Ni med iller + hund.
Jag och sebbe har börjat känna ett litet sug efter att skaffa oss en liten valp. Och då undrar jag nu, hur många här inne har hundar och illrar tillsammans som går ihop och leker med varandra. Är det några raser som "funkar" bättre än andra.
antar att det är bättre med en valp så att den växer upp tillsammans med illrarna och då lär sig att inte leka för hårt med de små pälsarna. Men ni som har erfarenhet av detta. snälla berätta!
Jag har hund och iller :)
Lillen och Tyson är bästa vänner.
Dom leker jätte mycket tillsammans.
Lillen har även lekt med grand danois som vi hade innan.
Jag veti nte om de finns speciella raser man inte kan ha med illrar. Fast jag hörde för länge sen att jakt hundar och illrar inte går ihop men jag vet inte.
Nån annan kanske vet :)
Tyson är boxer/amstaff :P
Bebisar och Dafne (grand danois)

#1, Underbar bild =) Kul att de givk ihop så bra.. nä man kanske inte ska ha typ en grythund ;P
Fick tuckis och timon träffa voovarna när de var små?
#2 Kan tänka mig hur det ser ut :) Sötis du hade =)
#1 Vilket helt underbar bild! Man smälter ju totalt!! 
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Min ¨lilla tjej Ronda funkar skit bra med små hundar främst och katter älskar hon, speciellt kattungar… Rocco avskyr dock allt med päls… försökte döda min katt och gav sig på tassarna på min stora hund…. så det är nog olika från iller till iller… :-)

*putt*

Tips om du skaffar hund och redan ha iller… Tänk på att ge illern mycket uppmärksamhet… De missade min syster och illern Towa blev mycket sotis och bet hunden Tipp Ex… SÅ till slut fick jag ta över towa

#7 Tack, jättebra att du säger det, för om allt går som det ska så ska vi nog få en valp tills i början utav juni, men vi ska försöka hälsa på med illrarna först och se om det går ihop..
jag hade jack russel och illrar ihop å de gick jätte bra. Jag tror inte att nån viss ras är värre än nån annan, häromdan lekte mina med två border collies och även två maltesers. men man får se till hundens individ. tror det är lättare om hunden får växa upp med illrarna. Det ni får tänka på är att en berner sennen, även en valp, är stora och klumpiga även om de e jätte snälla. Så inte valpen skadar en iller av misstag med tassarna tex. :) Sen är det inte säkert illern gillar hundar heller. Monty tex gillar inte hundar, å det känner hundar av å går inte när :P

Nej, får hoppas att vovven inte är en riktig klumpeduns, men jag tror inte det. Pappa har ju en newfoundland och även om den är stor så var det inte ofta han förstör något eller kommer åt något han går förbi, utan han lyfter bara lite mer på tassen och går förbi som där ingenting varit. fast iofs har det aldrig varit någonting som rört sig i 180 som sprungit runt benen på honom ;)
Men vi får se hur det går när vi åker ner och hälsar på. Jag hoppas verkligen att allt ska fungera, det vore helt underbart.
Sen får vi se hur illrarna reagera på hunden, men jag tror det ska gå ganska bra med dem. Bara tyr blir kastrerad så han släpper sitt extrema revir betende, men det ska fixas på måndag så..

#10> Spännade med hundvalp. Hoppas det går bra! :-) Har ni tänkt på vad ni gör om det inte fungerar?

hur ska man sköta "första mötet"? liksom introduktionen?
Kom på att jag inte svarat här.
jo sebbe era illrar träffade hundarna mycket när dom va små :)
dagligen :P

#11, Jo, det är ju därför vi släpar med oss illrarna hela vägen ner, går det inte ihop så får vi vänta med valpköp. Vill inte omplacera några djur.. Blir det dock så att det funkar jättebra och sen efter ett tag börjar hata varandra vet jag faktiskt inte hur det blir riktigt…
#12, Det funderar jag också lite på, tänkte be uppfödaren om vi kunde gå på en promenad till en plats där inte hunden på något sätt har sitt revir, då kanske det går bättre. Men få se hur vi gör..
#13, Gud va kul =) Då kanske de är snälla trots allt de små busarna

#14> Jo jag förstår dilemmat. Även jag är sugen på att skaffa hundvalp, men vågar inte ifall det inte skulle funka. Ev kanske jag vågar när min gamla sjuka lilla hona gått ur tiden, då har jag bara en stor hane som är snäll men bestämd, som borde funka med en hund. Men jag är livrädd ifall hunde skulle falal för instinkten och ta ett bett en vacker dag.
Angående att vänja ihop dem första gången när ni åker hem så tror jag det är en bra idé att de får hälsa på varann genom buren ett tag först. Och att ni samtidigt sitter bredvid och berättar att illrarna är snälla djur och inga byten. Var beredd på att säga ifrån om han gör minsta tendens att bita eller bråka emd dem. Säkert skitsvårt iom att ni inte känner hunden och iom att det är en lite valp, men det är nog viktigt att göra det på direkten, redan första gången, även om hundvalpen blir ledsen för att den gör fel. Sen kan ni kanske långsamt låda dem träffas utanför buren. Men jag skulle nog säga även där att en person har koll på hunde och en har koll på illrarna, tills ni är helst säkra på hur han betér sig. Knepigt det där, speciellt eftersom ni är borta och inte känner hunden än. Men med lite tålamod går det säkert bra.

Jag har både hund och iller. Hunden är en schäfer. Pucco och jerry lee funkade inte bra ihop från början. jag tror jerry lee va svart sjuk när pucco kom. Han försökte små bita honom osv. Men sedan har det gått bättre och bättre. Jerry lee försökte för ett tag sedan igen och pucco bet honom i nosen. jerry blev rädd och lite chockad. sedan det håller dom sig på avstånd och allt går bra. de bryr sig inte om varandra. ibland kan det hända att jerry vill tvätta honom, vilket inte uppskattas av pucco. 
men jag lämnar dom aldrig ensama utan har båda under uppsikt. men vet ju aldrig vad som kan hända, båda har ju instinkter.