Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 1447 ggr
gimyslog
0

ILLERUPPFÖDARE !

Finns det några illeruppfödare runt trollhättan området, kan täcka mig 1 kanske 2 timmars körning . Trollhättan ligger 1 timme norr om GBGGlad

-eM-
0

Ska du verkligen ha en iller så kan du räkna med att få köra i genom hela Sverige för att få en valp.

sarae
0

Säger som ovan. Visst kan det dyka upp en iller i ens närhet. men mitt råd är att inte ta första bästa iller eller uppfödare som dyker upp. personkemi är viktigt!! Välj inte uppfödare pga dennes adress, utan gå efter om de uppfyller dina krav som uppfödare, vilka djur de avlar på, hur de hanterar valparna osv. Jag åker gärna landet runt för rätt iller. Har än så länge varit i både gävle å skåne för att hämta iller, men skulle kunna åka mycket längre för rätt iller!

Sara
0

Dock finns det bra uppfödare några timmar från Trollhättan. Klarsferrets i Borås och Hillbiörnsilleruppfödning i Skövde är två som jag personligen kan rekomendera.

Det kanske finns fler uppfödare häromkring men jag känner inte till fler.

Sara

FridaS
0

Helt klart ska man inte gå efter adressen, men det kan ju ändå vara bra att veta vilka som finns i närheten först. Det behöver ju inte betyda att man säljer sig kort. Finner man dem lämpliga och anser dem som bra uppfödare efter sina egna kriterier så finns det ju ingen anledning att åka längre än vad man behöver. Skulle man någon gång få problem och man på något sätt behöver hjälp eller stöd är det ju bra om uppfödaren inte bor 100mil bort och är oförmögen att hjälpa.

Förstår vad ni menar, och håller med till 100%, men samtidigt gör man ofta lika när man ska köpa hundvalp; kollar av var de finns och bedömmer dem innan man letar sig längre utåt. Tror inte att avståndet måste vara det avgörande, men det kan ju vara positivt att åtminstone kolla de närmaste först, istället för att missa dem och hitta "en sämre" 50-100 mil längre bort.

TanjaS
0

#2 Jag för min del har känt på en ggr innan jag hämtat illern att den vill jag ha i mitt liv. Detta redan innan jag träfat illern.