Sovgott älskade Pyxis
Som vissa av er vet lämnade Pyxis mig i fredags.
Det hela började med att jag fann Pyxis väldigt slö i utegården när dom skulle få lite kyckling mage.
Hon tog magen men sprang inte iväg med den utan stannade i sin sov låda och åt där vilket hon normalt inte gör, jag ser då att hon ser risig ut och extremt smal ut.
Pyxis har länge varit smal pga av mask, men detta var betydligt värre än tidigare.
Jag tog upp henne och hon bara låg i min famn, vilket heller inte är alls normalt.
då kände jag henne i nackskinnet och det stannade som jag hållt det. Rejält uttårkad med andra ord.
Jag ringde fågelkliniken direkt men dom hade inte tid förren 15.00, efter lite tjat fick jag komma så snart jag kunde trots att veterinär inte var på plats förren kl 15, så jag var där vid halv 2 så att sjuksköterskan kunde kolla igenom henne innan CeciliaVeterinär) var på plats.
Efter en evighets väntade och med den mest underbara och puss goa Pyx jag någonsin haft i min famn, så kom cecilia.
Pyxis hade feber och vägde lite mer än 500g.
Pyxis blev inlagd över natten med dropp. Kontrast röntgen gjordes.
På fredags morgon tycktes dom se något i pyxis mage som sög åt sig kontrast vätska.
Det blev operation, inget i Pyxis stämde, dom fann en hel del fel som jag inte kan sätta namn på och förklara.
Pyxis låg fint under narkosen och allt gick bra tills hon skulle sys ihop, då fick hon hjärtstillestånd och kunde inte återupplivas.
Massor av prover har tagis och skickats iväg.
Hennes blodprov visade att hon inte hade några vita blodkroppar kvar.
Mer än så här vet jag inte i nuläget.
I går insjuknade Mili med samma symptom som Pyxis, hon är slö, har feber är uttårkad och har gått ner i vikt.
Fågelklniken har inte öppet på helgen så jag fick åka till helsingborgs djursjukhus.
Mili ligger idag fortfarande kvar och kommer fortsätta vara där tills imorgon då jag förflyttar henne till Fågelkliniken som är BETYDLIGT proffsigare, trevligare och KUNNIGARE.
Mili har fått dropp, antibiotika och smärtstillande.
I skrivandet stund vet jag varken ut eller in, min kropp är i strejk, jag har inte ätit sen jag vet inte när, sömnbisten är ett faktum då jag knappt sovit sen jag la in Pyxis.
Det märks att något saknas här hemma, det är ett stort hål efter Pyxis, min älskade pestråtta, flocken är i obalans och ännu mer nu sen Mili åkte in igår.
Pyxis min älskade tös, du är enormt saknad!
Hälsningar Malin
Beklagar verkligen sorgen och håller allt som går att hålla för att du ska få hem Mili pigg och kry igen!
Paulina
Beklagar sorgen och oron du måste uppleva.
Hur svårt det än är, så måste du (på ett eller annat sätt) se till att du får möjlighet att sova. Om du är alltför uttröttad, så är du inte till hjälp för dina illrar när dom behöver extra kraft från dig. Tänker just nu främst på Mili, som kan behöva all ork du normalt sett har + lite till, den dagen hon kommer hem.
Beklagar sorgen och hoppas det går bra för Mili.
Beklagar! 
Sara
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
gud får tårar i ögonen. beklagar verkligen sorgen 
Beklagar verkligen! Usch va hemskt! Hoppas Mili blir bra. Styrkekramar
Blev alldeles tårögd av att läsa det du skrivit. Beklagar lilltjejen :( Håller alla tummar hårt för att Milli ska återhämta sig fort!
Beklagar sorgen något enormt. =( Hoppas verkligen att Mili blir bra. Kram
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Beklagar sorgen. Hållar alla tummar och tassar hårt för att Mili ska återhäta sig snabbt!

Vi fortsätter att hålla tassarna här hemma för Mili.
Pyxis är saknad av alla.

Sov gott lilla fina pyxis
håller alla tummar och tassar för Mili! många styrke och tröstekramar till dig Malin!
Beklagar sorgen
Hoppas att det går bra med Mili och att hon piggnar till snart!

:( beklagar
Beklagar verkligen! Får hoppas att Mili blir bättre! vi håller tummarna
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Nej ! Fy så ledsamt, beklagar för allt det hemska, jag vet inte vad jag ska säga, tror inga ord hjälper just nu, önskar jag kunde ge dig en varm famn att söka stöd hos men jag skickar tröstkramar och hoppas att Mili blir bra och snart kommer hem igen.

Beklagar, hoppas ni får bra svar om det är samma som Mili har så det kan gå bättre för henne.
Beklagar 
Hoppas allt går bra med lilla Mili
Beklagar verkligen din förlust.. Så fruktansvärt sätt att förlora en älskling på :(
Håller tummarna så hårt jag kan för Mili.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Beklagar
jag fick tårar i ögonen när jag läste, verkligen hemskt, hoppas att Mili blir frisk snart!
Lycka till!
Med Vänlig Hälsning
TereseStromberg
http://www.tezzstromberg.n.nu/
Uppdatering om Mili:
Hon är på bättringsvägen som det ser ut nu, hon är piggare. Har fortfarande feber men mår iaf bättre. Jag ber till den gud jag inte tror på att detta fortsätter på rätt håll nu.
För er som bor i skåne rekomenderar jag inte helsingborgs djursjukhus, välj fågelklinigen och vid akut på nätter/helger välj malmö djursjukhus.
Dom har dålig koll på illrar överlag, dom anser inte det är akut när en iller är uttårkad och knappt lyfter på huvudet, för hon lyfte ju faktiskt på huvudet "och var med".
Hon har fått köttbullar att äta!?
Visst har dom säkert kompetenta veterinärer, men dom är aldeles för stora för sitt eget bästa, dom är inte beroende av gott rykte då dom ändå alltid komemr ha kunder.
Dom har inte gjort allt åt helvete fel, men en hel del får mig verkligen att undra.
Mili har fått hjälp, men det känns verkligen inte som om dom lägger ner sin själ i det dom gör.
Duholm som var med mig bad om att få vättskat upp min valp Lyra också som var uttårkad om så bara lite. Det kunde dom inte hjälpa mig med.
Nu jämför jag allt med fågelkliniken. Och skillnaden är enormt stor.
På fågelkliniken var dom oerhört trevliga, dom har bättre kunskap, dom lägger ner tid på djuren och vill dom verkligen väl. det finns inget halvdant med deras arbete.
Dom lade även ner tid på mig som orolig ägare och lugnade ner mig från total panik.
Imorgon bitti flyttas Mili till fågekliniken och ska vara under Cecilias vård.
Hälsningar Malin
Tack till alla som skrivit i tråden.
Jag uppdaterar så fort jag vet mer.
Hälsningar Malin

Usch va hemskt, beklagar sorgen, hoppas verkligen på det bästa för Mili nu.
Inte roligt någonstans med veterinärer som inte bryr sej, de får en att känna sej ännu mer hjälplös.
Hoppas ändå att det kommer fram vad det är, både för er skull och andra med illrar.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Vad skönt att höra mina tårar bara rinner.. Jag beklagar djupt, men det börjar dra sig till den goda vägen för Mili vilket är bra kram
Beklagar sorgen. Finns inga ord för det som hänt dig och dina illrar. Hoppas verkligen att Mili blir bra snart och att du får veta vad det var för fel.. Många styrkekramar från mig och pälsarna.
Skönt att Mili verkar återhämta sig :-) Antar att hon flyttats till fågelkliniken nu, så det förhoppningsvis blir lite mindre oro för dig, när du vet att hon är i goda händer.
Tänker på dig, Malin, i denna svåra tid.
KRAM 

Beklagar verkligen, så otroligt sorgligt
Vi beklagar verkligen din förlust av Pyxis.