Utställningsbur
Jag undrar hur det gick med att försöka få in såna där stora svarta ihopfällbara burar?
För min del gick det inte bra. Pratade med företaget som tog in dem förr, och de hade slutat med det. Men killen lovade att luska lite och se vart man kunde få dem ifrån, men han hörde aldrig av sig. Har även hört av mig till flera företag i Usa, men de vägrar konsekvent att skicka dem hit, oavsett hur mycker frakt man än betalar. De är helt enkelt för stora.
Har även mailat ett svenskt företag som hade passande burar, för att höra om de var ihopfällbara etc. Men jag har fortfarande inte fått nått svar.
Så jag har förtillfället get upp å skaffat mig en Jula bur, modell störst, som förhoppningsvis skall iller säkras med fastsvetsat galler
Okej, att det ska va så omöjligt att få in såna burar.
Ja vi får väl köra med två burar som vanligt. Om vi inte kan komma på nån lösning till den stora buren.
mm…ta 2 stora jula burar å sätt ihop ;) Det gjorde vi provisoriskt på flygande illern, och det funkade ;) fast då hade vi bara spänn band. det borde funka ännu bättre om man monterar av galler dörarrna och sen sätter ihop burarna med öppningen mot varann med tex buntband eller nån vajer… bara ett tips ;)
Hihi, men den stora buren kommer ju flickorna ut ur. Det va så jag mena. Och Örjan och Göris ska följa med och sätta alla sex i kaninburen vill vi inte. Blir lite trångt :( Så Göris och Örjan får va i stora buren och flickorna i kaninburen.
jo det e sant ;) Svetsa på galler kanske? ;)
På onsdag ska vi hämta en ny bur. Det är nästan lika stor som våran storautställningsbur som flickorna tar sig ut ur. Men den här är en illerbur :) Ska bli skönt att ha en större och illersäker bur.
#6 ååååh nu blev jag ju nyfiken ;) det kan inte vara den från blocket jag msyg dreglat över va?
Hum jag vet inte. Hitta en del där när jag kolla och fastna för en annan först men det va en fågelbur. Men sen när jag börja mäta och så på illerburen så kom jag faktiskt på att den inte är så liten. Den här är blå och så har den ett litet hus utanpå buren. Hihi. Känns det igen?
hmm…hus utanpå buren? nope det känner jag inte igen…däremot nått blått *fniss*
Hahaha ja. Okej, ja du får ju se den när du kommer hit :) Så får vi se om det är den du smygtittar på :)
hehe jag kanske snor den med mig..hehehe…..fast jag har ju köpt en stor jula bur som förhoppningsvis skall illersäkras m. galler (tack Åsa!)

Tacka inte mig. Inte jag som ska illersäkra den. Jag kan inte svetsa, tycker inte om att det stänker svetsloppor liksom ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hihi okej. Det går nog bra :) Så får vi se slut resultatet på Scandinavian Ferret :)

Alltså jag har för mig att AMHS använder sig av återförsäljaren av dessa burar. Midwest..
#14 deras bur är ferret nation….

Jo men det är smma återförsäljare!
aha! då hänger jag med ;)

: ) kyllä kanin.
va? hihihi nu hängde jag inte med

Det är samma sak som ''ja'' :)
hahaha omständigt värre ju ;)

de måst va det ibland ;)

putt