Illerns utveckling
Jag har letat lite, men inte hittat så mycket om illerns utveckling från att den föds till att den dör. Jag tycker det skulle vara kul att få information om vilka olika stadier som illern går igenom i livet.
* När valparna föds, vad händer vecka för vecka?
Vad utvecklas först, sen..osv.
* Under första åren har jag hört många prata om olika trotsåldrar.. när är detta och vad händer då?
* Finns det fler stadier som en iller går igenom senare i livet?
Är det någon som kan det här? Berätta gärna i så fall! :)
intressant! detta hör jag gärna mer av från uppfödarna…

Ja! Verkligen jätteintressant!! Ni som vet?
Detta verkara vara en bra idé till en artikel/artikelserie!

verkligen intressant, vill också veta!
SNEEELA UPPFÖDARE! eller gå ihop o skriva lite om det kanske finns olika syner på det? Är tveksam till hur mycket riktig fakta det finns om de "mentala" stadierna, men vore intressant att höra erfarenheter och så…

Robin jag lär hålla med dig där om att det säkerligen skiljer sig mellan olika uppfödare. Detta då det skiljer sig mellan olika kullar hos samma uppfödare med ;-)
Ofta så utvecklas de olika då det är individer. Men det finns självklart vissa riktlinjer kan kan kolla efter.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#0 och #5
Om inget oförutsett händer, så kan jag lägga upp veckodagboken för Pyrets ungar, när dom har fötts. Jag har ändå tänk göra ett info om utvecklingen för CD skivan, så det blir ju inget extra jobb att posta det härinne.
Mvh /Ammi

Ja, det hade varit intressant att få läsa sen Ammi!