Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 415 ggr
Gilla
0

Illermonstret

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen!!! tänkte jag när jag slutligen hittade ett illersele. Har kört från marsvins-sele till som det är nu storkanin-sele för i alla djuraffärer härikring så finns det inga illertillbehör (förutom en hängmatta och en tunnel i mockaimitation som skulle sitta som ett korvskinn på min pälskorv) Nu tycker man ju att jag skulle vara lite smart när jag nu VET att jag har ett as till iller och borde förstå att ett illersele inte är det mitt monster behöver. Näpp… Öppnar förpackningen och sätter allt på max storlek…o inser att den skulle passa på min dvärghamster haha. Nu måste jag bara träffa andra illrar o SE om de verkligen ser annorlunda ut. Det kanske inte är en iller jag har? Det kanske är en järv?Eller…har alla jag mött som jag trodde var knasiga haft rätt när de sa att det var en bäver. Tål att funderas på…

Sara
0

Att döma av dina bilder på Marwin så är han en stor kille. Skrattande

Sara

Gilla
0

tja…2,5 kg…det är rätt stort. Bara jag som inte fattar det. Det är ju min lillkille *ler*

UlrikaD
0

Han är så fin! Ett tips är annars Ahms-illertorg. De har fått in riktigt stora iller-selar. Vet inte om det funkar på din klump men det är de största selarna jag har sett hittills iallafall.

På min Erik som alltid haft ett sele jättetajt har jag bara spänt utdet till hälften. Kanonbra.

Sara
0

Du kan ju alltid be Amhs att mäta selens längd och så mäter du Marwins omkrets.

Sara

Gilla
0

låter som en bra idé. Har ju sett dem o funderat på att köpa. Men som sagt var…jag har köpt 5 olika selar bara på ett halvår nu och det är bara jumbokaninens som passar någorlunda. Blir nog ett besök till Ahms nu när jag hör att de verkar funka…TackSkrattande

Gilla
0

#4 smart . så blir det :o) Tackar

Saaba
0

o´boy vilken bamsegrabb! Mysigt!

emoflickan
0

Gilla, vi var tvungen att ha kaninkoppel till frodo i vintras heh…inte ett enda illerkoppel funkade..nu kan han ha ett när det är max utspänt men det drar åt ganska bra :)

sarae
0

kanske skall testa strypkoppel? Det finns ju i rottweiler storlek *fniss*

Faxlin
0

#9: Seriöst Sara, låt stackars Busan behålla sitt halsband :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0
Gilla
0

*S* Faktiskt sa Micke det när vi var i djuraffären idag. Han tittade på alla strypkoppel, tog fram den minsta o sa " jag längtar tills Marwin kommer i den här" Haha han är inne på samma linjeFlört