Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 558 ggr
amandabruno
0

sjuk iller!

jag undrar vad som kan vara fel på min iller, hon kräker och sover, och är allmänt slö… jag har gett henne paraffinolja, och en timme senare kom oljan ut från rumpan på henne. hon har kräkt sen igår. hon äter inte och dricker i små mängder, men hon bajsade för någon timme sedan.

VeronicaKahlbäck
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur länge har de suttit i?
Hur ser bajset ut?
Äter och dricker hon som vanligt?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

HannahRönn
0

Ta henne i nackskinnet och kolla så att hon inte är uttorkad, lätt att de blir det om de spyr mycket. Är hon det är det bara att åka direkt till veterinär som gäller. Men eftersom hon k'räkts ända sen igår o hennes allmäntillstånd är påverkat skulle jag åkt till vetrinär ändå.

VeronicaKahlbäck
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Satt o prata i telefon så läste inte så noga.
Vanligaste vid kräkningar är ju främmande föremål i tarm, vilket du verkar veta eftersom du gett paraffin.
Det behöver inte bli tvärstopp utan de kan bli precis lika akut om det bara är något som ligger kvar som inte hör hemma.
Annars kan de ju vara magsjuka av något slag, hur ser spyorna ut?
Är hon varm?
Illrar är så himla känsliga så skulle åka in direkt om allmäntillståndet är förändrat då hon verkar slö.
Om det varit något som fastnat och det lossnat borde hon piggna till ganska fort om hon inte varit väldigt dålig enligt min erfarenhet.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus