trött tjej!
Hej,
Nu vet inte jag hur gammal din tjej är?
Har hon gått ner i vikt? Har hon kräkts? Är hon uttorkad? Verkar hon slö?
Är svaret på dessa Ja, så är hon helt klart dålig av ngt slag. Valpar brukar vara duktiga på att äta olämpliga saker. Du bör hålla koll på henne ordentligt.
När hon går på lådan kommer det något? Verkar hon äta bra? När hon är uppe, leker hon då? Är svaret på dessa Ja så är hon "okej". Men upplever du att hon inte är helt 100% bra så håll koll på att hon äter, går på låda. Inför vintern blir illrar lite tröttare, sover mer och äter mer.
hejhej!
Hon är 1.5 år, men jag har bara haft henne i två veckor.
Hon äter relativt mycket, vet inte hur mycket hon åt innan, men jag tycker hon var lite mager.
Hon går på lådan perfekt, och när hon väl är uppe är hon hur pigg som helst och slänger sig och nafsar på allt.
Men det känns som att hon sover lite väl mycket ändå. Man kan liksom plocka upp henne och hon rör sig inte. Sen drar honsig på mage tillbaka till sängen och kryper under filten direkt.
Kan vara jobbigt att flytta till ny miljö och alla nya intryck för henne.
Iller är inte direkt ett nattdjur utan är mest aktiva tidiga mornar och på kvällen men kan anpassa sig lite efter matte och husse. När hon har stadgat sig lite så se till att du har lite aktiviteter på t.ex. eftermiddagar när du är hemma. Kanske en promenad eller annat äventyr så ska du se att hon anpassar sig en aning till dina tider.
Här är våra vakna på mornarna när vi ska till jobb och skola, och sen är det lite aktiviteter när barnen kommer hem från skolan på eftermiddagarna. På kvällen sen brukar det vara high life och det ska tiggas mat när vi står vid spisen och lagar mat och allra helst ska det busas så där vid 23 tiden när det är dags att gå och lägga sig.
Kolla så det ej är mask
Min tös är 1år och 4 månader, ligger hon i köket så kan hon sova en hel dag men får hon komma ut till hela lägenheten så är hon i action.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#0 Låter som om hon är som mina pälsar :-) Dom är mellan 1 år 4 mån till 6 år 3 mån.. Aktiviteten är runt 22.00 på kvällen och 04.oo-07.oo på morgonen. Annars sover dom mest förutom när de är upp och äter och går på lådan
Nu är de flesta illrar ganska smala (förutom årsvalpar som brukar vara riktigt stora såhär års) och de lägger på sig nu till vintern. Verkar hon frisk för övrigt så ha lite is i magen så kommer hon nog gå upp i vikt :)
Vad får hon för mat? VIll du ge extra näring så ge lite rått kött mellan varven.
Sajtvärd på Iller.ifokus