Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 206 ggr
Lotta_A
0

Hemska terrorist

Ibland blir man bara sååå irreterad.

Jag var och handlade igår men plockade orkade inte packa upp så påsen fick stå kvar på golvet! Det var ett stort misstag! Stort misstag! Suck.

Nu när jag kom hem från jobbet (jobbar natt) möts man av totalt kaos!
Det ligger brödskivor över hela golvet och så har han lyckats få upp en påse med potatismospulver så det ligger gult pulver överallt nu också.
Nuldelpaketen har han ockskå fårr upp och bitit sönder så det ligger smulor av det lite här och var också. Suck säger jag bara…

Terrorist! Jävla iller! grrr.

Men man kan ju inte vara arg länge på dom små liven dock. :P

Amebix
0

*skr* ja man lär sig något nytt varje dag .. .. i detta fall låt inget stå på golvet ;)

Lotta_A
0

#1: haha. Ja exakt! Man kan inte lämna något framme. Inte något! om han når det så förvinner det eller så har han sönder det.

Amebix
0

haha ja .. Nike lyckades ta sig upp på fönster brödan en gång .. där jag hadde blommor .. så när jag kom hem på morgonen så fanns inga blommor kva å halva lägenheten va täckt me jord .. så man ska nog passa sig för att lämna saker dom kan stå på framme oxå ..

TanjaS
0

Hehe ja herre gud… Om du får inbrott går tjuvarna för då förstår de att de redan vart tjuvar där hehe… Vet hur de är…

ferretgirl
0

*HAHA* Ja du, det där känner man igen, hade nästan samma episod här hemma för ca 1 vecka sedan. Hade då också varit och handlat men inte orkat och haft plats på bordet med alla varorna, så 2 kassar stod på en stol. Tyckte att det nog var tillräckligt högt upp för att dom inte skulle få tag på dom. Sen var jag tvungen att åka ner på sjukhuset för att gå till min njurdoktor, var borta ca 45 min. När jag kom hem mötte mig världen syn redan i hallen (som ligger ca 7 m från köket). Här låg det 2 hushållsrullar totalt söder rivna, en korvpaket halvt södertuggat, vid matplatsen låg den andra halvan av korvpaketet + ett margarinpaket som dom hade slickat i sig av. Jag har 9 illrar, och gissa vilka man såg som hade festat??? Av dom 9 var det 5 som var jätte lösa i magen i 2 dagar och en som var halvlös lika länge, dom andra 3 var fullt normala så jag tror inte att dom har ätit något, eller isåfall mycket lite av det goda. Tyvärr så funkade inte kameran, så det blev inte några foto. Hade annars bra gärna velat visa er mina lymmlar

Anneliearvidsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

haha ja dem kan vara riktigt jäkliga ibland :P men det är svårt att vara arg på dem länge. Se vad vi möttes av när vi kom hem igår >.< inte så kul

TanjaS
0

#6 HJÄLP va mattan vit från början OJ OJ OJ :0) Tänk alla gånger de kommit åt telefonen och rivit av luren och de tutar upptaget…. Är man inte hemma och ringer hem för att kolla telefonsvararen kan de bli oroligt tills man kommer på de ljuva illrarna. De ska väl ringa och fråga mig när jag kommer hem eller om de skulle ringa och beställa pizza…. :0)

ferretgirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6# den synen kom jag också hem till en gång, var för ca 6 år sedan nu(usch vad tiden går) var precis i början av min iller kariär så att säga. Hade haft iller i ca 10 - 11 månader när detta hände. Hade då också varit och handlat, kom hem med varorna och satte dom på vasken i köket. Bertil min sambo började plocka upp medan jag gick på toa. Aslan och Laban som då var ca 10 - 11 månader (Aslan) och 3 - 4 månader (Laban), låg inne i buren i köket (som var helt öppen) och tittade på oss. Frågade Aslan "vad har ni hittat på för hyss nu när vi var borta"?? Aslans min röjde inget, men Laban gick in och la sig i täcket. När vi var klara med att packat in alla varor på sina ställen, så skulle jag gå in och sätta mig och läsa min bok jag hade börjat läsa. Men innan jag ens hade kommit in i storarummet (som var ca 45 m2 stort) så släppte jag vad jag hade i handen och sa NEEEEEJJJJJJ!!!!, VAD HAR NI GJORT??? Aslan som då smög in bakom mig fick fart under tassarna och stack ut i köket igen. Då hade han lyckats med konststycket att ta sig upp i 3 fönsterkarmar och slagit ner och/eller grävt ur alla mina växter jag hade där. Till saken hör att det egentligen skulle vara omöjligt för en iller att ta sig dit upp då dom var på ca 120cm höjd, där var inget dom kunde klättra på. Jag var övertygad på att han hade fått vingar och flugit upp där, en annan grej är, att jag i alla mina växter i jorden, har inblandat små leccakulor (dom är mellan ½ - 1 cm i diameter). Så allt detta låg över ett rum som var 45m2 stort, gissa om jag syrak på dom 2 då. Till saken hör att jag sen i veckan efter kom på vem och hur dom kom upp i fönsterkarmarna. Det var Aslan (som var halvt vildiller och smart som attan) som hade tagit sig upp. Hur då undrar ni säkert, jo smart som han var så räknade han ut att om jag klämmer mig bakom elementet, så kan jag ta mig upp ovanpå detta, sen är där bara ca 15 cm upp till fönsterkarmen. Men den illern var alltid för smart för sig själv, samma sätt ser jag nu hos Jazz, som även han är halvt vildiller. Det må vara att dom är smart, odrägliga men ack så skärmiga iallafall, och leva utan dom små liven skulle jag aldrig kunna.