Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1622 ggr
Sniffit
0

Ang. Zickan

29/9 annonserade "zickan" om att hon hade en bur till salu. Hon angav som säl att hon inte hade behov för den, att den var näst intill oanvänd samt att hon behövde pengarna för att fylla på sitt veterinärskonto.

Sälj tråden finns här: http://iller.ifokus.se/discussions/4e8462aed4ebea146100ccf1-s-3-van-bur#discussions-3

Då pengarna skall gå till hennes djur väljer vi att inte försöka pruta.

Dagen efter att vi köpt buren finner vi denna tråd:

http://iller.ifokus.se/discussions/4e87a1bb88f47229e301a0f8-ferret-counter#discussions-2

Där zickan medelar att hon beställt en ny bur och eventuellt skall beställa ytterligare en.

Vi blir givetvis fundersamma och börjar genast montera ihop buren samt förhöra oss bland bekanta om denna Zickan. Vi noterar genast att mycket av det som skall nyttjas för montering är söndertuggat/mycket slitet. Mer så än i vår råttbur som vi haft i 9 månader (den vi nu köpt skulle ju bara använts i 2-3 månader). Dessutom saknas mycket delar från buren, detta har inte nämnts, trots att det är kotym att göra så i annonser.

Som om detta inte vore nog så får vi även höra att Zickan tvingats lämna ifrån sig illrar pga misskötsel och undernäring.

Denna tråd är ämnad att hänga ut Zickan och varna andra för att ha med henne att göra.

Fridborg
0

Följer gärna den här tråden

[aammE]
13

Låter konstigt… Men det kanske finns en förklaring?

sara7012
31

Hmm varna oss för att ha med henne att göra… Jag skulle vilja varna alla för att ha med dig att göra. Tydligen har du inte tagit reda på all fakta. Du anklagar och hänger ut någon du knappt vet något om på ett offentligt forum. Jag skulle då inte våga lita på dig.

zickan
4

Hahaha… Kalla om rått påhopp. För att du köpte en bur du inte är nöjd med? Du är sur för att du inte valde att pruta? Du är sur för att du inte kollade igenom buren på plats innan du betalade för den?. Du är sur för att du inte ens frågat mig om vi glömde några saker i bilen?

Jag har aldrig blivit tvingad att lämna ifrån mig en enda iller. Dock var det strul med min fodervärd som hade en av mina tjejer ett par månader. Hon gav bort min tjej utan tillåtelse till en tjej som vägrade lämna tillbaka henne. Så den tjejen som vägrade lämna tillbaka henne är polisanmäld. Vi styrde sedan upp det sinsemellan med kontrakt skrivning. Frågade även om jag skulle betala för veterinärkostnader.

Ja?. Jag har ännu kvar pengarna från den buren. Så vad är problemet?.
Finns väl andra saker som man kan få pengar ifrån? Du kan få ett nr till min chef på jobbet om vad som betalade min bur jag beställde. Hon var skyldig mig massa pengar sedan innan. Även varit inne hos veterinären med det som jag kände lite akut behov att skrapa pengar till. Men veterinären ville inte ens ta in och undersöka hunden. De skickade hem mig med kommentar av att det bara var ett rivsår på tån. Men jag var överdrivet orolig vilket jag alltid är med djuren. Och ja pengarna sitter ännu på mitt veterinär konto. Behövde inte ens använda dom så de kommer bara ligga där och byggas upp. Troligen försvinna lite när jag måste in för återbehandling om 3v igen pga ettåringen jag har går på månads behandling som ligger på 1600:- varje månad, samt ett special foder som ligger på 700:-

Förutom att det var de pengar jag fick från chefen hon var skyldig mig som betalade buren. Så har jag även sålt 7 burar förre veckan. Allt ligger sparat på veterinär kontot, förutom att jag då kan låna obegränsat med pengar från mina föräldrar, få lönen i förtid och få ta lån från chefen om det skulle behövas. Men jag har även sålt den bur som mina råtthanar sitter i nu. Den hämtas i samma veva nya buren kommer hem.

Så visst hacka du på mig för att du gissar det är så och du inte ens brydde dig kolla hur buren var när du tog den, eller ens brytt dig att fråga om jag kan köpa tillbaka den. Jaja idioti finns på alla håll.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[four_ferrets]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

nu har inte jag läst igenom hela tråden men zickan om du tycker hon gjorde ett stort påhopp på dig så tycker jag att du ska anmäla det! för man löser inget genom påhopp på internet!

Guldheden
0

Är det inte lite onödigt att göra ett sånt här stort påhopp offentligt, även om det skulle finnas sanning i det? och eftersom hon får förklarar sig här verkar det inte ens som om du diskuterat detta med henne? hag har varit med om ägare (dock på råttor.ifokus) som varit mycket värre än vad du beskrivit här. Köpt bur och kommer till en misär där djur far illa. Men att hänga ut någon med den lilla faktan du har är i mina ögon lågt. Du kan skada någons rykte och integritet för lång tid framåt även om det inte är sant, endast för att du har PÅSTÅTT det. Säger ej att det är sant eller falskt, tycker bara det var fult gjort.

LinaN
0

Tråden låses tills sajtvärden tar ställning i frågan.

/Inaktiv medarbetare

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Inlägget är låst för nya kommentarer