Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 5733 ggr
iShotTheSheriff
0

Felicia akut

Hej. Jag hittade faktiskt en väldigt seriös och duktig människa som köpte felicia idag. Kl 7 på morgonen får jag ett sms. "hej, både jag och min mamma var tydligen jätte alergiska mot felicia och jag kan inte ha kvar henne….osv" jag har totaländrat i mitt rum och kan igentligen inte heller ha henne. Jag antar att det här på något sätt blir mitt fel endå men den skiten kan jag tänka mej ta om det finns någon som kan hämta felicia och alla hennes grejjer redan ikväll!?

FerretCrow
0

vad ska dom ha för henne då?

iShotTheSheriff
0

300

iShotTheSheriff
0

Och det värkar vara väldigt viktigt att hon flyttar idag..

FerretCrow
0

är det viktigt att hon flyttar idag kan dom nog inte ta betalt för henne tyvärr. Varför ska dom ha pengar? om hon bott där 1 dag har dom ju inte ens hunnit med att köpa saker till henne direkt eller varit till veterinär,

iShotTheSheriff
0

Precis. Jag förstår endå vad on tänker men vet också atr det inte funkar, du kan inte ta henne då om jag snackar o fixar henne utan betalning?

FerretCrow
0

#5 vad köpte hon felicia för av dig?

ElinaPersson
0

#6 har för mig att det stog en högre summa i hans blocketannons, men jag vågar inte gissa :P

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

FerretCrow
0

det bästa vore ju om felicia åter kan flytta hem till din TS tills hon finner ett nytt hem. då slipper hon komma till ett hem nu akut för att sedan flytta igen=( Denna iller kommer att tappa livsglädjen totalt om hon ska bollas runt såhär mycket

iShotTheSheriff
0

Jag fick 1000. Jo men jag har knappt möjlighet att ta henne nu igen..

FerretCrow
0

Ja men är det baar knappt så kan du ju. förstår inte du att det är bättre att hon får stanna hos dig igen några dagar än att resa ett antal mig till kanske mig eller någon annan för att sedan flytta igen till ett nytt hem om 1 vecka? förstår du hur jag tänker då?

reira
0

Det är väl bara att möblera om igen? Det lär ju inte ta jättelång tid innan du hittar ett nytt hem till henne?

LisenN
0

Mitt hem står öppet för illrar som VERKLIGEN behöver ett tryggt och stabilt livslångt hem men jag betalar inte en krona för att sopa upp efter andra.

Anar att det finns många fler här på forumet som oxå skulle öppna dörren och ta sej an en iller som haft det tufft om du bara frågar.

Som FerretCrow skriver så är det bästa för Felicia att få komma hem till dej i väntan på ett permanent hem så ta hem henne och se sedan till att hon kommer till nån hon får stanna hos.

Hoppas verkligen att det löser sej för lillstumpan!

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

FerretCrow
0

#13 japp jag skulle lätt kunna vara akuthem ett tag men har ingen möjlighet penga mässigt att köpa henne eller hämta henna. =(

reira
0

Jag har redan lite mycket här hemma. En akutiller blit lite för mkt för min grupp just nu men annars hade jag tagit henne

Zandrama
0

Jag hade jätte gärna tagit henne, men iom att jag bara haft mina flickor i några månader och inte har koll på hur man ska föra samman illrar helt o hållet så vill jag inte stressa fram något.
Synd iofs iom att det hade varit fint med en till liten pastelltjej…

//Belinda aka Zandrama

iShotTheSheriff
0

Jag har tagit hem min chinchilla från mitt ex nu. Och har därför väldigt svårt att ta henne igen :s

Zandrama
0

Hur funkar hon med andra illrar?
Hur är hon med toan?
Hur är hon med bitning?

Kan ju vara bra för dem som är intresserade att eventuellt få veta hur hon är som iller :)

//Belinda aka Zandrama

LisenN
1

#17 In med chillan på badrummet/i vardagsrummet/annat rum å Felicia i ditt rum?

Det mesta går att lösa om man bara vill :)

FerretCrow
0

håller med # 19

reira
0

Japp, det e ju inte en permanent lösning du behöver, bara tills du hittar ett vettigt hem

Ceciliaolucifer
0

Sluta dividera med någon som INTE ska ha iller!

Kan någon hjälpa Felicia?

Jag hoppas TS att du köper loss henne för 300kr så att ett akuthem eller ngt permanent hem kan ta henne och ge henne det du inte kan.

LisenN
0

#21 Nej han kanske inte behöver en permanent lösning men det stackars illern gör det definitivt!

Nu har jag inte räknat men hon har flyttat ganska många gånger och mår nog inte så bra…

FerretCrow
0

Ja som cecilia säger TS så kan ju du köpa loss henne då du ändå fick 1000kr för henna och sedan kanske skänka henne till ett permanent hem.

HannaM
0

Oskar91 har en tråd uppe just nu där han söker sällskap till sin illerhona, kolla där?

VeronicaKahlbäck
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#22 Kan inte du hjälpa henne?

Har själv redan skickat PM med att min dörr är öppen, då jag redan en gång tidigare varit påväg att hämta denna tjej akut och det enbart var struligt så tänker jag varken köpa loss eller hämta, även fast 300 inte är någon summa att tala om egentligen.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

iShotTheSheriff
0

On har flyttat en gång o de till mig. Nej jag kan inte ha chillorna i huset pga alergi o iller pga lukt pappas sambo hatar osv. Jag bor inte i huset utan i en friggebod uranfär. Kan antagligen inte ta henne

Ceciliaolucifer
0

#27 Men du betalar dom där 300kr för henne? så kan vi andra hjälpa till!

reira
0

Ja jag har inte sagt något annat. Han behöver en tillfällig lösning att "förvara" chilan på så att Felicia kan flytta hem dit hon känner sig trygg tills hon får ett vettigt hem

Ceciliaolucifer
0

#26 Jag kan inte ta hem den här tjejen, jag har fullt med mina egna och allt det som rör Nalle.

Hade jag kunnat så hade jag erbjudit mig.

FerretCrow
0

Flera här har redan erbjudit sig att ta henne om TS löser ut henne med pengarna

reira
0

Alltiett köpte väl henne som omplacering innan du fick henne? Är det bara lite lukt får hon väl stå ut. Eftersom du inte är myndig får ju faktiskt din pappa vara vuxen och ta ansvar och göra det bästa möjliga för djuret?

[Mikkiz]
0

#27 Men hon har väl flyttat till henne som hade Felicia innan dig (för hon var väl inte uppfödare på henne?) sen till dig (där det har vart struligt och veligt från dag 1 i stort sett). Där efter flyttade hon till dem som har henne nu och nu måste hon flytta där ifrån och du vill inte ha henne.. Då blir det ju ytterligare ett nytt hem för tösen! Och i värsta fall (eftersom du inte vill ha henne) så blir det ett akuthem till henne idag och då måste hon flytta ÄNNU en gång när det rätta hemmet för henne dyker upp…

Att du inte lärede dig av dina och förra ägarens misstag då Felicia flyttade till dig??!! Du vet ju själv hur mycket problem du hade med henne då och att du inte ville/kunde ha henne kvar… VARFÖR lät du inte nya ägaren hälsa på Felicia ordentligt hemma hos dig flera gånger innan hon fick flytta?? Då hade ni kunnat se om personkemin stämde mellan nya ägaren och Felicia innan han/hon tog hem henne och utsatte henne för ytterligare en flytt och ny miljö/nya mäniskor som hon inte ens hinner lära känna förän hon ska flytta igen.

Gör det enda rätta och ta hem henne NU och se till att alla som är intresserade av henne VERKLIGEN (fler gånger än 1!!) lär känna henne hemma hos dig INNAN hon flyttar igen!!

reira
0

#31 sant, men är det någon som ska ha henne permanent då eller blir det akuthem?

iShotTheSheriff
0

Jag ska försöka ta henne men kan endå inte behålla henne ju.. Fimns det värkligen ingen som kan?

Ceciliaolucifer
1

Om vi bara säger det vi verkligen tycker till TS så kommer det här skita sig totalt som det har gjort alla andra gånger. Vi vet vad det är för person vi har att göra med och det blir inte bättre.

Jag tycker att det enda och sista TS ska göra för Felicia är att köpa loss henne och ge henne till ett illervant akuthem som kan lösa det här på ett vuxet och moget sätt. Det är en principsak att han köper loss henne för att visa att han tar ansvar över situationen som djurägare.

FerretCrow
0

#34 ja vad jag förstår av det folk erbjudit sig här finns det möjlighet till även permanenta hem.

#35 Varför svarar du inte på det folk frågar? Betalar du dom 300kronorna dom vill ha för henne? isf finns det ju folk som skriver här att dom kan ta henne.

Ceciliaolucifer
0

#36 Hm, ja, det jag skrev syns ju iallfall tydligt Obestämd.

[Mikkiz]
0

#36 Men folk har ju erbjudit sin hjälp men han vägrar ju svara på om han tänker köpa loss henne åt ett akuthem… Så mycket mer kan vi inte göra…? Om ingen kan tänka sig att betala de 300kr som de vill ha för henne och åka och hämta henne. Men jag håller med om att han borde köpa loss henne…

[Mikkiz]
0

#38 Haha ja men det kanske är det som behövs för att få ett svar? :)

VeronicaKahlbäck
0

#38 Går ju hantera inläggen i efterhand:)

Ceciliaolucifer
0

#36 Ja? Det har jag inte sagt någonting om. Bara att om alla hoppar på honom så skiter han i iFokus och Felicia kommer åter säljas på blocket och fara runt. Vi har sett det tidigare.

Många kan säkert avvara 300kr. Men inte till någon som har fått pengar för djuret 24timmar innan och sen vill att andra ska lösa hans problem och dessutom betala för hans djur.

Så det enda jag uppmanar i mina inlägg är att han ska betala för sig.

#41 Men det känns ganska bra att det är stort. Då ser man tydligt att jag tycker att han ska köpa loss henne ;)

[Mikkiz]
0

#42 Var det mig det var riktat till? Hänger inte riktigt med :)

Ceciliaolucifer
0
VeronicaKahlbäck
0

#44 haha du skrev ju till dej själv:P

iShotTheSheriff
0

Jag ska ju köpa ut henne :0 fär att sen ge till ett akuthem. Det är tyvär allt jag kan göra och jag gör allt jag kan fär felicia och JAG HAR ALTID GJORT ALLT JAG KUNNAT.

Ceciliaolucifer
0

#46 Var finns Felicia idag? När måste hon hämtas?

Ceciliaolucifer
0

Till alla som är intresserade av henne.

Vad kan ni erbjuda och vart bor ni?

Det finns en person som kommer till Sthlm på tisdag och som ska till Örebro samma kväll ifall någon åt det hållet är seriöst intresserad.

iShotTheSheriff
0

Nacka men jag tänktw köpa ut henne till mig i Täby sen behöver hon akuthem igentligen redan ikväll

HannaM
0

Är det någon som med säkerhet kan ta henne inom ett par dagar, med säkerhet!!, så kan jag ha henne hemma ett par dagar. Men jag har absolut ingen lust att bli sittande med fler illrar eftrsom jag snart får hem en valp som jagtroligen behöver hålla delad från mina andra tills dom kommer överens.

LisenN
0

Vi finns norr om Örebro.

Här bor 3 illrar, 2 hanar och en hona + en himla massa andra djur och 2, snart 3 människobarn :)

Mina illrar har ständig tillgång till en utegård på 9 kvm, hål i väggen så dom väljer själva om dom vill vara ute eller inne tillsammans med oss. Dom barfas, vaccineras varje år och chipkastreras vid behov. Givetvis tas dom till veterinär om det behövs.

Mitt motto är att flyttar man in här så flyttar man aldrig mer, självklart kan det hända saker som gör att man MÅSTE omplacera men hittills har jag aldrig varit med om det.

Jag letar inte iller men vi har sagt att dyker det upp en som är i stort behov av ett nytt hem så erbjuder vi oss, alla illrar har rätt till ett tryggt hem och massor av kärlek!

FerretCrow
0

#51 det låter ju helt kanon ;)

Ceciliaolucifer
0

Ts, om vi gör så här?

1.Jag bor i Upplands Väsby, om du kommer med henne hit eller vi möts någonstanns mellan Väsby och Täby ikväll,

2. Jag tar henne till HannaM ikväll.

3. HannahRönn skjutsar henne till Örebro på tisdag nästa vecka.

4. LisenN hämtar henne hos HannahRönn som bor central i Örebro samma dag som dom kommer hem med henne.

Vad tycker alla om det?

FerretCrow
0

#53 underbart ;)

LisenN
0

#53 Inga problem för min del.

VeronicaKahlbäck
0

#53 tycker det låter sjukt bra!

Ceciliaolucifer
0

#55 För det är superviktigt att ni möts upp på en gång. För HannahRönn har två nyopererade illrar med sig i bilen hem. Så hon vill inte ha främmande illrar i lägenheten just för faktorer som stress osv.

Men hon borde komma hem i örebro mellan kl 15- 18 skulle jag tro.

Vad säger Ts om det här? och HannaM?

[Mikkiz]
0

Är det nått som "krånglar" här i Örebro så hojta till om jag kan hjälpa till med nått!

HannaM
0

För min del fungerar det men lite beroende av två saker, först så är jag borta ikväll och är inte hemma förrän strax före tio. Sen undrar jag när på tisdag? Jag är iväg och ska träna mellan sju och halv nio i viksjö.

Ceciliaolucifer
0

#59 Om jag får felicia ikväll av ts så kan jag komma sent med henne till dig. Ju senare destå bättre för mig också. Jag måste verkligen plugga.

På tisdag, är det på kvällen du menar?

iShotTheSheriff
0

Då kör vi på det! Tack så jättemycket allihipa! Dethär blir jättebra

HannaM
0

Så bra, jag är väl vaken halva natten så dyk in du bara i så fall..

Ja på tisdagkväll.

Ceciliaolucifer
0

#61 Pmar du mig så jag vet när vi ska mötas och var ikväll? Destå senare destå bättre för min del. Ett nr också så vi kan nå varandra.

#62  Dom lär hämta henne runt kl 15-17 skulle jag tro. Beroende på när illrarna är färdiga och får åka hem.

Hör av mig ikväll sen :) jag ska nog hitta den här gången.

Kan LisenN skicka sina kontaktuppgifter till mig också så försöker vi alla inblandade sen att hålla kontakten.  :)

Pinkie pie
0

Tråden var lång och lite rörig så skickade ett meddelande till dig istället, men är intresserad av henne ^^

LisenN
0

I Örebro ska inget krångla ;-)

Om HannaM ringer eller smsar mej när hon är på väg mot Örebro och har runt 1 timma kvar så kastar jag mej i bilen direkt.

PMar henne mitt nr!

Pinkie pie
0

Ah såg nu att hon redan blivit tagen :P

Hoppas hon kommer få det bra i nya hemmet nu ^^

[Mikkiz]
0

#65 Det hoppas jag med, men tänkte att kan jag hjälpa till OM det skulle behövas så är det bara att hojta till :) Lycka till med lilla Felicia hoppas att allt går bra!

LisenN
0

#67 Tur det finns hjälpsamma människor :)

Tack, än är hon ju inte här ;)

HannahRönn
0

Detta kommer att bi jätte bra, skönt att höra att det kommer lösa sig för denna söta lilla tös.

Ceciliaolucifer
0

#67 Super!

LisenN kan du pma mig ditt nr så kan jag ringa och berätta lite om Felicia. Har pratat med TS.

iShotTheSheriff
0

U har jag pratat med cecilia o förklarat en heldel o hoppas att dethär kan lösa sig

HannaM
0

Jag antar att mat medföljer? Jag äger inte en smula torrfoder nämligen.

iShotTheSheriff
0

Mat och leksaker har hon med sig! :) även transportbur

[Nathalie62]
0

Bor i Kristianstad och hade kunnat ge henne ett permanent hem här men nu verkar det ha löst sig, hoppas hon nu kommer till ett fast hem så hon slipper flytta runt mer, synd om henne :-(

Aviendha
4

Måste bara säga; cudos, blommor, nallar, applåder och soluppgångar till folket här inne som ännu en gång med gemensamma krafter, vilja och hjärta rycker ut fastän det egentligen ligger utanför deras ansvarsområde. Hur mycket skit de än får ta på vägen, om och om igen.

Det är liksom sådanthär som får mig att ha hopp om folk, och som får mig att fortsätta att hänga här år efter år trots allt.

ElinaPersson
0

Cecilia, stor guldstjärna till dig som styrt upp detta Skrattande

Även en stor eloge till HannaM, Hanna.R & Lisen som fixar med akuthem, transport & permanent hem!

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo