mig.
Imorse hittade jag inte Tango så jag ropade på honom.
Då sticker han ut huvudet från högt upp i garderoben från en trådback med ett par av mina trosor på huvudet!!!
Han såg himla nöjd och belåten ut när han skuttade ut över golvet…fortfarande med trosorna på huvudet.
Jag tror hela iller-gänget (och några katter) satt och skakade på huvudet ikapp.
Contango betyder samma sak pa bade engelska och svenska hoppas du ar bra pa engelska for jag orkar inte oversatta nagonting 
Jag tanker inte ens kommentera vad jag tycker 
Medarbetare på matlust

#19 Nu tyckte Tango du var taskig. Han hade hoppats på en hälsning på holländska ju.

#21 Ska genast hämta ordlistan och göra ett försök!

#23 Aha, är det därför Gwen och Misool springer omkring och ropar "Ich liebe dich" efter honom när han skuttar omkring.

#26 Som tur är förstår jag honom inte om han säger att han vill flytta dit igen.

#28 På smekmånad möjligtvis….med mig med som förmyndare.
Då kommer vi och hälsar på…tut-tut!
Vilken liten gris :) blev ju lite kär i albinoangoror efter eskil ;) Men vad är det med dig och gula albinos alltså :P
Sajtvärd på Iller.ifokus

#31 Jadu…fast Oliver har vitnat till på gamla dar.
Får väl se om det blir nån skillnad sen när Tango blir kastrerad.

#32 skulle du inte ha honom till avel?

#33 Jo, det är planen. Men efter Gwens kull, om det blir någon så ska han få implantat.

#34 okej på så vis. ja färgen kan ju bero på brunst och kost med mera oxå

#35 Jamen precis. Killen totalvägrar kött härhemma och tycker att mat ska vara färgglad, så vi får jobba lite på det:)

Vad söt han är ! Lycka till med han och så får du be Freddie att lära han äta kött, vet ju hur galen Freddie är i kött ^^
//Denise

#36 haha jo min Miilo är gul runt pungen oxå då han brunstar som värst. Och det går fasen inte att tvätta bort om man så tvättar varje dag
Men grattis till en hallontårta då…

Grattis till vit fluffet :) Vilken uppfödare från Holland kommer han ifrån?:)
Kommer ni på Skara utställningen så man får gosas lite med fluff?;)

#37 Ju fler illrar som INTE äter kött desto bättre tycker Freddie. Hur ska han annars kunna gömma allt i garderoben.
#38 Fast nu luktar han bara mysigt tycker jag. Får väl se vad jag tycker när brunstsäsongen kommer.

#40 haha ja nu är det ju lugnt här hemma med. alltså jag har ju haft miilo så pass länge nu så jag bryr mig inte men värsta perioden så vill man kräkas. ;)

vilken uppfödare i holland kommer han ifrån?

#42 Jag har ju inte köpt honom från uppfödaren, men ursprungligen är han från Pretty Frettys.

Okej avelsdjur brukar oftast komma direkt från en uppfödare. Har dom någon hemsida? orkar er söka och google

#44 Svarat dig på facebook.

Missade du mitt inlägg #39? 

#46 Förlåt Emma, jag hade faktiskt missat det. Förlåt.
Som jag svarade Erika, så kommer han ursprungligen från Pretty Fretty i Holland men det är inte där jag har köpt honom ifrån, utan från förra ägaren.
Blir nog tyvärr ingen Skara för mig.

#47 varför inte skara? du bor ju så nära och bra =(

#47 Okej, ingen fara.
Jag har försökt googla på namnet men inte hittat. Hade varit intressant att veta lite mer då det är inte sista gången jag importerar men vill inte köpa från samma uppfödare annars tappar jag det här med att få in nytt blod i Sverige. Vill vara säker att jag importerar in helt nytt.
Mer av den orsaken jag vill veta.
Vad tråkigt, hade varit roligt att träffat honom, dig och resten av gänget live.

#48 Inte tillräckligt nära när man inte kunde ordna bil. Skulle hyrt bil, men la hela inkomsten från september på veterinär till två chillor.

#50 ajdå vad tråkigt. men huvudsaken djuren får vården dom behöver 

#51 Taskig tajming bara.
Äntligen fick du ditt fluff! Daisy hälsar att hon kan komma med bra tips om hur man bäst friserar en anglora!
#50 finns ju fler som åker från GBG, och som har plats i bilen, så resan dit å hem ska ju inte vara några problem ;)

ja ulrika kan du inte hitta någon att lifta med. skulle vara roligt att träffa dig och ligan igen.

#47 Men du har ju inte avanmält dig. Har mailet kommit på villovägar? 
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

#55 Nej, inte avanmält. Trodde avanmälningsdatumet var samma som anmälningsdatumet alltså 1 oktober.
När jag fick reda på att det var 1 september och att jag ändå blir betalningsskyldig för de jag anmält så avanmälde jag inte utan hoppas att det ska lösa sig istället.
Jag får ju ändå betala anmälan.

#56. Ja, 1 september var sista dag för avanmälning för att vi ska kunna börja dela upp klasser och beställa rätt antal priser. Vi måste ju hela tiden veta hur ekonomin ser ut. Avanmäler man då inte sig, då räknar vi såklart med att man kommer och beställer och köper både priser och statyetter. Det är ju därför vi kräver att man betalar även om man inte tänkte dyka upp, för annars kommer inte utställningen gå runt ekonomiskt.
Planerar du att delta ändå så får du gärna skicka in info om dina illrar eftersom katalogen kommer att gå i tryck inom kort. Transport från Göteborg går säkert att ordna! Vet flera stycken som kör via Göteborg så vill du kan jag höra mig för lite.
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

1 september står ju klart och tydligt i anmälan ;) Komsi nu Ulrika. som sagt finns ju många du kan lifta med
Haha.. han ser ju ut som en isbjörn
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.